ChasingDreams Beoordelingen Forum

Boekbeoordelingen van leden van het Forum ChasingDreams
Het is nu 28 maart 2024 15:43




Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 26 nov 2008 16:14 
Offline
Site Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 19 nov 2008 22:51
Berichten: 828
Woonplaats: Belgie
Dit is gelijk mijn all-time favorite van Candlelight! Wat een heerlijk boek! Zucht...

Verhaal over Psyche Hill en Gabriel Sinclair. Hij is op de vlucht en wordt plots aangezien voor acteur om de verloofde van Psyche te spelen. Om te ontsnappen aan zijn achtervolgers speelt hij het spel mee. Psyche is een lieve en doortastende vrouw met een goed gevoel voor humor. Gabriel zit in de problemen maar heeft het hart op de goede plek zitten. De spanning wordt heel langzaam opgebouwd en het vertrouwen in elkaar ook. Ik vond het allemaal helemaal kloppen.

Periode: Londen (Er staat geen periode in maar ik denk net na de regencyperiode)
Bijfiguren: De zus van Psyche is een schatje en ook de huishoudster van de vader van Gabriel is leuk.
Erotiek: Helemaal goed.

Mijn cijfer: een dikke 10!

Saskia d.d. 09-10-2006

---------------------------------------------------------------------------------------------

Een erg leuk boekje.

Het verhaal gaat over Psyche (rare naam overigens) Hill en Gabriel Sinclair. Hij is op de vlucht omdat hij een landgoed heeft gewonnen met kaarten van een duister figuur. Gabriel wordt plots aangezien voor acteur om de verloofde van Psyche te spelen. Om te ontsnappen aan zijn achtervolgers speelt hij het spel mee.
Psyche is een lieve en doortastende vrouw met een goed gevoel voor humor. Gabriel zit in de problemen maar heeft het hart op de goede plek zitten. De spanning wordt heel langzaam opgebouwd en het vertrouwen in elkaar ook. Ik vond het verhaal daarom leuk en geloofwaardig. Ook het einde in het landhuis is mooi.

Het enige minpunt van dit verhaal is dat Gabriel in het eerste gedeelte van het verhaal veel zonder Psyche op pad gaat, avondje kaarten, naar de kleermaker, avondje uit, en ze daardoor elkaar niet echt leren kennen. Dit komt later wel weer goed. Er wordt wel erg veel thee gedronken, dit kwam echt mijn neus uit.

Leuke bijfiguren; het onzekere zusje dat ook een man zoekt en de dansles, maken dit tot een leuk boekje.

Cijfer: 10! Ja, misschien een beetje hoog, maar ik vond het een leuk boekje.

Zeemeermin d.d. 16-10-2009

---------------------------------------------------------------------------------------------

Gabriel Sinclair komt, na een jarenlange verbanning door zijn familie, terug in Engeland in de hoop zichzelf in ere te kunnen herstellen. Per ongeluk komt hij terecht bij Psyche Hill die hem aanziet voor haar nepverloofde.
Het is een zeer origineel verhaal met mooie dialogen, er is wat spanning en wat humor. De erotiek wordt op een gevoelige manier gebracht, echt mooi. Gabriel is dan ook een heel gevoelig man die af en toe een traantje laat, je leeft echt met hen mee.
Psyche is een zeer vastberaden personage, ze weet wat ze wil, en vooral wie ze niet wil. Eigenaardig vond ik de keuze van de voornamen, Psyche rolt niet zo vlot over de tong, de ene keer las ik hem in het Nederlands, de andere keer in het Engels. Ik heb nog altijd niet beslist welke het beste bij haar past. De naam van haar zusje is Circe, die kan ook op meerdere manieren uitgesproken worden.
Er zijn nog meerdere boeken over de Sinclairfamilie die niet vertaald zijn.

Beoordeling: 8,5

Martine d.d. 22-03-2010


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Ga naar:  
cron




Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling