Het boek Glitter Baby van SEP was haar eerste boek en al jaren niet meer verkrijgbaar. Toen er hele dure exemplaren opdoken op Ebay besloot SEP om het boek eens goed door de molen te halen en opnieuw uit te geven. Aangezien ze het heel lang geleden geschreven heeft waren mijn verwachtingen niet al te hoog gespannen. Dat was een vergissing. Glitter Baby is het beste boek dat ik in lange tijd gelezen heb. Het is een roman maar dat is niet de hoofdzaak van het boek. Het is een bijzondere levensbeschrijving van Fleur Savage en ook van haar familieleden. Het begint bij de jonge jaren van haar moeder. Die leer je begrijpen en dat is nodig om haar de rest van het boek niet uit te spugen. Fleur zelf is een prachtige en krachtige vrouw en een voorbeeld voor ons allen.
Een smulboek. Een boek om vele malen te herlezen. Om bij te huilen en te lachen. Maar, zoals gezegd, geen zoete roman. Liefde genoeg en het komt allemaal goed. Dat wel. Ik zou het eerder een prachtige familiesage met een romantische inslag willen noemen.
Fantastisch boek! Lees hier
eerste hoofdstuk.
[bol_product_links limit=”undefined” block_id=”bol_5066edbacdbad_product-link” products=”1001004006219800″ name=”sep” sub_id=”” background_color=”FFFFFF” text_color=”CB0100″ link_color=”0000FF” border_color=”D2D2D2″ width=”250″ cols=”1″ show_bol_logo=”undefined” show_price=”1″ show_rating=”1″ link_target=”1″ image_size=”1″]
Glitter Baby. Dat boek heb ik ergens in de nadagen van mijn Susan Elizabeth Phillips fase gelezen. Ik had op dat moment de hele Chicago Stars serie al achter de kiezen, waarvan een van de laatste boeken ergens in 2007 is uitgekomen, geloof ik. Om dan vervolgens een boek te gaan lezen wat toch alweer enkele tientallen jaren oud is… Ik denk dat dat de reden is waarom dit boek mij niet zo bevallen is. De latere boeken van SEP zijn voor mijn gevoel veel speelser. De liefde is er leuker! Glitter Baby vond ik een van de zwaarste boeken van SEP, veel drama. Het gaat meer over de coming of age van Fleur, dan om het liefdesverhaal met Jake. Het voelde een beetje als slechte sex. Je bent teleurgesteld, maar je hebt tenminste wel sex gehad. Dat idee. Fancy Pants neigt er ook naar en de hele Wynette, Texas-reeks is van mindere mate vergeleken met de Chicago Stars serie. Al moet ik daarbij zeggen: de laatste twee, Call Me Irresistible en The Great Escape maken weer veel goed in die reeks. Jake en Fleur komen terug in Call Me Irresistible en daar vind ik ze een stuk leuker. Kennelijk zijn ze opgegroeid in de tussentijd. Maar goed, Glitter Baby moet je zeker niet overslaan als je aan SEP-boeken gaat beginnen, er wordt een bepaalde basis gelegd in dat boek en daarna wordt het alleen maar beter.