ChasingDreams Beoordelingen Forum

Boekbeoordelingen van leden van het Forum ChasingDreams
Het is nu 27 apr 2024 13:43




Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 04 jun 2010 20:30 
Offline
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 15 nov 2008 15:59
Berichten: 853
Tja, voor de originaliteitsprijs krijgt de schrijfster wat mij betreft een 10. Want vergezocht, dat is het wel.
De romance tussen Pippin en Dash wordt in de vorige boeken al vaker beschreven en ik verheugde me dan ook erg op dit deel met een avontuurlijke lady en een gevaarlijke piraat. Dit verhaal is echter een teleurstelling, het speelt zich maar liefst 23 jaar later af!!! Dash en Pippin zijn beidenin de veertig en hebben al een heel leven, zonder elkaar, achter de rug. Er zijn veel flashbacks naar hun voormalige romance, dat zijn dan ook de enige leuke momenten in het boek.
De huidige romance is eigenlijk niet aanwezig, geen aantrekkingskracht, geen leuke dialogen, alleen maar die liefde uit het verleden, spijt en schuld.

Beoordeling: 5

Saskia d.d. 11-05-2010

--------------------------------------------------------------------

Ik had ook héél erg naar dit boek uitgekeken, omdat dus de personen dus telkens voorkomen in de andere verhalen. Toch vind ik het wel leuk dat het telkens in 'flashbacks' wordt verteld. Ik vind het ook wel een keer leuk dat ze stukken ouder zijn en ook eigenlijk stukken wijzer zijn. Het deed het verhaal goed.
Wat inderdaad minder was, was het feit hoe ze met elkaar omgaan in het heden, dat had beter gekund, maar stoorde me niet echt.

Het einde vond ik een beetje jammer, de reden om niet te trouwen etc., maar met die kids (hoe het allemaal zit) vond ik helemaal goed.

Een dikke 8 waard.

Ariel d.d. 11-05-2010

--------------------------------------------------------------------

Ik vond het een heel erg leuk verhaal en heb het dus ook bijna zonder weg te leggen uitgelezen, maar...
Na de laatste punt van het verhaal had ik erg het gevoel dat ik op de een of andere manier de clou had gemist.
In het hele verhaal komt steeds naar voren dat ze een reden had om haar piraat te laten gaan en een leven op te bouwen met lord Gosset.
Het stukje in de stal leek mij het begin van de uitleg, maar dat eindigt net zo abrupt als de flashback begon. Misschien dat in de andere boekjes wel een verwijzing is hoe Pippin haar man heeft ontmoet, maar in dit verhaal was het voor mij de clou die ontbrak. Dus hoe heeft ze haar man ontmoet en hoe is haar piraat uit die stal ontsnapt (of heb ik zo snel gelezen dat ik een compleet hoofdstuk heb overgeslagen?).

Maar zeker (wat ik al eerder zei ) een erg leuk verhaal.

Mireille d.d. 27-05-2010

--------------------------------------------------------------------

Het verhaal gaat over Pippin, Lady Philippa Knolles, die al voorkwam in de voorgaande delen van de serie. Je hoeft deze delen niet gelezen te hebben om het verhaal te kunnen volgen. Er wordt immers regelmatig teruggeblikt op die gebeurtenissen. Het verhaal speelt zich dan ook gedeeltelijk af in 1837, in 1814 en in 1810.
In 1837 is Philippa de weduwe van Lord Gossett en heeft ze twee volwassen kinderen. Dan ziet ze plots Dash weer, haar eerste liefde. Helaas is hij ondertussen alcoholist geworden.
Omdat ik alle delen uit deze serie op een rij gelezen heb, is dit verhaal wat te veel van het goede voor mij. Door de vele terugblikken lees ik immers steeds opnieuw wat ik al eerder las in de voorgaande delen. Weliswaar vanuit een ander standpunt en personage verteld. Ook het thema alcoholisme kan me niet boeien. Ik had meer van dit verhaal verwacht.

Cijfer: 7

Martine d.d. 11-10-2013

--------------------------------------------------------------------


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Ga naar:  
cron




Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling