ChasingDreams Beoordelingen Forum

Boekbeoordelingen van leden van het Forum ChasingDreams
Het is nu 27 apr 2024 23:29




Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 13 sep 2015 09:26 
Offline
Site Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 19 nov 2008 22:51
Berichten: 828
Woonplaats: Belgie
Dit is mijn eerste boek van Paula Quinn en ik ben met haar laatstuitgegeven boek begonnen. En dat is natuurlijk hartstikke dom, want de eerdere boeken gaan over andere familieleden van de MacGregors die bijvoorbeeld nu alweer kinderen hebben. In dit boek kom je die mensen en hun bijzondere verhalen wel tegen. Maar ja, dit boek kwam ik dus het eerste tegen en Quinn heeft me niet teleurgesteld.
Ik heb al een tijdje geen Hooglander gelezen, dus het was weer een fijne afwisseling. Rob, of nog saaier Robert, is een typische Hooglander die de perfecte opvolger is als clanhoofd met bijbehorende verantwoordelijkheden. Dat maakt hem rechtschapen, maar zo nu en dan een beetje 'saai'.
Davina is wat ingewikkelder wat betreft familie, maar haar kom je eerst tegen als novice.
Het grootste pluspunt aan dit boek is dat het geloofwaardiger is gemaakt wat betreft religie. Nu ben ik geen extremistisch religieus persoon, maar het heeft me altijd gestoord dat in een tijd waarin geloof heel belangrijk wordt gevonden, er zo makkelijk om heen word geluld. Davina is een echte novice inclusief heel wat bidden en vroom proberen te zijn. Hoe Paula het dan toch rijmt met liefde en zo, is heerlijk gevonden.
De historische achtergronden wat betreft koningen en de verhoudingen tussen Schotland en Engeland zijn mij niet helemaal bekend (shame on me, maar dat is nog geen specialiteit), het leek me allemaal tiptop in orde.
De hoofdpersonen zijn wel leuk, maar het redelijk grote aantal aan bijpersonages is net zo interessant. Ze krijgen genoeg aandacht zonder af te leiden en ik vond ze stuk voor stuk leuk.
Richting het einde zakt het verhaal echt in. Alles moet in een rap tempo zonder al te veel uitleg. De liefdesverklaringen zijn matig. Al met al vond ik het wel een leuk boek. Nu ga ik toch maar eerst de andere boeken lezen.

By the way, er zitten wel wat erotische scènes in, maar nou niet om over naar huis te schrijven. Stoorde me overigens niet, want er gebeurt verder genoeg.

Cijfer: 7,2

Alicia d.d. 05-08-2014

-----------------------------------------------------------------------------------------


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Ga naar:  
cron




Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling