ChasingDreams Beoordelingen Forum

Boekbeoordelingen van leden van het Forum ChasingDreams
Het is nu 27 apr 2024 13:27




Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 02 mei 2012 19:19 
Offline
Site Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 19 nov 2008 22:51
Berichten: 828
Woonplaats: Belgie
Allereerst wil ik zeggen dat de afkorting van Catriona, Triona, echt ontzettend lelijk is. Daar kon ik door het hele boek heen niet aan wennen. Ten tweede vind ik dit het beste deel, tot nu toe, uit deze serie van Karen Hawkins.
De reden waarom ze trouwen is niet echt origineel te noemen, maar geeft wel goed weer wat voor personen het zijn. Beiden hebben sterke karakters en tja, dat botst weleens. Toch is Catriona telkens wel het lieverdje om de lieve vrede maar te bewaren.
De relatie groeit op een mooie, rustige manier. Heel lief ondanks de drie, redelijk vervelende, meisjes die uiteindelijk natuurlijk schatten van kinderen blijken te zijn. Op het eind moet er natuurlijk nog iets dramatisch gebeuren om zo de liefdesgevoelens ook daadwerkelijk te kunnen uiten. Dat was iets minder, maar ik was al zo verliefd op alle personages dat het me niks meer uitmaakte.
Leuke bijrol van oma Nora, die in elk boek al tips geeft aan haar drie kleindochters (de zussen van en Catriona zelf), die nu ook nog even zich ermee bemoeit.

Al met al een ontzettende feelgoodroman. Dus van mij krijgt hij wel een 8,5.

Alicia d.d. 27-06-2011

--------------------------------------------------------------

Net zoals de voorgaande delen uit deze serie, begint elk hoofdstuk met een spreuk van de oude Nora, gericht aan haar drie kleindochters. In dit verhaal wordt het mysterie wie deze personen zijn eindelijk opgelost.
Een van die kleindochters is Catriona Hurst. Ze wil haar tweelingzus behoeden voor een fout, maar raakt hierdoor zelf gecompromitteerd. Met Hugh MacLean nog wel, een man uit een vervloekte familie waarvoor grootmoeder Nora haar heeft gewaarschuwd.
Hugh MacLean lijdt onder die vloek, als hij kwaad wordt barst er een hels onweer los, maar bij hem is de vloed net iets anders dan bij zijn broers en zus. Hij kan de storm namelijk bedwingen.Triona en Hugh zijn verplicht te trouwen. Hij besluit haar zoveel mogelijk op afstand te houden, zowel van zichzelf als van zijn drie adoptiefdochters. Die dochters maken Triona het leven zuur. Ze zijn er immers van overtuigd dat Hugh hen zal wegsturen als hij en Triona eenmaal zelf kinderen hebben. Uiteindelijk komt het tot een confrontatie waarbij de emoties hoog oplopen. Ik heb meermaals een traantje moeten wegpinken.

Cijfer: 8

Martine d.d. 09-07-2015

--------------------------------------------------------------


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Ga naar:  
cron




Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling