ChasingDreams Beoordelingen Forum

Boekbeoordelingen van leden van het Forum ChasingDreams
Het is nu 28 apr 2024 00:40




Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 26 nov 2008 11:59 
Offline
Site Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 19 nov 2008 22:51
Berichten: 828
Woonplaats: Belgie
Dit is inderdaad een vervolg op de Mallorenreeks. De enige die echter veel aan bod komt is Rothgar (Bryd en Elf en hun eega's lopen ook rond, maar slechts zelden in beeld).
Beverley krijgt het voor elkaar Rothgar een prominente rol in het verhaal te laten spelen zonder hem op de voorgrond te zetten en dat is best knap, gezien het feit dat Rothgar zo'n dominante figuur is.
Ik vond dit een leuk, aantrekkelijk boek. Met name de relatie tussen de twee hoofdfiguren is leuk en je ziet de band en de liefde tussen hen per bladzijde toenemen.
Pas op het einde van het verhaal komt de erotiek om de hoek kijken, maar het past helemaal in het verhaal zoals het is. Het verhaal zelf heeft niet veel om het lijf, is bij tijd en wijle zelfs een tikkeltje verwarrend en lijkt meer geschreven te zijn om de figuren een plaats te geven dan andersom, want de relatie tussen de hoofdfiguren is eigenlijk het verhaal en dat staat als een huis.
Ik vond dit niet een van JB's beste boeken, maar zeker geen slecht boek. Een genoegen om te lezen.

Mijn cijfer: 7,5

Petra d.d. 27-07-2004

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Dit boek vond ik heel leuk,ik snapte niet echt iets waarin voorkwam met hun familievete.... maar daar ging het verhaal niet echt om, dat was gewoon een bijzetje denk ik zo.
Ik vond zelf het laatste stukje heel leuk toen ze ruzie gingen maken! Ze zei kapoen tegen hem en dat vond hij heel erg! (wat is kapoen? Ik weet het niet, maar hoe die man erop reageerde vond ik echt amusant).

Mijn cijfer: 7+

Hannie d.d. 07-08-2004

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Een kapoen: gesneden haan.
Geen wonder dat hij hier niet graag voor uitgescholden wenste te worden ;-).

Petra d.d. 07-08-2004

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Deel 6 in de Mallorenreeks, en in mijn ogen niet één van de beste. Bij sommige stukken wist ik na 3 keer lezen nóg niet wat er precies bedoeld werd of waar het over ging. Het verhaal slaat nergens op en gaat nergens over. De romance komt erg langzaam op gang en van opbouwende spanning is, in mijn ogen, ook al geen sprake. Zij is wel heel erg leuk, heerlijk brutaal en absoluut niet bang van Ashart, ondanks dat zij maar een eenvoudige gezelschapsdame is. Van hem krijg je niet echt hoogte. Het idee van de guinjes vond ik leuk gevonden, maar dat had Jo veel beter uit moeten werken. Hoe het in werkelijkheid met de baby zat, was me vrij vroeg in het verhaal al duidelijk.
Al met al vond ik het geen topper. Na de rogues en dit deel gelezen te hebben, mag Jo wat mij betreft met pensioen. Tenzij ze nog een brainwave krijgt en weer op het niveau van de overige Malloren-delen gaat schrijven. Overigens werd het boek tegen het eind wel beter.

Mijn cijfer: 6 (omdat zij wel heel erg leuk is, en het boek tegen het eind stukken beter wordt)

Hélène d.d. 27-02-2005

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Engeland 1763.
Laatst stond er een vraag op het forum of je wel eens huilt bij het lezen van een boek. Ik heb dat nog nooit gedaan ...tot dit boek! Op het moment dat Genova de kerststal bij de Mallorens wegzet, moest ik echt een traantje wegpinken. Heel ontroerend.

Ik vond dit boek erg goed. Jo Beverly is een meester in het heel subtiel naar een climax werken. Genova was erg slim en doortastend en heerlijk onconventioneel. Ashart was de verbitterde, luie markies. Maar Genova weet laagje voor laagje zijn verdediging af te pellen, totdat alleen de man eronder over is. De zinderende, onderlinge spanning is het hele boek aanwezig, alhoewel er weinig ‘bed-erotiek’ in voorkomt (pas op blz. 280 …).
De hoofdrolspelers zijn knap en aan elkaar gewaagd. Het boek heeft veel humor, spanning, intrige en gelukzalige momenten. Kortom: een heerlijke historische roman.

Beoordeling: Supergoed.

Saskia d.d. 11-08-2006

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Ik weet het, ik val weer in de herhaling, maar ook dit boekje is weer fantastisch!

Markies Ashart is een losbol en leeft een leven zonder veel verplichtingen. Zijn grootmoeder heeft nog steeds de touwtjes in handen en vindt het wel oké. Het enige wat hem bezighoudt is zijn wraak op Lord Rothgar. Samen met Genova, die een tijdelijk rol heeft gekregen als zijn verloofde, komt hij achter de waarheid.

Leuk verhaal, alles gebeurt eigenlijk rond de kerstdagen. Lord Rothgar heeft ook in dit boekje weer een leuke rol.
De twee hoofdpersonen zijn zalig. Er zijn ontroerende momenten en humor is ook aanwezig.

Mijn beoordeling: 8,5.

Nicole d.d. 13-10-2007

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Ga naar:  
cron




Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling