ChasingDreams Beoordelingen Forum

Boekbeoordelingen van leden van het Forum ChasingDreams
Het is nu 27 apr 2024 21:13




Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 04 dec 2008 00:25 
Offline
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 15 nov 2008 15:59
Berichten: 853
Clarissa Crambray moet aan de man. Haar gemene stiefmoeder vindt haar een bril lelijk staan en vertrapt deze. Zonder bril ziet Clarissa geen steek en ze wordt dan al snel stuntelige Clarissa genoemd en haar aanbidders verdwijnen een voor een (vooral het bijzettafeltje voor haar thee vond ik hilarisch! Dit moet je gelezen hebben).
Totdat Adrian Montfort, Graaf van Mowbray, haar ziet. Hij vindt haar meteen erg leuk en vindt haar nog leuker als blijkt dat ze hem niet goed kan zien. Hij heeft in de oorlog een groot litteken over zijn gezicht gekregen, waardoor hij nu 10 jaar niet in de stad en aan het hof is geweest. De ontmoetingen moeten in het geheim, maar Adrian heeft vele handlangers (moeder, neef, nicht en bedienden) die helpen om deze ontmoetingen te regelen. Probleem is dat de ongelukjes die Clarissa heeft, opeens niets met haar slechte zicht te maken schijnen te hebben … wie wil Clarissa uit de weg ruimen en waarom?

Leuk en humoristisch boek, er zit ontzettend veel vaart in. Af en toe wel een beetje over de top, maar nergens ongeloofwaardig. Clarissa is intelligent en heeft humor. Ze gaat niet bij de pakken neerzitten. Adrian is erg teruggetrokken door zijn verwonding maar Clarissa laat hem weer lachen én hij is superlief voor haar én supermannelijk.
Veel spanning en erotiek (leuke huwelijksnacht!). De onzekerheden over hun uiterlijk vond ik nergens langdradig worden, want ze worden met veel humor en zelfreflectie beschreven. Het bijleggen van de ruzies van Clarissa in het boek vond ik een beetje te moralistisch, maar vooruit.

Beoordeling: 9

Saskia d.d. 16-11-2008

----------------------------------------------------------------------------------------

Gisteren af en toe onbedaarlijk zitten lachen om dit verhaal.

Ik geef ook een 9.

Sammy d.d. 16-11-2008

----------------------------------------------------------------------------------------

Hij is errug leuk!! En ook heel herkenbaar …

Mirjan d.d. 16-11-2008

----------------------------------------------------------------------------------------

Ik had erg weinig tijd dit weekend en daar baalde ik wel van, maar eenmaal begonnen aan dit boekje kon ik het met moeite weg leggen!

Wat een humorvol boekje ... en toch een leuke verhaal lijn met van alles iets.

Beoordeling: 8,5

Nicole d.d. 17-11-2008

----------------------------------------------------------------------------------------

Ik heb het boekje gisteren gelezen. Rond half 12 heb ik het vastgenomen en kon het niet meer wegleggen! Ik heb het in één ruk uitgelezen tot half 4 ’s morgens ... (moest er om 8 uur uit om naar de les te gaan).
Ik vond het een heel goed boekje en heb goed gelachen! Maar vanavond kruip ik toch wat vroeger in bed!

Beoordeling: 9,5

Detje d.d. 19-11-2008

----------------------------------------------------------------------------------------

Ik vond hem geweldig!
Ik vond het eind ook erg mooi: zó lief dat Clarissa dat vrouwtje de kans bood om ergens anders een nieuw leven te beginnen. Was niet echt voorspelbaar, maar past wel heel erg bij het karakter van Clarissa.
En dan het eind met haar stiefmoeder …! Ik hou het maar een beetje vaag, want ik ben net nieuw hier en weet niet goed wat jullie vinden van het verklappen van hoe een verhaal afloopt.

Brenda d.d. 03-01-2009

----------------------------------------------------------------------------------------

Nou dames bedankt voor deze lovende woorden! Ik ga hem meteen lezen.
Ik hou wel van humor in Cl's. En soms is het moeilijk kiezen welk boekje aan de beurt is.

Ik heb hem gelezen en geef hem een dikke 9.
Heel leuk verhaal, vooral de liefdesscène in de koets.
Nooit saai en ik had hem zo uit!

Zeemeermin d.d. 07-01-2009

----------------------------------------------------------------------------------------

Het is een heel kabbelend verhaaltje, er gebeurd vrij weinig behalve een paar ongelukken waarachter later nog een verhaal behoorde te zitten. Wat niet had gehoeven maar ook niet goed uitgewerkt was. Verder vond ik het een heel fijn, rustig verhaal. De liefde tussen Clarissa en Adrian bloeit mooi op. Clarissa's slechte kijkvermogen komt veel meer naar voren dan Adrian's litteken en daar was ik wel blij om. De familie achter Adrian was ook wel prettig. Ik vind het sowieso fijner als er een liefhebbende familie achter één van de hoofdpersonen staat. Vooral wanneer, in dit verhaal, de familie van de andere nogal gestoord is. Hoezo overigens een stereotype beeld van de slechte stiefmoeder.

Geen heel bijzonder verhaal, maar wel eens heerlijk tussen alle bombastische verhalen.

Cijfer: 8,5

Alicia d.d. 13-01-2011


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Ga naar:  
cron




Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling