ChasingDreams Beoordelingen Forum

Boekbeoordelingen van leden van het Forum ChasingDreams
Het is nu 27 apr 2024 11:42




Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 02 dec 2008 11:16 
Offline
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 15 nov 2008 15:59
Berichten: 853
Zeker een vermakelijk verhaal, maar op de achterkant staat:

"De verzonnen echtgenote van succesauteur Elizabeth Boyle kreeg in de vakpers veel lof toegezwaaid vanwege de originele plotwendingen, de subtiele humor en de prikkelende romantiek".

Verbaast mij niets … iedereen is stikjaloers op haar fantasie!!
Een duim zo dik als een Sequoia.

Over het verhaal zal ik niets verklappen, maar toen ik het uit had kwam dit in mijn gedachten:
Stel je voor, een prachtige droom die verdeeld is in een puzzel van 500 stukjes en de stukjes verspreid je over de aardbol.
In een paar bladzijden komen plotsklaps alle puzzelstukjes niet alleen bij elkaar, nee, ze vormen ook nog een allermooist en kostbaar schilderij. Oh, zonder naadjes en lijm en zo.

Kijk, ik weet wat fictie is, maar dit verhaal doet op een of andere manier mijn gevoel van inleving en geloofwaardigheid geweld aan.

En toch … ik kijk uit naar haar volgende (vervolg)verhaal dat in maart 2009 zal verschijnen.

Omdat het toch echt heel vermakelijk lezen was ….

Mijn cijfer: ergens tussen een 2 en een 10 (fictief zeg maar)

Sammy d.d. 15-12-2008

-----------------------------------------------------------------------------------------

Engeland 1801. Om van het gezeur over trouwen af te zijn, heeft Alexander, baron Sedgwick, een vrouw verzonnen. Maar plots zit hij ook echt opgescheept met een ‘niet-bestaande’ vrouw: Emmaline. Het is duidelijk dat iemand hem een poets wil bakken, maar wie?
Oppervlakkig verhaal met veel te weinig info over Emmaline in het begin van het verhaal. Later wordt dat wel beter.
Het einde, met de ontknoping over haar identiteit, viel me helemaal tegen. Een echte afknapper. Voorts is er een beetje humor en een beetje erotiek. De hoofdpersonages uit CL 803 komen hier ook al aan bod.

Cijfer: 6

Martine d.d. 11-10-2013

-----------------------------------------------------------------------------------------

Zelf vond ik dit een vermakelijk verhaal met een paar interessante bijfiguren. Ik heb het trouwens eerst in het Engels gelezen en enkele maanden geleden als CL.
De onduidelijkheid rond Emmaline stoorde mij niet.

Cijfer: 8

Marleen d.d. 11-10-2013
-----------------------------------------------------------------------------------------


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Ga naar:  
cron




Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling