ChasingDreams Beoordelingen Forum

Boekbeoordelingen van leden van het Forum ChasingDreams
Het is nu 27 apr 2024 13:05




Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 17 okt 2012 15:17 
Offline
Site Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 19 nov 2008 22:51
Berichten: 828
Woonplaats: Belgie
Het begin van het verhaal vond ik nogal somber. Ook zijn er, behalve de spiegel, nogal wat gelijkenissen met de twee voorgaande verhalen uit deze reeks, maar dat stoorde me niet. Zo houdt Montgomery zich ook technisch bezig, namelijk met het bouwen van een luchtschip. Veronica heeft haar ouders verloren en is opgenomen in het niet zo liefhebbende gezin van haar oom. Ook Montgomery draagt een geschiedenis van verdriet met zich mee. Er deden ook nogal wat personen met minder goede en zelfs ronduit slechte bedoelingen in mee.
Eenmaal de plichtplegingen van het begin van een verhaal achter de rug zijn, neemt het een behoorlijke vlucht. Beetje bij beetje komen we meer te weten over beide niet zeer spraakzame echtelieden, maar dat houdt hen evenwel niet tegen er her en der een hartstochtelijke relatie op na te houden. Er zit dus meer dan genoeg, uitgebreid geschreven erotiek in het boek.
Het verhaal staat helemaal alleen, geen van de personages uit de vorige twee boeken deden erin mee. Het is zelfs nogal onduidelijk hoe Montgomery aan de spiegel kwam.
Ik vond het een vlot te lezen verhaal (wel een matige vertaling met hier en daar een fout).

Cijfer: 8

Marleen d.d. 27-05-2012

----------------------------------------------------------------------------------------

Montgomery Fairfax is een Amerikaan die net een Schotse titel heeft geërfd. Als hij Veronica MacLeod redt van een verkrachting ziet hij zich verplicht met haar te trouwen. Beiden hebben echter geheimen voor elkaar, hun relatie verloopt dan ook niet zo vlotjes, alleen hun sexuele relatie is goed.
Het zijn twee complexe personages, vooral van Montgomery weet je weinig.
Dit verhaal is alleen gelinkt aan de vorige twee delen door de mysterieuze spiegel, de Tulloch Sgatan, die de toekomst laat zien. De luchtballon vond ik wel een aparte wending; eens iets anders.

Cijfer: 7

Martine d.d. 10-02-2015

----------------------------------------------------------------------------------------


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Ga naar:  
cron




Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling