ChasingDreams Beoordelingen Forum

Boekbeoordelingen van leden van het Forum ChasingDreams
Het is nu 28 apr 2024 21:40




Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 04 dec 2008 11:21 
Offline
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 15 nov 2008 15:59
Berichten: 853
Charlotte Haversham is één week getrouwd als haar man, Graaf George MacKinnon, er met haar bruidsschat vandoor gaat. Ze gaat met haar ouders naar MacKinnons kasteel in Schotland, in de hoop hem daar aan te treffen, maar ze treffen een bouwval aan. In plaats van met haar ouders terug naar Londen te gaan, blijft ze koppig in Schotland en met de erfenis van haar opa verbouwd ze het vervallen kasteel in een meisjesschool.

Vijf jaar later staat ineens haar man weer op de stoep. Langer en knapper dan in haar herinnering én erg lief, attent en verleidelijk. Zo kent ze haar echtgenoot helemaal niet. Wat moet ze nou met hem? Langzaam begint ze verliefd te worden op deze man. Maar wat ze niet weet is, dat deze passie gebaseerd is op een leugen. Hoe loopt dat af?

Leuk verhaal over een koppige vrouw, een sensuele, maar ongelukkige man en een zoektocht naar een schat. Leuke bijfiguren zijn de bedienden van Charlotte en George. Jammer vond ik de onduidelijkheid over George zijn terugkeer en dat Charlotte er bijna niets over vraagt. De relatie had nog veel beter uitgediept kunnen worden.

Beoordeling: 7,5

Saskia d.d. 06-04-2008

-------------------------------------------------------------------

Ik vond het verhaal niet zo denderend, ik vond het een beetje langdradig. Hoe verder ik las, hoe meer ik de neiging kreeg om de rest over te slaan en direct het einde te gaan lezen.
Ik heb me er een beetje moeten doorworstelen om het helemaal gelezen te krijgen.

Marleen. d.d. 06-04-2008

-------------------------------------------------------------------

De combinatie van meisjesschool en Schotland vond ik gevoelsmatig een beetje moeilijk te combineren bij het lezen van dit boekje. Ik denk dat het verhaal me meer aangesproken zou hebben als het zich in Londen afgespeeld had.
Het verhaal op zich vond ik wel leuk, evenals de bijfiguren die er wat humor aan toevoegden.

Mijn beoordeling: 7,5

Miriam d.d. 04-05-2008

-------------------------------------------------------------------

Charlotte is ondanks dat ze vroeger wel heel erg meegaand was, nu toch zeer goed in staat om haar eigen boontjes te doppen. Daarom verwonderde het me dat ze haar eigen echtgenoot niet (h)erkende!! Dixon is een heerlijke man.
Ik had er ook wat moeite mee dat er in Schotland een school voor de vooruitgang van dames is. Ik zie Schotland als een ruig land met clans en niet met nette dames in opleiding!!
De humor is wel goed aanwezig, weinig erotiek, leuke bijrollen van Maisie en Matteus..

Beoordeling 7+

Nicole d.d. 23-10-2008

-------------------------------------------------------------------

Ik vond het een voortreffelijk verhaal. Ik had geen moeite met de meisjesschool en met geeneen van de hoofdrolspelers .
Het verhaal heeft me vanaf het begin tot einde vermaakt. Ik vond de bijrollen en de stichting van de dames heel erg leuk.
De enige opmerking die ik wil maken is over de gestolen buit. Dit had eigenlijk voor mij niet in dit verhaal hoeven gebeuren. Het heeft er niets aan toegevoegd.

Cijfer: 8

Chickening d.d. 16-04-2009

-------------------------------------------------------------------

De hoofdpersonen spraken me heel erg aan. Charlotte is zo ontzettend alleen. Geen steun van haar familie, alleen bedienden en schoolmeisjes om zich heen. Ze kan niemand echt in vertrouwen nemen.
George voelt zich schuldig over zijn verleden in het verre oosten. Hij klaart op door Charlotte, omdat ze aan hem gewaagd is. Ze streeft hem in intelligentie tegen en bekvecht met hem.

De bijrollen van de bedienden en de weduwen vond ik vervelende toevoegingen, maar ze hebben me niet van de wijs gebracht. Een lief boekje over hoe twee zielen elkaar vinden.

Beoordeling: 8

Serath d.d. 10-01-2010

-------------------------------------------------------------------

Schotland 1838. De Engelse Charolotte Haversham werd uitgehuwelijkt aan de Schotse laird en graaf MacKinnon. Slechts één week na het huwelijk gaat die er vandoor met al het geld. Na vijf jaar komt hij terug, tenminste dat denkt ze, want de man in kwestie is in feite Dixon, George’s neef.
Dit was echt een tegenvaller, Dixon vond ik maar een leugenaar. Plots komen er ook enkele dames in voor die een clubje hebben opgericht om erotiek te onderrichten bij vrouwen zoals Charlotte. Als dit nu wat beter was uitgewerkt, had het voor wel wat grappige scènes kunnen zorgen, helaas...
Als nevenpersonage is er Matteus voor wie ook een romance is weggelegd. Het verhaal zelf was saai en langdradig. Er zijn ook vele nevenplots zoals de school, de schat, de advocaat, maar geen enkele ervan is naar behoren uitgewerkt.

Cijfer: 5

Martine d.d. 11-06-2013

-------------------------------------------------------------------


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Ga naar:  
cron




Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling