ChasingDreams Beoordelingen Forum

Boekbeoordelingen van leden van het Forum ChasingDreams
Het is nu 29 apr 2024 00:43




Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: CL 893 - Verboden genot
BerichtGeplaatst: 19 jul 2010 09:59 
Offline
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 15 nov 2008 15:59
Berichten: 853
Ik vond het boek afstandelijk geschreven, de personages raakten me niet. De vlag dekt ook de lading niet, want ik vond het genot niet verboden; de twee zijn in het begin van het boek getrouwd. Sarah vindt dat ze niet van de huwelijkse geneugten mag genieten, omdat ze als het ware verkocht is door haar vader.
Ook in de Engelse titel slaat mijns inziens niet echt ergens op, want pas op het einde van het verhaal wordt Douglas een laird. Douglas is namelijk in zijn jeugd zo goed als uit de goot gehaald en heeft het nadien wel gemaakt. Hij kan zelf diamanten produceren (zou ik ook wel willen kunnen…).
Wat me ook niet helemaal duidelijk is, is dat hij in het begin inversteerders zoekt (zo komt hij terecht bij de Hertog van Herridge), terwijl hij eigenlijk genoeg geld heeft. Die hertog komt ook voor in het tweede deel uit deze reeks en is op zijn minst gezegd een vreselijk persoon (komt in het tweede boek nog duidelijker tot uiting).
Sarah wordt mishandeld door haar vader (opsluiting, water en brood). Later in het boek komt Sarah ook meer over haar vader te weten, dat vond ik toch tamelijk belangrijk, maar dat lijkt zij niet te vinden.
In het algemeen valt de gehele verhaallijn nogal mee, de gebeurtenissen volgen elkaar goed op.
Voor het verhaal geef ik een 7-, voor de erotiek een 7+.

Marleen d.d. 09-03-2012

---------------------------------------------------------------------------------------------

1860. Sarah, dochter van een wrede hertog moet trouwen met Douglas Easton, een man die diamanten kan maken. Sarah stemt in omdat dat de enige manier is om te voorkomen dat haar op sterven liggende moeder naar Schotland ‘verscheept’ wordt.
De beweegredenen van Douglas zijn wat onduidelijk. Hun huwelijk verloopt eerst wat stroef, maar Douglas slaagt er al snel in haar te verleiden. Er volgen zeer erotische scènes. Wanneer de moeder sterft wordt Sarahs rouwproces te overdadig en ook zeer emotioneel, verteld.

Cijfer: 8

Martine d.d. 10-02-2015

---------------------------------------------------------------------------------------------


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Ga naar:  
cron




Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling