ChasingDreams Beoordelingen Forum

Boekbeoordelingen van leden van het Forum ChasingDreams
Het is nu 28 maart 2024 21:18




Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 04 dec 2008 10:40 
Offline
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 15 nov 2008 15:59
Berichten: 853
Ik vond dit een erg leuk boekje. Leuk is misschien niet het juiste woord. Ik vond het wat droevig. Maar niet zonder happy end natuurlijk. Een lekkere cynische man en een bikkelharde tante. Ook de rol van de tweelingbroer vond ik leuk. Wel wat ver gezocht dat met dat voelen van andermans pijn. Laat ik nu net zelf een identieke tweeling zijn, maar ik heb het nog nooit meegemaakt. Maar ja, misschien bestaat het echt. Zou hier ooit nog eens een vervolg op komen, of is die er al?

Romantic d.d. 10-02-2004

--------------------------------------------------------------------------------

Ik had eigenlijk eerst een andere Candlelight gekozen en toen las ik bij Petra's commentaar: aardig. Ik weer naar mijn dozen en stapels Candlelights (heb er nog zo'n 150 te lezen) en daar een andere (namelijk nr 61) uitgekozen, omdat Petra's commentaar daarbij: beregoed was.
Nou Petra, ik kan me al voorstellen wat jij er goed aan vond. Het zijn werkelijk spétterende dialogen, heel vinnige opmerkingen enzovoorts, enzovoorts... maar verder vond ik het echt een verschrikkelijke draak van een boek! Heb hem dan ook niet helemaal uitgelezen, ben tot pagina 265 geraakt en toen heb ik afgehaakt.
Ik vond er werkelijk niks aan, zij is saai, hij is saai, het hele boek is saai...

Mijn cijfer: 2 (dankzij de dialogen die echt wel super waren)

Frenia d.d. 07-04-2004

--------------------------------------------------------------------------------

Ik lig hier echt helemaal in een deuk :-). Zo'n grappig commentaar.
Ik ben eerst even gaan kijken in mijn database waar dit boekje over ging en welk commentaar ik erbij had gezet. Nou, ik heb het gelezen (voor zover ik kan zien, misschien heb ik het nog wel een keer gelezen, maar is die datum door de computercrash verdwenen) op 26 april 2001, dus dat is bijna 3 jaar geleden. Helaas was dat in de tijd dat ik nog geen commentaren bij mijn mening schreef, maar eigenlijk had ik die bij dit boekje ook niet nodig, want ik herinner me hem nog zeer goed. Ik heb er echt van genoten en ja, het zullen ongetwijfeld de zeer pittige dialogen zijn geweest die mij geboeid hebben (ben nu eenmaal een sucker voor knallende verbale ontmoetingen). Ik kan me ook nog haarscherp een scene herinneren waarin zij al zijn eigendommen uit het raam dondert. Ook lekker explosief.
Ik vind het juist heerlijk wanneer meningen zó ontzettend verschillen. Het zou verschrikkelijk saai zijn wanneer we allemaal dezelfde smaak hadden. Over saai gesproken... nu ben je zeker aan die ene begonnen die ik saai vond, haha?

Petra d.d. 07-04-2004

--------------------------------------------------------------------------------

Een magnifiek en ook wel "donker" verhaal, dat zich afspeelt aan het eind van de 19e eeuw, in Amerika.
Rachel, dochter van een hoerenmadam, en Henry, de broer van een Engelse graaf.
Buiten hun wil trouwden ze met elkaar. De manier waarop bewaar ik voor de lezer zelf.
Zij is het harde leven gewend en Henry is verwend door zijn makkelijke leventje dat hij gevoerd heeft. Henry kon geen spelletjes spelen, maar nam alles té serieus, vond Rachel.
Ik ontdekte ook wel wat humor: Henry laat geen scheet, hij creëert wind. En hoeden spelen soms een leuke rol.
Rachel en Henry, twee gekwetste zielen die uiteindelijk van elkaar kunnen houden. Voor dat het zover is, moet de lezer geduld hebben. Ik heb me niet verveeld, maar werd meegetrokken door de denkbeelden van de twee.
Een schitterend drama met een goede afloop!

Hanny d.d. 13-05-2005

--------------------------------------------------------------------------------

Ik vind het verhaal heel verfrissend, de onderlinge verhouding tussen de twee hoofdpersonen is erg boeiend (voor mij) geschreven.
Een boek geschreven uit het oogpunt van beide personages en karakters.
Het enige minpunt is dat ik vind dat het verhaal heel langzaam begint en je het gevoel krijgt dat je je er doorheen moet worstelen. Maar op een bepaald moment pakt het verhaal je zo dat je gewoon moet weten hoe het afloopt. En in dat stadium begint het goed te worden.

Anne-Marie d.d. 14-05-2005

--------------------------------------------------------------------------------


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Ga naar:  
cron




Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling