ChasingDreams Beoordelingen Forum

Boekbeoordelingen van leden van het Forum ChasingDreams
Het is nu 27 apr 2024 22:25




Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 26 nov 2008 11:16 
Offline
Site Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 19 nov 2008 22:51
Berichten: 828
Woonplaats: Belgie
Heel mooi boek. Gaat over Griekenland 1500 voor Christus. Het boek beslaat een periode van ongeveer 6 jaar uit het leven van Ica en gaat over Ica en Jason van Massalon.

Het boek gaat over Kreta, koning Minos, visioenen, het labyrinth, oorlogen, intriges, de godin Moeder Aarde en over lotsbestemmingen.

Niet een standaard CL maar ik heb van begin tot eind geboeid gelezen.

Beoordeling: goed

Saskia d.d. 30-07-2006

----------------------------------------------------------------------------------------

Met moeite heb ik het boek uitgelezen.

Ica (ofwel Dorie of Icadoria genoemd) werd uit zee als baby opgepikt door een visser en niemand wist wie haar moeder of vader was. Haar enige verleden was haar amulet. Door haar amulet dacht ze dat ze eigenlijk een kind was van de God van de Zee: Poseidon. Ze had zo en nu dan visioenen, waardoor ze in de ban raakte van haar ‘held’.
Ze werd door de visser samen met zijn 8 zonen grootgebracht totdat de visser haar, verkleed als jongen, verkocht had aan de indrukwekkende krijger Jason van Massalon (haar held).

Jason ging ervan uit dat hij de koning zou worden, nadat hij zeer lange weg had bewandeld. Hij had een kans, maar werd tegengehouden door omstandigheden. Jason dacht dat Ica een verrader was en ze werd afgevoerd naar Kreta.

Ica moest een geheime identiteit aannemen in Kreta nadat ze iets afgesproken had met een andere vrouw.
Na een paar jaar kwam Ica Jason weer tegen. Door de omstandigheden was Jason totaal van de kaart . Ze verzorgde hem en daarna ontstonden er vele verschrikkingen (het noodlot) die door Jason uiteindelijk opgelost moesten worden.

In het begin had ik moeite met het verhaal, maar uiteindelijk in het laatste deel, was het zeker heel spannend.

Het boek krijgt een 7.

Giraf d.d. 31-05-2007

----------------------------------------------------------------------------------------

Ik vond deze ook wel een beetje apart. Maar ook wel weer heel mooi om te lezen. Er is niet zoveel contact en romantiek tussen de hoofdpersonen.

Het boek beslaat een periode van ongeveer 6 jaar uit het leven van Ica en gaat over Ica en Jason van Massalon. Niet een standaard CL maar ik heb van begin tot eind geboeid gelezen.

Beoordeling: goed

Saskia d.d. 06-06-2007

----------------------------------------------------------------------------------------

Ik heb er mij er ook doorheen moeten worstelen. Op den duur vond ik het verhaal echt niet zo goed,
daarom is mijn beoordeling ook maar een 7. Ik hou niet zo van verhalen met goden erin.

Denise d.d. 09-08-2007

----------------------------------------------------------------------------------------


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Ga naar:  
cron




Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling