ChasingDreams Beoordelingen Forum

Boekbeoordelingen van leden van het Forum ChasingDreams
Het is nu 27 apr 2024 06:30




Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 17 okt 2012 15:26 
Offline
Site Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 19 nov 2008 22:51
Berichten: 828
Woonplaats: Belgie
Het is het debuut van Lafoy in de CL-reeks.
Carden is de typische flierefluiter, hij geeft zelfs zijn veroveringen van afgelopen nacht door aan zijn vrienden die daar geen moeite mee hebben. Totdat Sera(phina), een exotische schone voor de deur staat met zijn drie nichtjes. De vader van de drie is overleden, vermoedt men, en door het ongeval van de andere broer met een bord pap (hoe bedenk je het) is Carden de enige erfgenaam en wil die titel niet aannemen.
Uiteraard schuilt er meer achter Carden dan het flierefluitergedoe. Hij is architect, een goeie, en heeft in het leger met een paar vervelende zaken te maken gehad. Helaas wordt dit praktisch niet uitgediept; Carden blijft een beetje vlak.
Seraphina daarentegen komt prima uit de verf. Ze is lekker eerlijk, want ze is nu eenmaal opgegroeid in een soort van jungle met een beetje beschaving. Zij doet lekker wat ze zelf wil en wat ze denkt/voelt komt heel goed naar voren.
Het verhaal op zich is ook een beetje vlak. Er gebeurt wel wat, maar het hangt een beetje aan elkaar. Het las op zich verder wel prettig, maar een gestroomlijnd verhaal was het dan weer niet. Op het allerlaatst komt er toch wat spanning in, wat ik dan wel weer goed bedacht vond. De schoonzus, van die broer en de pap, komt ook even in beeld, maar verdwijnt verder dan ook. Waarom haar dan überhaupt opvoeren in je verhaal?

De andere vrienden, Barret en Aiden, zullen vast ook een eigen deel krijgen (Aiden in CL 1043 lees ik zojuist).
Ik vond de titel overigens niet heel toepasselijk, want wachten of zo komt niet heel duidelijk naar voren. Kennelijk is dat wel de lijn die ze willen volgen, want het volgende deel het: Jij bent het wachten waard. Op het derde deel zal je nog moeten wachten.

Al met al heb ik geen heel erg bekaaid gevoel. Het las toch prima, maar ik ben er niet zo kapot van.

Cijfer: 7

Alicia d.d. 10-12-2012

------------------------------------------------------------------------------------------------

Engeland 1860. Seraphina Treadwell komt aan in Londen, uit Belize, met de nichtjes van de nieuwe Lord Carden Reeves. Haar echtgenoot is vermist, vermoedelijk dood. Als nevenpersonages zijn er Aiden en Barrett. Deze twee krijgen elk een eigen vervolgverhaal.
Het verhaal is nogal zwakjes van kwaliteit, pas in de tweede helft komt er wat spanning en actie aan te pas. Het verhaal rond de drie nichtjes had wat uitgebreider mogen zijn, dit vind ik een gemiste kans. De weinige erotische scènes zijn dan ook nog eens teleurstellend.

Cijfer: 6,5

Martine d.d. 20-02-2013

------------------------------------------------------------------------------------------------


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Ga naar:  
cron




Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling