ChasingDreams Beoordelingen Forum

Boekbeoordelingen van leden van het Forum ChasingDreams
Het is nu 27 apr 2024 17:55




Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 04 dec 2008 00:22 
Offline
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 15 nov 2008 15:59
Berichten: 853
Allereerst: Wat een slappe vertaling van de titel! Het klinkt niet echt aanlokkelijk, terwijl dit boekje echt heerlijk is! De Engelse titel is trouwens 'Always', dat klinkt toch heel anders.

Maar goed, ik hou van Lynsay's schrijfstijl. Ze schrijft met veel humor en heerlijk makkelijk. Zij is echt een van de betere vertaalde schrijfsters!

Rosamunde is een buitenechtelijk kind van Henry II en heel haar leven opgevoed in een klooster. Ze denkt dan ook dat ze bestemd is om non te worden. Net als ze de gelofte wil afleggen, komt haar vader op de proppen met een echtgenoot Aric genaamd.

Aric is eerder bedrogen door vrouwen en heeft weinig vertrouwen in ze. Rosamunde is echter heel naïef en onbevangen. Hij weet niet goed wat hij met haar aanmoet. Zijn jaloezie beperkt Rosamunde in haar bewegingsruimte, die zij wel altijd in het klooster gehad heeft. Dit vindt zij ontzettend moeilijk. Rosamunde daarentegen is door de nonnen nogal vreemd voorgelicht, wat hilarische bedrituelen teweegbrengt. Het is aan Aric om die uit haar hoofd te praten en te laten zien dat het echtelijk bed heel leuk kan zijn. Natuurlijk is er een vijand en daar moet ook nog tegen gevochten worden.

Rosamunde is een erg leuk karakter, naïef en onbevangen en toch wel weer krachtig op haar manier.
Aric is een schatje . Ook al is hij jaloers, hij is meteen helemaal weg van Rosamunde, dat blijkt in alles uit zijn gedrag. Hij is krachtig en erg grappig op een bijzondere manier. Zijn driftaanvallen wekken op je lachspieren. Onder dat stoere en starre gaat een ontzettend lieve man schuil, die mijn hart gestolen heeft.

Dit boekje is ontzettend ontspannen en je leest het zo weg! Ideaal voor op het strand, in de tuin of lekker met een kopje thee op de bank. Een echte aanrader.

Cijfer: 9+
Maaike d.d. 04-08-2007

-----------------------------------------------------------------------------------------------------

Ik ben het helemaal met Maaike eens, dit is een HEERLIJK boekje! Het leest als een trein en Lynsay Sands schrijft ook met een geweldige humor.

Het gedeelte over de 'huwelijksnacht' van Rosamunde en Aric is de meest hilarische liefdesscène die ik ooit heb gelezen. Ook het gedeelte waarin Rosamunde Arics paard in de grote hal haalt om te herstellen van een verkoudheid, was helemaal geweldig. Misschien een beetje vergezocht, maar zeer komisch ...

Mijn beoordeling: HEEL GOED

Miriam d.d. 05-08-2007

-----------------------------------------------------------------------------------------------------

Dit boek vond ik dus echt DRIE keer niets!
Ik vond de onkunde van de hoofdpersoon echt zeer irriterend.
Malika d.d. 24-01-2008

-----------------------------------------------------------------------------------------------------

Ik ben vandaag om half 7 begonnen in dit boek en dezelfde avond tegen half 12 was hij uit!!
Ik heb mij ziek gelachen! Dit is echt een boek die je uit een leesdip (of een andere dip) haalt!

Het moment met het paard in de hal, en in de slaapkamer ... HILARISCH!!
De erotische scènes waren ook zeer goed beschreven vond ik.

Dit boek krijgt van mij een dikke vette 10!

Voor degene die het boek nog niet heeft: kopen!
Voor degene die het heeft liggen: lezen!
Voor degene die het al heeft gelezen: nog eens lezen!

Superboek !

Tamara d.d. 26-01-2008

-----------------------------------------------------------------------------------------------------

Een leuk boekje met een geweldige humor, de tranen liepen me regelmatig over de wangen. Ongelooflijk hoe sommige gebeurtenissen beschreven worden (voornamelijk de huwelijksnacht) nou ja nacht ... eerder de vijf minuten!

Beoordeling: 9

Nicole d.d. 23-02-2008

-----------------------------------------------------------------------------------------------------

Ik vond het echt hartstikke goed!
Grappige dialogen en hoe zij in het begin tegen de ''echtelijke plicht' aankijkt, is hilarisch.
Absoluut een aanrader!

Cijfer: 9

Ellen d.d. 10-03-2008

-----------------------------------------------------------------------------------------------------

Ik heb hem in één dag uitgelezen.
Ik geef het ook een 9 en ga hem zeker nog eens lezen!

Maayke d.d. 26-10-2008

-----------------------------------------------------------------------------------------------------

Ik vond hem super! Er zit leuke humor in. Je leest hem in één adem uit!

Mirjan d.d. 27-10-2008

-----------------------------------------------------------------------------------------------------

Ik moet zeggen dat ik er langer over gedaan heb dan andere boekjes. Ik vond het niet zo geweldig.
Er wordt niet echt iets gedaan, zal ik maar zeggen. Het was wel aangenaam om te lezen, daarom geef ik het nog een 7,5.

Denise d.d. 05-12-2008

-----------------------------------------------------------------------------------------------------


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Ga naar:  
cron




Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling