ChasingDreams Beoordelingen Forum

Boekbeoordelingen van leden van het Forum ChasingDreams
Het is nu 27 apr 2024 15:54




Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: CL 515 - Tweelingzielen
BerichtGeplaatst: 26 nov 2008 13:41 
Offline
Site Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 19 nov 2008 22:51
Berichten: 828
Woonplaats: Belgie
Wat een heerlijk boekje, ik heb genoten van elke letter! En laten het nou heel wat letters geweest zijn, want ze zijn vrij klein (ze moeten af en toe echt hun best doen om er precies 317 bzl. van te maken).
Het boekje leest als een trein, het verhaal is zeer komisch en zelfs het mysterie was een echt mysterie (meestal weet ik al heel snel wie de snoodaard is, maar in dit geval zat ik er toch naast).
Er is veel interactie tussen de twee hoofdrollen. Zij is erg grappig (met haar rotsvaste geloof in haar voorspellende gaven), doortastend, voortvarend en oprecht. Hij is leuk, eerlijk, droogkomisch en gaat ontzettend leuk met de enigszins gestoorde Elfrida om. Ook haar familie is nogal excentriek en ik hoop echt dat er ooit een verhaal over broer Vere komt.

Mijn cijfer: Ik heb echt super genoten en dit boekje vind ik dan ook een dikke 9.

Petra d.d. 19-08-2004

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Tja, ik begon er vol vertrouwen aan, maar ik kon er maar met moeite doorheen komen.
Ik vond de manier van schrijven nogal langdradig en niet echt "to the point". Opzet was goed, maar voor mij niet echt boeiend.

Realynn d.d. 21-09-2004

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Het gebeurt niet vaak dat ik een CL wegleg omdat ik er maar niet in kom, maar dit is duidelijk zo'n geval.
Het begint al heel verwarrend, de eerste 10 pagina's wordt er een heel ander verhaal opgezet en dan opeens gaat het over haar tweelingziel. Is op zich niet zo bijzonder (zie ook Gevangen in een Kus van Deveraux) maar ik word een beetje gek van haar "karmisch voorbestemde passie" en "Zonneteken vibratiepatroon" etc. etc. Ik heb het niet zo op met al die termen. Maar goed daarnaast wordt er ook nog eens eindeloos wat afgedacht door de hoofdpersonen....
Oftewel, dit boekje gaat op de plank en ik pak een volgende.

Kaakje d.d. 09-06-2005

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------

In dit tweede boek dat ik van deze schrijfster lees kom ik weer die rare hoofdstukken tegen. Het ene hoofdstuk lees je soms vanuit het oogpunt van de een en het andere hoofdstuk vanuit de ander. Het begint al te wennen.

Absoluut geen standaard CL. Ik vond het boekje hilarisch met alle kosmische krachten die Elfrida overal ziet. Shield is stoer maar neemt haar voorspellingen wel serieus, zonder zelf een bijgelovig doetje te worden. Elfrida heeft humor, is niet op haar mondje gevallen, is vrij van conventies en is erg hartstochtelijk. Shield is een echte gentleman die er al snel achterkomt dat hij aan Elfrieda zijn hart verpand heeft.

Bijfiguren: De broer van Elfrieda vond ik een schatje.
Spanning: Het hele boek dreigt er gevaar en proberen ze de schurk te vinden. Er zijn meerdere verdachten maar de uiteindelijke ontknoping is erg onverwacht.
Erotiek: Precies voldoende.
Minpuntje: Ik vond het niet storend maar er wordt erg veel gesproken over kosmische krachten en voorbestemde tweelingzielen.

Beoordeling: goed (cijfer 8,5)

Saskia d.d. 20-10-2006

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Het is al weer een tijdje geleden dat ik dit boekje heb gelezen. Maar ik weet nog wel dat ik het een goed boekje vond. Net zoals het derde deel.

Ik geef dit boekje een 8+

Chantal (Kiara) d.d. 21-10-2006

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Ik heb dit boekje ook gelezen en was er heel erg enthousiast over. Ik vond inderdaad soms dat tweelingenzielen gedoe ook een beetje vervelend, maar voor de rest was het verhaal fantastisch.

Cijfer: 8

Chickening d.d. 22-10-2006

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Ik vond dit boekje helemaal niets. Ik heb hem twee keer geprobeerd te lezen en ik kwam er niet doorheen. Ik vond het allemaal veel gewauwel over bijgeloof en zo.

Ik wil niet hoger geven dan een 5 voor de moeite.

Lucky-me d.d. 22-04-2007

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Lady Elfrida Rochelle is waarzegster. Ze heeft in haar kristallen bol haar ‘tweelingziel’ gezien, dat is Guy, de graaf van Shields. Helaas heeft ze ook gezien dat hij in gevaar is.
De scène in zijn slaapkamer waarin Elfrida uitleg geeft over karma, astrologie is grappig geschreven. Elfrida is zeer impulsief, Shields heeft zijn handen vol aan haar. Alles draait om het gevaar waarin Shields verkeert en de moord die in het begin van het verhaal gebeurd is. Er is dus veel intrige en wat spanning. Alleen vond ik de soms ellenlange verklaringen over hoe, wat, waar, wanneer soms te langdradig. Erotiek is er ook, maar met mondjesmaat. Een deel van de ontknoping zie je al van ver aankomen, maar er zijn toch ook onverwachte wendingen.

Cijfer: 7

Martine d.d. 02-04-2012

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Ga naar:  




Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling