ChasingDreams Beoordelingen Forum

Boekbeoordelingen van leden van het Forum ChasingDreams
Het is nu 28 maart 2024 22:59




Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: CL 521 - Hartendief
BerichtGeplaatst: 03 dec 2008 23:56 
Offline
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 15 nov 2008 15:59
Berichten: 853
Ik heb het niet op helden die wegkwijnen vanwege een andere vrouw dan onze 'heldin'. Als hij dan ook op andere vlakken nogal een lulletje is, dan wordt het moeilijk om hem als 'held' te blijven zien. Jean-Paul Metin is zo'n anti-held.
Maar ondanks het feit dat Francine zijn onsterfelijke liefde heeft, is hij binnen één dag over zijn liefde voor haar heen en richt hij zijn hart op Miriame (het doet je je afvragen hoe wispelturig zijn liefde eigenlijk is).
Miriame daarentegen is een echte heldin. Haar achtergrond en omstandigheden worden goed beschreven en waarom ze geen katje is om zonder handschoenen aan te pakken wordt door de schrijfster goed in beeld gebracht.
Al is het thema, meisje verkleed als jongen, inmiddels overbekend, toch wordt het in dit verhaal op een verfrissende en leuke manier in beeld gebracht.
Het is namelijk vooral Miriame in haar rol als man die dit verhaal aantrekkelijk maakt. De manier waarop ze met Francine en Jean-Paul omgaat en de wijze waarop ze speelt met woorden (bijna ieder woord met dubbele bodem, alleen begrijpbaar voor hen die weten dat ze een vrouw is) is heel goed op papier gezet.
Het verhaal heeft aardige elementen, een zeer leuke heldin en een redelijke hoeveelheid humor.
Toch kom ik niet verder met mijn oordeel dan: aardig.
De held is niet mijn type held, het verhaal is een tikkie langdradig (hoewel het me niet verveelde) en het is nergens echt spannend. Een aardig boekje, niets meer, maar zeker ook niets minder.

Mijn cijfer: 6

Petra d.d. 25-11-2004

--------------------------------------------------------------------------------

Wat een heerlijk deel 3 is dit!!
Ja, dat kon ik al in de vorige delen raden, die Miriame is een pittig ding. Gooi- en smijtwerk met messen, een moord, tja, die kun je maar beter niet tegenkomen.
Jean Paul kwam haar dus wel tegen en raakte alles aan haar kwijt!
Dat zal haar uiteindelijk ook berouwen...

Wat ik erg leuk vond is dat alle drie de delen op bepaalde situaties weer bij elkaar terugkomen.
De meiden zijn alle drie ook anders, de een netjes, de ander sociaal en de laatste een gifkikker.
En je ziet ook hoe ze over elkaar denken, opmerkingen e.d. en in een ander deel hoe ze dat zelf hebben opgevat.
Ik vond het leuk om deze alle drie zo achter elkaar te lezen. Ik heb er enorm van genoten!

Mijn cijfer: 8+

Ernestina d.d. 29-05-2005

--------------------------------------------------------------------------------

Weinig romantiek, wel wat passie. Wel een leuke intrige, het is vaak grappig, eengoede verhaallijn. Leuk vrouwelijk hoofdpersonage: sterk en koppig, maar het mannelijk hoofdpersonage valt tegen. Hij wordt een cherubijntje genoemd en in een jurk zou hij net een meisje zijn.

Mijn cijfer: 6+

Sara d.d. 12-07-2005

--------------------------------------------------------------------------------

Dit is echt een toppertje! Heerlijk, dit boek, ik heb er echt van genoten.
Zij (Miriame)is lekker ondeugend en troeft hem elke keer af (zij verkleed zich als jongen). Hem (Jean-Paul) vind ik in het begin niet zo (beetje naief), maar in de loop van het verhaal wordt ie wat meer man.
Echt een musketierverhaal, zoals ook de films zijn, erg leuk.
De relatie tussen hen verloopt een beetje gek, omdat zij zich als jongen uitgeeft.
Maar echt een aanrader!

Mijn cijfer: 8,5

Monique d.d. 14-11-2005

--------------------------------------------------------------------------------


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Ga naar:  
cron




Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling