ChasingDreams Beoordelingen Forum

Boekbeoordelingen van leden van het Forum ChasingDreams
Het is nu 27 apr 2024 15:26




Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: De gebroken belofte
BerichtGeplaatst: 29 nov 2008 21:58 
Offline
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 15 nov 2008 15:59
Berichten: 853
Boek om bij weg te zwijmelen. Heerlijk verhaal, goed opgebouwd. Leuke dialogen. De woordgroep: "een zoete kwelling" komt wel erg vaak voor, maar werkt eigenlijk niet echt storend op het geheel. Ontzettend romantisch en toch druipt het van begeerte.

Mijn cijfer: 9,5

Frenia d.d. 11-01-2004

--------------------------------------------------------------------------------

Hoewel dit de eerste in het NL vertaalde JD is, heb ik deze als een van de laatste gelezen. En dat is maar goed ook. Ware dit de eerste JD geweest die ik had gelezen, dan betwijfel ik of ik ook aan de rest was begonnen.
Ik vond dit JD's slechtste boek. Wellicht is het verhaal nog niet eens zó slecht, de vertaling is dat zeker wel. Op een gegeven moment begon ik me verschrikkelijk te ergeren aan elke zin die begon met: Toen .....
Het verhaal op zich is aardig, maar waarom moeten de slechterikken in boeken altijd gelijk krankzinnig zijn? Kunnen schrijvers niet gewoon accepteren dat sommige mensen gewoon door en door slecht zijn?
Het vervolg op dit boek, Liefde in de Hooglanden (andere vertaler!) is één van mijn favoriete JD's, dus van De gebroken belofte had ik echt wel iets meer verwacht. Toch moet je dit boek gelezen hebben voor je aan de vervolgen begint, want in die vervolgen kom je alle figuren uit dit boek weer tegen en worden verdere gebeurtenissen veel begrijpelijker.
Ik vond het verhaal erg simplistisch, de mannelijke hoofdrol kwam niet erg lekker uit de verf en de vrouwelijke hoofdrol erg onevenwichtig.

Mijn cijfer: 5

Petra d.d. 02-04-2004

--------------------------------------------------------------------------------

Je kent mijn mening, ik vond dit boek supergoed. Het is echt mijn absolute lievelingsboek!!!
Toegegeven, een BARslechte vertaling die inderdaad soms mateloos irriteert, maar ik vond wel dat hij en zij lekker in de verf werden gezet. Wat die krankzinnigheid betreft: ik heb eigenlijk nog nooit een boek gelezen waarin de slechterik krankzinnig was, behalve dit, dus mij stoorde het niet.

Frenia d.d. 03-04-2004

--------------------------------------------------------------------------------

Ik vond dit een geweldig boek en in 1 ruk uitgelezen. Zo zie je maar dat we allemaal een andere smaak hebben.

Hennes d.d. 13-05-2004

--------------------------------------------------------------------------------

Ik heb hem dan eindelijk gelezen, mijn laatste deel en oorspronkelijk het eerste deel over de Montgomery-mannen.
Ik vond hem weer ontzettend leuk, maar wat zijn die mannen toch verschrikkelijk dom wat betreft vrouwen. Je zou ze allemaal wel een keertje tegen hun koppie aan willen beuken.
En ze vinden zich ook zo geweldig.
Gelukkig draaien ze zo'n beetje op het einde van elk boek wel een beetje bij, maar jonge jonge wat een mutsen!
Daarnaast zijn ze natuurlijk ook heerlijk mannelijk en opwindend............

Mijn cijfer: 8,5

Sandra d.d. 17-10-2004

--------------------------------------------------------------------------------

Dit is een van de allereerste boeken die ik jaren geleden heb gelezen. Ik heb ook altijd van deze serie genoten. En het boek de gebroken belofte is echt een topper.

Jodi d.d. 18-10-2004

--------------------------------------------------------------------------------

Ik heb het vorige week ook weer eens in één adem uitgelezen. Weer een goeie Deveraux!!

Lizzie d.d. 02-11-2004

--------------------------------------------------------------------------------

Ik had moeite in het begin met beide hoofdpersonen, Judith en Gavin. Ik kan me gewoonweg niet indenken dat de "held" van het boek voor zo'n vrouw als Alice valt. Jammer dat het echt lang duurt voordat zijn ogen open gaan.
Voor de rest wel een goed boek, ik ben zeker geboeid genoeg om de andere delen te lezen!!

Mijn cijfer: 7,5

Realynn d.d. 05-11-2004

--------------------------------------------------------------------------------

Ik kan er eigenlijk niet veel van zeggen, alleen maar dat hij helemaal geweldig is. Ik heb nog nooit zo snel een boek uitgelezen. +/- 8 uur, normaal is het 2 dagen voor ik een boek uit heb.

Het enige wat ik jammer vind is toch dat Gavin haar een keer slaat omdat ze eigenlijk de waarheid zegt en hij het niet wil geloven omdat hij een heel groot bord voor zijn kop heeft!

Cijfer: 9

Jocelyn d.d. 14-08-2008

--------------------------------------------------------------------------------

Ik weet niet echt wat ervan te maken, ik vond het wel een goed boek, maar misschien was het iets te kort.
Ik vond ook dat Judith Gavin nogal snel vergaf ieder keer. Vond dat Gavin ook als karakter nog wat meer had uitgewerkt kunnen worden, en dat hij in Alice niets slechts kon zien, ook als zijn "heilige" broers iets zeiden, vond ik ook nogal flauw.

Mijn cijfer: 7,5 (vanwege de duidelijke aantrekkingskracht tussen de twee hoofdfiguren)

Ladybug d.d. 02-12-2008

--------------------------------------------------------------------------------


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Ga naar:  
cron




Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling