ChasingDreams Beoordelingen Forum

Boekbeoordelingen van leden van het Forum ChasingDreams
Het is nu 29 maart 2024 00:05




Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Gevangene van haar hart
BerichtGeplaatst: 29 nov 2008 22:24 
Offline
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 15 nov 2008 15:59
Berichten: 853
Totaal onbekende schrijfster waarvan volgens Petra dit ook het enige boek is. Jammer hoor, want ik vond het een prachtig boek.
Het verhaal gaat over een meisje wat al op jonge leeftijd bij de indianen terecht komt en daar wordt opgevoed (in de tijd dat er volop jacht gemaakt werd op de indianen in Amerika). Ze wordt daar verliefd op de hoofdman en past zich volledig aan. Het is een prachtig meeslepend verhaal waarin de erotiek geen boventoon voert, maar dat heeft me geen moment gestoord.

Mijn cijfer: 8+

Sandra d.d. 24-05-2004

--------------------------------------------------------------------------------

Ik heb dit boek al enkele keren gelezen en heb het al een aantal jaar in de kast staan. Het is een heerlijke roman over een liefde die onstaat tussen een blanke vrouw en een half Indiaan.
De vrouwelijke personage is erg vrijgevochten en stoer en de man... *zucht*... doe mij er maar zo een.
Het is echt een aanrader. Dus Petra, afstoffen die handel en lezen!!

Mijn cijfer: A van Aanrader en Acht...

Cleopatra d.d. 25-05-2004

--------------------------------------------------------------------------------

Een mooi boek, zonder meer waar, maar ook een heel triest boek. Tegen het einde van het boek werd ik overvallen door een gevoel van verdriet dat tot de laatste letter en lang daarna bij me bleef.
Ik hou wel van een goed Indianenverhaal, ik zie het helemaal voor me, zo'n prachtig gespierde vent (zónder borsthaar, want Indianen schijnen geen lichaamsbeharing te hebben), levend volgens oude rituelen, sterk en onverslaanbaar, grote bizonkuddes, enorme landoppervlaktes, de jacht op wilde paarden....
Helaas is de waarheid anders (zoals we allemaal weten) en lees ik dus het liefst over een periode dat de Indianen nog meester waren over hun land en ik net kan doen alsof dat altijd zo zal blijven.
Gevangene van haar hart vertelt het verhaal van Lisa/Nalin die op jeugdige leeftijd wordt opgenomen in een stam van de Comanches en zichzelf als Comanche gaat beschouwen. Ze heeft een enorme afkeer voor de blanken en maar één grote liefde en dat is Quannah. Lisa/Nalins weg in het leven en haar liefde voor Quannah zijn prachtig, hun romance is boeiend, het boek is goed geschreven, het verhaal is spannend en indrukwekkend.
Echter, het einde van het boek, is ook het einde van het tijdperk van de grote Indianenstammen en het kan niet anders dan dat het boek je verdrietig achterlaat.

Mijn cijfer: 8 voor het geheel en 3 voor het feelgood-gehalte

Petra d.d. 27-05-2004

--------------------------------------------------------------------------------


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Ga naar:  
cron




Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling