ChasingDreams Beoordelingen Forum

Boekbeoordelingen van leden van het Forum ChasingDreams
Het is nu 27 apr 2024 20:07




Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: CL 966 - Hertog gezocht
BerichtGeplaatst: 02 mei 2012 20:05 
Offline
Site Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 19 nov 2008 22:51
Berichten: 828
Woonplaats: Belgie
Boyle is ook zo'n schrijfster die het af en toe flink kan verknallen met haar boeken. Maar met deze maakt ze het weer ruimschoots goed.
Ik ben de familielijnen en vriendschapsverbanden een beetje kwijt in deze serie, maar hertogin Hollingdrake wordt wel hier en daar genoemd. En dit verhaal lijkt precies op het verhaal van die hertogin, maar dan leuker.
James wordt dus aangezien voor een 'gewone notaris' , maar die wel ontzettend lekker en leuk is. Het begint dan ook direct met een pats-boem ik ben verliefd op hem. (Of ik vind die vent leuk).
Elinor is ook leuk en is op zoek naar een hertog. Toch vindt ze James leuker, maar gelukkig is dat een hertog!
Het hele verhaal gaat om hoe zij met elkaar omgaan, wat er tussen hen gebeurt. Heerlijk zoetsappig.
Eigenlijk moet James een geschikte vent voor Elinor vinden, maar daar komt niks van terecht. Er komt nog wel een boze stiefpapa voor en wat andere familieleden, maar die vragen gelukkig niet te veel aandacht.

Er komt geen gigantische verwijdering, wat in mijn ogen logisch leek, aangezien James het hele boek doet alsof hij een gewone man is. Geen hele grote liefdesverklaring, maar de rest van het boek maakt het heel goed.

Cijfer: 8,5 omdat Boyle goed jat van haar eerdere boeken en het helaas op het eind niet groots aanpakte. Er zat overigens wel mijn humor in.

Alicia d.d. 03-09-2011

-----------------------------------------------------------------

Dit is een leuk boek en op zo'n manier is het verhaal ook leuk gebracht als iemand zich anders voordoet (wel door omstandigheden).

Mijn cijfer: 7,5

Karin d.d. 22-09-2011

-----------------------------------------------------------------

Dit verhaal speelt zich af net na de gebeurtenissen uit CL 901. De hertog van Parkerton werd in de voorgaande delen afgeschilderd als een saaie, pietluttige en bekrompen man. Sinds zijn ontmoeting met Lady Elinor Standon is hij echter niet meer zichzelf. Zelfs zijn personeel denkt dat hij gek geworden is.
Elinor is ten einde raad. Ze moet trouwen met een hertog om de toekomst van haar jongere zus Tia veilig te stellen. Als ze notaris St. Maur ontmoet valt ze nogal snel voor hem, maar helaas is hij geen hertog.
Het is over het algemeen een goed verhaal, alleen vond ik het wat spijtig dat Elinor veel te laat in het verhaal achter de ware identiteit van James St. Maur komt, terwijl iedereen in haar omgeving het al weet. James is een heerlijk personage; er zijn verschillende kanten aan zijn karakter. De stijve hertog die ontdekt dat het leven meer te bieden heeft als er liefde in het spel is. Erotiek is er maar matig.

Cijfer: 8

Martine d.d. 11-10-2013

-----------------------------------------------------------------


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Ga naar:  
cron




Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling