ChasingDreams Beoordelingen Forum

Boekbeoordelingen van leden van het Forum ChasingDreams
Het is nu 28 maart 2024 21:28




Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Als een vergeten droom
BerichtGeplaatst: 26 nov 2008 19:18 
Offline
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 15 nov 2008 15:59
Berichten: 853
Dit boek vond ik onwijs leuk.
Ik vond het stukje dat Gray Jack zowat in elkaar sloeg wel grappig, want hij kreeg het 2x zo hard terug.
Geweldig verhaal, Jack (Winifride - wie heet er nou zo? - in dit geval paste het echt niet bij haar) is eigenwijzer dan nodig is.
Ik vond het ook leuk dat er af en toe hele verhalen van de vrienden van Gray in voorkwamen.
Gray is een lieverd en er komt gelukkig niet zoveel geweld in voor.

Mijn cijfer: 9

Hannie d.d. 06-01-2005

--------------------------------------------------------------------------------

"Repeterende humor" noem ik het maar. Hilarisch vind ik schrijfster CC als ze een zelfde situatie steeds komisch laat beoordelen door een andere persoon die op een later tijdstip "binnenkomt".
Wel had ik af en toe het gevoel: nou is het genoeg geweest met die humor. En op dat zelfde moment stopte CC er ook mee! Dus eigenlijk vind ik dat erg knap.
Wel is het zo, dat als ik "verdomme" zeg, ik aan knolletjes moet denken …… (lees er maar over!).
Het verhaal van Jack en Gray begint in 1811.
Een zalig paar. Beiden even ad rem en aan elkaar gewaagd. En daar kunnen we volop van genieten!
De meesten in dit verhaal zijn mensen met een geweldig karakter. En da's ook wel weer eens ontspannend. Als je al een rothumeur zou hebben, ben je helemaal genezen als je hoofdstuk 1 van dit boek uit hebt. Ik kan me dat gevoel ook niet anders herinneren bij het lezen van haar overige (vertaalde) boeken.
Ik wil niet alle personen noemen die in dit verhaal voorkomen, maar de tantes wil ik toch niet overslaan! Zij hebben er tenslotte voor gezorgd dat Jack en Gray elkaar ontmoetten.
De lange, magere Mathilda ("ze leek oud genoeg om allang dood te zijn"), had maar één woord nodig, want de kleine, sierlijke Maude, vulde haar dan direct aan met "Wat Mathilde zou zeggen …..".
Ik heb tranen geplengd. Ja, CC kan zéér gevoelig schrijven. Vooral nadat Jack's voogd een verschrikkelijk geheim uit het verleden aan Gray had onthuld.
Maar, zoals ik al sprak over de geweldige karakters van de meesten, kan het niet anders dat zij er voor zorgen dat alles ten goede keert.
Dit kroonjuweeltje staat inmiddels in de boekenkast met de naam: Zéker nog eens lezen!

Hanny d.d. 09-02-2005

--------------------------------------------------------------------------------

Heerlijk boek met veel humor. Het verhaal heeft een bekend thema. Het gaat namelijk over een vrouw die zich als man voordoet. Toch deed het boek me niet aan andere boeken denken. Het verhaal is absoluut niet voorspelbaar. Iedere keer gebeurt er weer iets dat je als lezer helemaal niet verwacht.
Bij het lezen van dit boek werd me al snel duidelijk dat dit een deel is van een serie. Er worden namelijk steeds familieleden van de held genoemt die pas zijn getrouwd. De vorige delen gingen dus over die gebeurtenissen. Jammer dat die niet vertaald zijn.
De heldin in dit verhaal heeft drie namen, namelijk: Jack, Winifrede en Graciela. Uiteindelijk noemt iedereen in het boek haar Jack. Zij is een pittige eigenzinnige dame die steeds in de problemen zit. Gelukkig haalt de held in dit boek haar steeds weer uit de problemen. Hij heet Gray en is echt een schatje. Hij doet alles om het haar naar d'r zin te maken. Hij had wel de nodige ellende meegemaakt in zijn leven, maar hij was er niet verbitterd door geworden. Hij zet zich juist in om vrouwen te helpen die door hun man mishandeld worden.
Ik had het boek in één ruk uit! Een echte aanrader.

Mijn cijfer: 9

Jilly d.d. 06-03-2005

--------------------------------------------------------------------------------

Dit is het tweede boek dat ik van Coulter lees en ik weet nog steeds niet wat ik ervan moet vinden. Het lijkt eigenlijk qua verhaal op hetgeen ik gisteren gelezen heb van haar (jonge vrouw op de vlucht voor haar voogd bij haar tantes, geholpen door mooie jongeling, waar ze verliefd op wordt, wat problemen bij sex, geheim dat ontsluierd wordt...)

Op zich een goed verhaal, maar weer gebrek aan (goede) erotische scenes. Ik vind dat ze ze slecht beschrijft en de vrouw heeft altijd schrik, eerst daagt ze hem uit en nadien wijst ze hem dan af... dit moet misschien haar erotische spanning voorstellen, maar de vonken ontbreken nog steeds! Als de vrouw geen psychologisch trauma heeft (waar niks van in het boek voorkomt), waarom dan die rare toestanden dat ze schrik heeft om te vrijen?

Op de rest van het verhaal heb ik eigenlijk niks aan te merken, behalve dat het heel erg lijkt op "Verover mijn hart" en ik heb beetje pech dat ik ze beiden na mekaar gelezen heb.

Ik heb er nog twee van Coulter liggen op mijn stapeltje, waar ik nu eigenlijk met een beetje tegenzin naar uitkijk, maar om toch maar een beetje een beter beeld van haar te krijgen (ze krijgt zulke goede recensies...) zal ik ze maar eens lezen (binnenkort...)

Mijn cijfer: 7, want de erotische scenes moeten beter!!

Ladybug d.d. 08-09-2008

--------------------------------------------------------------------------------


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 0 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Ga naar:  
cron




Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling