ChasingDreams Beoordelingen Forum

Boekbeoordelingen van leden van het Forum ChasingDreams
Het is nu 28 maart 2024 14:11




Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 26 nov 2008 16:00 
Offline
Site Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 19 nov 2008 22:51
Berichten: 828
Woonplaats: Belgie
Persoonlijk vond ik dit een heel goed verhaal. Natuurlijk had ik een paar probleempjes: eigenlijk kom je nooit echt te weten waarom ze nou gechanteerd werd. Ook de geschiedenis van Preston word nauwelijks besproken. Maar voor de rest was het dus een goed verhaal. Zeker een mooi verhaal rond de kerst. Ik ben blij dat ik het boek gelezen heb.

De verhaallijn was leuk, de bijfiguren ook. Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar andere verhalen van deze schrijfster. Wat ook wel jammer is, is dat het aan de einde wat afgeraffeld is. Ik weet bijvoorbeeld niet wat er met de slechterikken is gebeurd.

Humor: Lag heel vaak dubbel! Geen spanning.

Cijfer: 8,5 en dat voor een debuutroman!

Chickening d.d. 02-01-2007

----------------------------------------------------------------------------------------

Ik heb dit boekje tijdens de kerst gelezen en ik was aangenaam verrast! Ik ben het met je eens dat het einde wat afgeraffeld was en dat sommige dingen best meer uitgewerkt mochten worden.
Al met al een superleuk boekje om te lezen en ik hoop dat er van haar meer verhalen uitgegeven zullen worden.

Mijn cijfer: 8

Mascha d.d. 02-01-2007

----------------------------------------------------------------------------------------

Wel balen dat dit weer deel 3 van een serie is. Grmbl, grmbl ...
Deel 1 is The truth about Cassandra en deel 2 is The night we kissed.

Matty Maxwell is door haar vader opgevoed, een echte zwendelaar. Ze weet niet dat ze de kleindochter van een hertog is. Als Davies Preston, Burggraaf Bathers bij haar komt, denkt ze dat er sprake is van een zwendel. Hij gaat mee in haar verhaal om te zorgen dat ze met hem mee naar Engeland gaat.

Matty is heerlijk naïef, maar komt goed voor zichzelf op en heeft absoluut geen ballast van alle regeltjes van de ton. Davies is een heerlijke, eervolle man met humor, die echter denkt een bastaard te zijn en haar dus niet waard. Maar ze worden onweerstaanbaar tot elkaar aangetrokken.

Pittige dialogen, lieve tederheid, goede erotiek, humor, gemene mannen die op de erfenis van Matty uit zijn en een onwijs schattige grootvader (de hertog) met twee even leuke oude vrienden.

Beoordeling: Erg goed cijfer 9

Saskia d.d. 25-09-2007

----------------------------------------------------------------------------------------

Ik vond dit verhaal heerlijk om het te lezen. Het enige minpunt was inderdaad het einde.

Van mij krijgt het een verdiende 8,5!

Denise d.d. 25-07-2008

----------------------------------------------------------------------------------------

Een mooi verhaal over een erfgename die in Amerika woont en niet weet dat ze een erfgename is.
Leuke dialoge tussen Matty en Preston, humor is goed aanwezig. Ik vind het altijd leuk als een hertog zich in sommige situaties mee laat slepen en dan gewoon personeel wordt … Op het laatst gaat alles wel erg snel. Maar ja, in die 318 bladzijden moet toch alles gestopt worden!

Beoordeling: 8+

PS Ik blijf een déjà vu gevoel houden bij dit boekje ... ik zal het nog wel eens uit zoeken.

Nicole d.d. 10-10-2008

----------------------------------------------------------------------------------------

Het verhaal speelt zich af in 1862. Burggraaf Batthers, DaviesPreston, krijgt de opdracht de kleindochter van een oude hertog, die in Amerika woont, terug naar Londen te brengen. Matty Maxwell gelooft Prestons beweringen over haar afkomst niet. Ze gelooft dat het om een zwendel gaat. Als iemand ermee dreigt haar geadopteerde kinderen bij haar weg te halen, kan ze niet anders dan mee werken met de ‘zwendel’.
De liefde tussen Matty en Preston verloopt moeizaam, ze moet erg haar best doen om hem over te halen haar zelfs maar te kussen. Maar eens Preston over zijn gereserveerdheid heen is, volgt er een stomende erotische scène. Er zit ook wel wat humor in het verhaal. Het verhaal eindigt nogal plots met hun huwelijk, waarbij te veel ineens gebeurt, dat had wat beter uitgewerkt mogen zijn.
Nevenpersonages Marsfield en Burke, hebben elk hun eigen verhaal. Dit verhaal is het derde van de masqueradetrilogie. Voorts zijn er ook nog de oude hertog en zijn vrienden die wat meer in het verhaal mochten voorkomen.

Cijfer: 8

Martine d.d. 10-06-2011

----------------------------------------------------------------------------------------


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Ga naar:  
cron




Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling