ChasingDreams Beoordelingen Forum

Boekbeoordelingen van leden van het Forum ChasingDreams
Het is nu 27 apr 2024 21:46




Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 04 jun 2010 20:04 
Offline
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 15 nov 2008 15:59
Berichten: 853
Heerlijk boek. Ik was in het begin een beetje bang dat Sebastian zijn ‘bezwaren’ om zich emotioneel niet te binden gaandeweg het boek vervelend zouden worden. Maar gelukkig is dit niet het geval.
Het is een prachtig verhaal over twee mensen met vastomlijnde doelen in het leven, die er langzaam achter komen dat die ambities zonder liefde maar weinig waard zijn.
De laatste hoofdstukken waren zo hartverscheurend, zo bitterzoet dat ik met tranen in mijn ogen zat te lezen. Gelukkig weet je dat er altijd een happy ending komt.

Sebastian is voor de buitenwereld een echte Bon Vivant, maar Gemma kent haar jeugdvriend veel te goed om hier veel waarde aan te hechten. En dat klopt ook, Sebastian is echt om te smelten zo’n heerlijke vent.
En Gemma is heerlijk naïef en doortastend, maar gaat steeds meer haar mannetje staan en ze wordt ook steeds volwassener. Ik ben benieuwd naar meer boeken van deze schrijfster.

Beoordeling: 9

Saskia d.d. 11-10-2009

--------------------------------------------------------------------

Ik vond het verhaal goed uit te lezen en op een andere manier verteld dat normaal. Wie ik sowieso heel verfrissend vond was Gemma. Zij is zo open en heel goed opgewassen tegen Sebastian!
Alleen het einde vond ik jammer. Ongeveer vanaf het bal vond ik het een beetje tegenvallen; weer de standaardclichés die in heel veel boeken voorkomen. Maar verder erg leuk!

Beoordeling: 7

Prinses Laura d.d. 17-2009

--------------------------------------------------------------------

Dit was een heerlijk boekje! Het is een andere manier van vertellen, dat gevoel had ik ook en dat was verfrissend.
Gemma en Sebastian, wat een heerlijk stel met elkaar zeg. En in mijn ogen is Sebastian echt een lekker ding. Niet eens zo'n bon vivant als dat hij moest voorstellen. Dat van zijn minnares is overigens een beetje jammer.
Op het eind komen er oude clichés inderdaad weer terug, maar toen was ik al zodanig verliefd op het boek dat het me nog weinig kon schelen.

Dus is het in mijn ogen een dikke 9 waard en ik hoop dat er meer boeken van Christine Wells verschijnen bij Candlelight!

Ariel d.d. 22-10-2009

--------------------------------------------------------------------

Mooi om te lezen hoe Graaf Sebastian Laidley, de beruchte bon vivant, zijn best doet om een echtgenoot voor zijn goede vriendin Gemma, een vriendin van vroeger, te vinden en dan met zijn eigen gevoelens in de knoop komt. De koppige Emma heeft echter ander plannen.
Een leuk verhaal en met veel plezier gelezen. In tegenstelling tot sommige anderen vond ik het eind juist heel mooi...

Beoordeling: 8-

Nicole d.d. 22-10-2009

--------------------------------------------------------------------

Ik kon niet goed in het verhaal komen en heb ruim 150 bladzijden nodig gehad om erin mee te kunnen gaan.
Het is wel op een mooie manier geschreven. Wat ik heel erg miste is de aantrekkingskracht tussen Sebastian en Gemma.
De eerste keer dat ze samen de liefde bedrijven werd in mijn beleving in één pagina beschreven! Ik had er eerlijk gezegd meer van verwacht.

Beoordeling: 7

Mirjan d.d. 08-02-2010

--------------------------------------------------------------------

Ik heb hem in het Engels gelezen en vond het een leuk verhaal. Niet een van mijn toppers maar ik zou hem wel een 8,5 geven.

Soomi d.d. 08-02-2010

--------------------------------------------------------------------

Ik heb er echt van genoten, zeker een aanrader!
Ik ben ook wel benieuwd naar het gehele verhaal achter Fanny en Romney.
Dat die minnares erbij werd gesleept was wel een beetje jammer. Maar later lijkt het toch wat logisch, omdat ze Sebastian een soort inzicht in zijn eigen gevoelens voor Gemma geeft.

Dreamer d.d. 17-05-2010

--------------------------------------------------------------------

Engeland1814. Hugo, de grootvader van Gemma Maitland, neemt achter haar rug om het besluit dat ze moet trouwen met haar jeugdvriend Sebastian Laidley, graaf van Carleton. Sebastian is hier niet blij mee en hij is vastbesloten haar zo snel mogelijk uit te huwelijken aan een ander.
Het hele verhaal stelt niet veel voor, het gaat rustig zijn gangetje, nergens gebeurt er iets spannends. De relatie tussen Sebastian en Gemma staat echt centraal, romantiek is er net genoeg, maar de erotiek laat wel wat lang op zich wachten. Het einde is dan weer heel snel, alsof de schrijfster er geen zin meer in had.

Cijfer: 7,5

Martine d.d. 07-10-2013

--------------------------------------------------------------------


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Ga naar:  
cron




Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling