ChasingDreams Beoordelingen Forum

Boekbeoordelingen van leden van het Forum ChasingDreams
Het is nu 28 apr 2024 08:27




Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: CL 541 - Onwillige bruid
BerichtGeplaatst: 26 nov 2008 12:01 
Offline
Site Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 19 nov 2008 22:51
Berichten: 828
Woonplaats: Belgie
Lang verwacht, meer van verwacht. Enigzins teleurgesteld.
Het verhaal heeft alle ingredienten die ik graag in een boekje tegenkom.
Een arrogante man, een zelfstandige intelligente vrouw (en dat laatste is zelfs onderbouwd) een leuke setting, situatie en vriendenkring. Het is tenslotte een deel van de serie.
Hoewel het boek me boeide, bekende personen kwamen regelmatig om de hoek kijken, zat ik heel tijd te wachten tot het boek op gang zou komen.
Er was niet echt een opbouwing naar een climax aangaande de ontwikkeling van de relatie tussen Beth en Lucien. Tenminste ik vond het tam.
Ik heb meer het idee; dit boek is echt als deel van de serie geschreven en dat vind ik jammer.
Maar misschien verwacht ik wel te veel. Er wordt naar mijn mening gehint naar 2 vervolgen. 1 met Blanche en Hal in de hoofdrol en 1 met de vriendin van Beth, Clarissa.
Aan deze laatste heb ik mij toch geërgerd.
Als je dapper genoeg bent om in die tijd je ouders te trotseren, jongenskleren aan te trekken, het raam uit te klimmen en te ontsnappen naar je vriendin om aan een gedwongen huwelijk met een sadist te ontkomen. Hoe kun je dan zo burgerlijk benepen reageren op een vrouw die om jou te redden met die sadist het gevecht aangaat en jou en anderen hiermee redt en vallenover het feit dat ze een actrice/maitresse is. Sorry jongens dat gaat er bij mij niet in.
Het leukste uit dit boekje vond ik de ontwikkeling van de ouders van Lucien. Hoera je sexleven houdt niet op bij je 60e.
Geweldig dat dit 20 jaar niet uitgesproken is tussen 2 intelligente personen. Sorry voor het sarcasme. Ik ben weer te kritisch.
Zoals ik al aangaf is dit mijn eerste reaktie. Ik denk als ik het boek in de serie plaats en vervolgens deze na elkaar lees dat ik het misschien wel geweldig vind. Ik zou het nl vervelend vinden als dit boek vertaald zou zijn door iemand die bv censuur heeft toegepast op de wat meer erotische gedeelten.

Gootje d.d. 13-02-2005

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Natuurlijk kent bijna iedereen het programma Big Brother. Lekker meekijken in andermans lief en leed. En nieuwsgierig dat we met z'n allen zijn! En we willen weten hoe het allemaal afloopt!
Nou, en op die manier heb ik van dit verhaal genoten. Want dat heb ik toch wel gedaan. Ik moet wel bekennen dat ik niet in een kritische bui was gister en vandaag. Wat ik wel prettig vond is, dat ik, als ik weer eens pauzeerde met lezen, het boek graag weer ter hand nam.
Toch is het boek van niveau. Het verhaal is leuk, al moet ik zeggen dat ik er graag wat meer felheid en snelheid in had gezien. Zoals ik gister al schreef: het kabbelt.
Beth en Lucien zijn leuke hoofdpersonen en hebben aardige mensen om zich heen. Natuurlijk, er gebeuren onwerkelijke dingen (zoals bij vader en moeder), maar wat geeft het? Het is romantische fictie.
Eerlijk gezegd had ik wel wat meer van JB verwacht. Maar ik heb me niet verveeld.
Wat niets met de schrijfster en het verhaal heeft te maken: Er zaten wel weer veel taalfouten in.....

Hanny d.d. 14-02-2005

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Ik vond het best een leuk en onderhoudend boekje. Ik heb dezelfde bezwaren als Gootje t.a.v. die Clarissa. Wat een tuthola! Riskeert iemand haar leven voor je, kan er niet eens een ruime dosis dankbaarheid vanaf. Verder vond ik het lekker weglezen, al had ik beter verwacht van Jo Beverly.

Mijn cijfer: 7+

Maaike d.d. 19-02-2005

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Ik vond hem ook zo weg te lezen. Redelijk spannend, soms wel wat suf en dan weer zeer pakkend!
Leuke personages, veel verschillende vrienden en familie.
Heb nog niet zoveel CL gelezen, maar deze vond ik wel goed.

Mijn cijfer: 7

Ernestina d.d. 20-02-2005

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Net als Hanny vond ik dit een lekker voortkabbelend verhaal. Je hebt zin om verder te lezen, maar gooit niet alles ter plekke neer om met je neus in het boek te duiken.
Pas heel laat in het verhaal wordt Beth een beetje pittig en wordt het contact tussen de hoofdfiguren wat intensiever. Het is geen geweldig verhaal, maar wel gewoon leuk om te lezen.

Mijn cijfer: 7

Petra d.d. 23-02-2005

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Een verhaal over Beth Armitage en Markies Lucien de Vaux van Arden.
Beth wordt verplicht om met Lucien te trouwen. Ze doet heel gemeen tegen hem en zegt de vreselijkste dingen. Als ze beseft dat Lucien ook gedwongen wordt tot dit huwelijk, heeft ze spijt en probeert het goed te maken. Maar dingen die gezegd zijn staan tussen hen in.
In het begin is er veel gehakketak en onbegrip. Later in het boek vinden ze elkaar en zijn er leukere dialogen en humor. Beth is wel erg onafhankelijk, af en toe wel irritant. Lucien komt ook niet supergoed uit de verf.

Erotiek is niet super, humor af en toe, dialogen niet sprankelend, bijfiguren (de rogues zijn wat meer op de achtergrond in dit boek). Er is spanning in de vorm van de gemene Lord Crofton.

Beoordeling: redelijk (cijfer 7)

Saskia d.d. 22-08-2006

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Ik vond dit wel een aardig verhaal, maar vind het moeilijk om een juiste beoordeling te geven.
Het feit dat de dochter van de Hertog met de zoon van de Hertogin moeten trouwen, vind ik wel aardig gevonden.
De twee hoofdfiguren vond ik dán weer goed, dán moest ik me er gloeiend aan storen.

Beoordeling: een kleine 7.

Nicole d.d. 18-08-2007

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Ga naar:  
cron




Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling