ChasingDreams Beoordelingen Forum

Boekbeoordelingen van leden van het Forum ChasingDreams
Het is nu 27 apr 2024 14:34




Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Het lied van de roos
BerichtGeplaatst: 29 nov 2008 22:29 
Offline
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 15 nov 2008 15:59
Berichten: 853
Na het lezen van wat minder goede pockets, gleed dit verhaal van SD om me heen als een heerlijk warme jas. Haar geweldige schrijfstijl gaf me het gevoel weer thuis te zijn gekomen.
Zalige fictie en een stukje geschiedenis dooreengeweven.
Lady Maggie Graham, een zeer sociaal voelende vrouw. Haar broer heeft het familiefortuin erdoorheen gejaagd. Oók om reden dat zij per se niet wil dat haar oom of zijn zonen de titel krijgen, stemt ze erin toe te trouwen met een veel oudere graaf. Een andere reden dat zij dat huwelijk niet al te erg vond, was dat graaf Langdon begrip toonde voor haar sociale gedrag naar de zeer armen toe.
Maar oh, ondeugende heerlijkheid! Neef Lord Jamie kwam mee met het eerste kennismakingsbezoek.
Ook al besluit ze toch te trouwen met de oude graaf, is de vonk al overgesprongen tijdens die eerste ontmoeting.
De erotische scènes tussen J en M worden fel en poëtisch beschreven. Eigenlijk een beetje jammer dat we er niet ietsje vaker van mochten genieten. Maar het is geen echt gemis, want het boek bleef me bevallen.
Natuurlijk waren er gewone, jaloerse, geweldige en misdadige bijrollen. Eigenlijk verdienen ze allemaal een plekje in de beoordeling. Maar dan raad ik jullie misschien beter aan het boek zelf te lezen?!
Wel jammer (voor mij persoonlijk) dat ik al goed op de hoogte ben van de verhalen rond Jack the Ripper (zie boven "een stukje geschiedenis"), zodat het leek dat ik bepaalde hoofdstukken al gelezen had.
Maar nogmaals, ik vond het een heerlijk boek.

Echter, helaas! Er moet me iets van het hart. Het barst van de taal/schrijffouten! En dat voor zo'n duurbetaalde hardcover! Hier is er bijvoorbeeld eentje die een heel verhaal zou kunnen veranderen:
Als je kijkt op blz. 281 waar de tekst staat die op een muur was gekalkt:
De joden zijn niet
degenen die
niet voor niets
de schuld krijgen
Er wordt bedoeld dat de joden degenen zijn die niet voor niets de schuld krijgen, maar er staat dat de joden degenen zijn die niet de schuld krijgen. En dat is natuurlijk precies het tegenovergestelde.

Hanny d.d. 03-06-2005

--------------------------------------------------------------------------------

Hemellief Hanny, wat ben ik het met je oneens! (en dat gebeurt niet vaak).
Ik vond dit écht geen leuk boek. Wéér het verhaal van Jack the Ripper dat erbij gesleept wordt, dat was al ergernis nummer 1 (het getuigt mijns inziens van gebrek aan fantasie wanneer een schrijfster deze beroemde seriemoordenaar in haar boek gebruikt omdat zovelen dat al gedaan hebben).
Het verhaal gaat nergens de diepte in, het blijft allemaal vrij oppervlakkig. De interactie tussen Maggie en Jamie is mondjesmaat behalve wanneer ze zich overgeven aan de wederzijdse aantrekkingskracht. Dan vliegen de vonken er vanaf. Helaas komt dit stukje van hun romance maar weinig naar voren en is het merendeels gezeur om de moordenaar die de straten van Londen onveilig maakt.
Al met al bevatte dit boek naar mijn gevoel geen echte romantische liefde, geen humor, geen diepgang en geen spannend verhaal. Wel is er sprake van knetterende erotische scènes, maar die zijn niet voldoende om het boek de moeite waard te maken.
Ik ben dol op de boeken van Shannon Drake en vind het dan ook zeer jammer dat deze zo tegenviel.

Mijn cijfer: 4

Petra d.d. 06-06-2005

--------------------------------------------------------------------------------

Een goed boek, maar niks spectaculairs. Het speelt zich af ten tijde van Jack the Ripper, dus nog maar eens een versie van wie het geweest zou kunnen zijn.
Weinig romantiek (erotiek), mocht wel wat meer geweest zijn. Zeker met Jamie. Ik vond dat hij ook niet veel uitgewerkt is als personage. Ik vond ook dat Maggie nogal een spel maakte van de dood van haar echtgenoot van één dag. Ze wou al niet trouwen en dan moest ze ineens laudanum slikken om te kunnen slapen en door de moeilijke periode te komen.

DE volgende quote is wel mooi:

Daarna volgde de langzame zoete realiteit van het naar beneden zweven, lichamen die afkoelden, de wirwar van ledematen en lakens, het terugkerende bewustzijn van de wereld, en het feit dat hij moest gaan...

Ik geef het een 8; het verhaal was wel goed geschreven en alles wordt ook wel mooi beschreven, maar het had wat meer mogen zijn.

Ladybug d.d. 20-01-2009

--------------------------------------------------------------------------------

Een heerlijk boek, dat leest als een trein.
Alleen Jack de Ripper in het verhaal vond ik wat minder.
Maar beslist een aanrader!

Sonja d.d. 17-10-2009

--------------------------------------------------------------------------------

Het is alweer een jaar of vier geleden dat ik dit boek gelezen heb, maar ik vond het toen ook niet zo geweldig... Het verhaal speelt zich af op het einde van het Victoriaanse tijdperk en dat vind ik persoonlijk al niet meer historisch. Net als Sonja vond ik Jack the Ripper in het verhaal minder.

Miriam d.d. 19-10-2009

--------------------------------------------------------------------------------

Dit is mijn favoriete Shannon Drake. Ik heb dit boek steeds weer geleend bij de bibliotheek totdat ik hem zelf had. Jamie is echt geweldig. Ik weet niet waarom, maar door hem bleef ik dit boek lezen. En het Jack The Ripper verhaal was spannend en echt als een thriller verteld soms.
Aan het einde blijf je toch even met de vraag 'what if...'

Grappig hoe meningen over een boek uiteen kunnen lopen!

Laura d.d. 20-10-2009

--------------------------------------------------------------------------------


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Ga naar:  
cron




Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling