ChasingDreams Beoordelingen Forum

Boekbeoordelingen van leden van het Forum ChasingDreams
Het is nu 27 apr 2024 20:53




Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 26 nov 2008 15:47 
Offline
Site Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 19 nov 2008 22:51
Berichten: 828
Woonplaats: Belgie
Ik had weinig zin om aan dit boekje te beginnen, want het thema - weduwnaar rouwt al twee jaar om zijn innig geliefde vrouw, maar trouwt opnieuw vanwege de kinderen - sprak me absoluut niet aan.
Ik hou niet van personen die jaren rouwen om hun verloren geliefde, want het zet mijn hele romantische beeld van 'één liefde voor eeuwig' op losse schroeven.
Toch is het best een leuk boekje. Geen knallende dialogen, geen vurige passie, geen humor, geen leuk thema, maar desalniettemin wel een aardig uitgewerkt verhaal met een spannend element en aardige wendingen. In de erotische scènes worden 'de zaken' wat meer bij hun naam genoemd dan gewoonlijk het geval is en dat is ook wel eens een keer verfrissend.
Al met al was het verhaal leuker dan ik verwacht had.

Mijn cijfer: 6,5

Petra d.d. 15-11-2004

--------------------------------------------------------------------------------------------

Nou, ik heb het boekje maar meteen gelezen en zo erg als je het beschrijft is het niet. Maar ja, ik hou wel van drama.
Ik vond sommige stukken wel vergezocht en overbodig, maar hij is echt het type held van : ach arme, come to mama!! En dat ie op een gegeven moment littekens in z'n gezicht heeft en zichzelf lelijk vindt, hoe zij dan reageert....

Mijn cijfer: Ach, een 7 was ie wel waard!

Nol d.d. 17-11-2004

--------------------------------------------------------------------------------------------
Leuk verhaal, maar ik vond het nogal dom geschreven. Heel kinderlijk met van die gekke korte zinnetjes enzo. En een tweeling die Elvin en Melvin heten (doet me meer denken dat ik een Suske & Wiske zit te lezen). Waar ik me nogal aan heb gestoord is dat de naam van 1 personage echt constant verkeerd is geschreven; Blanks, Banks en Blank!
Met de romantiek zat het wel goed, alleen ik vond Sally nogal snel vergevend. Bij 'de daad' noemt George haar per ongeluk Dianna (dat was zijn overleden vrouw) en Sally ziet dat dan als een gewoonte van hem, dus verder niks aan de hand. Een gewoonte om bij de explosie te roepen; IK HOU VAN JE DIANNA!! Dat vergeleek zij met de gewoonte om haar meisjesnaam nog steeds onder brieven te zetten i.p.v. haar nieuwe naam...duuhhhh, dat is naar mijn idee nogal een verschil.
Verder waren de erotische scenes wel wat anders als je meestal leest, daar worden de edele delen etc meestal wat, uuhhh vriendelijker beschreven zeg maar.

Mijn cijfer: 7,5

Sharon d.d. 14-03-2005

------------------------------------------------------------------------------------------

Verhaal tussen George Pembroke Sedgewick en Sally Spenser. Redelijk verhaal.
Sally is al jaren stiekem verliefd op George. Hij is getrouwd geweest en heeft 2 kinderen. Ze vindt zichzelf niet mooi en dat vindt George eigenlijk ook niet. Als hij toch een vrouw voor zijn kinderen zoekt, kiest hij Sally, op aandringen van zijn zussen. Hij wordt nog verblind door verdriet vanwege het verlies van zijn eerste vrouw. Hij wordt uiteindelijk wel verliefd op haar. Als vrouw vond ik dat Sally zich erg liet gebruiken en vond haar wel erg ver gaan in haar aanbidding. Maar ja, uiteindelijk wint de ware liefde.

Saskia d.d. 15-06-2006

------------------------------------------------------------------------------------------

Lord George Pembroke Sedgewick heeft zich sinds de dood van zijn vrouw Dianna, twee jaar eerder, aan drinken en gokken bezondigd. Dianna stierf bij de geboorte van zijn zoontje Sam, die hij samen met zijn twee jaar oudere zusje Georgette aan de zorg van een kindermeisje overliet.
Sally Spenser, een goede vriendin van zijn zus, besluit zich over de kinderen te ontfermen. Al snel gaan ze een verstandshuwelijk aan.
Het duurt lang voordat George beseft dat hij verliefd aan het worden is op zijn vrouw, naar mijn mening veel te lang. Het verhaal kabbelt zijn langzame gangetje tot er naar het einde toe plots van alles gebeurt. Erotiek is er ook pas aan het einde.

Cijfer: 7

Martine d.d. 18-04-2-12

------------------------------------------------------------------------------------------


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Ga naar:  
cron




Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling