ChasingDreams Beoordelingen Forum

Boekbeoordelingen van leden van het Forum ChasingDreams
Het is nu 27 apr 2024 15:24




Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: CL 120 - Geliefde viking
BerichtGeplaatst: 26 nov 2008 15:59 
Offline
Site Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 19 nov 2008 22:51
Berichten: 828
Woonplaats: Belgie
Dit mooie verhaal speelt zich af in het begin van de 13e eeuw, in het land van de indianen, en na een lange reis van de hoofdpersonen, later in Noorwegen.
Nama, verstoten door haar stam omdat ze niet wilde trouwen met de man die voor haar was uitgezocht, en Garrick, een stoere Viking, die in haar land op zoek was naar zijn broer Eric.
Zij ontmoeten elkaar op het moment dat Nama overweldigd wordt door een wilde. Garrick redt haar. Nama is bewusteloos en denkt later dat Garrick haar heeft overvallen. Zij verzet zich dan ook heel fanatiek tegen hem.
Het taalgebruik vind ik erg leuk, zeker omdat daar in eerste instantie de taalbarrière was.
In een tijd dat vrouwen niets te vertellen hadden, stond Nama haar mannetje met haar eigen willetje. Het was een harde en emotionele tijd voor haar, maar ze was strijdlustig tot het einde.
Leuke bijfiguren speelden mee, allemaal heel verschillend van aard.
De sfeer van die tijd was tijdens het lezen zeer voelbaar.
Dit boek heeft me aangenaam bezig gehouden!

Hanny d.d. 15-04-2005

---------------------------------------------------------------------------------------

Het verhaal gaat over Nama, uit de Eaglestam, die vlucht uit haar stam. Tijdens haar reis komt zij de Viking Garrick Nordstrom tegen die op zoek is naar zijn broer Erik. Erik is al eerder naar Amerika gegaan en wordt doodgewaand.

Het verhaal wordt vooral verteld vanuit Nama’s optiek. Dat gedeelte vond ik erg leuk. Ze is dapper en komt goed voor zichzelf op. In haar eigen land wordt ze meegenomen door Garrick. Zij denkt dat ze zijn gevangene is, maar Garrick wil haar alleen maar helpen. Langzaam groeien ze naar elkaar toe.

Dan dwingt Garrick Nama om mee te gaan naar Noorwegen en bindt hij haar zelfs vast en laat haar als slaaf werken om haar wil te breken en zijn concubine te worden (waar hij er al vijf van heeft!).

Het zal vast het tijdsbeeld zijn, maar ik vond hem niet zo lief voor haar, terwijl zij dat toch echt verdient.

Beoordeling: Een mooi boek, goed verteld maar de relatie tussen de twee hoofdrolspelers is niet zo romantisch. Cijfer 7-.

Saskia d.d. 28-03-2007

---------------------------------------------------------------------------------------

De relatie tussen twee hoofdrolspelers is lastig te volgen. De achtergrond van het verhaal is goed, maar ik mis de betrokkenheid van de hoofdrolspelers met betrekking tot passie en erotiek.

Ik geef het boek een 6+.

Giraf d.d. 22-06-2007

---------------------------------------------------------------------------------------

Het is bijna mijn soort verhaal, maar zoals gezegd is er weinig gaande tussen de hoofdpersonen.
Toch vond ik het een goed boek en krijgt het van mij een 8

Denise d.d. 09-08-2007

---------------------------------------------------------------------------------------


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Ga naar:  
cron




Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling