ChasingDreams Beoordelingen Forum

Boekbeoordelingen van leden van het Forum ChasingDreams
Het is nu 28 apr 2024 21:30




Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 04 dec 2008 11:18 
Offline
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 15 nov 2008 15:59
Berichten: 853
Je hebt van die boeken waarvan je denkt: hier heb ik geen echt woorden voor. Nu, voor mij is dit ook zo'n boek.
Zij (Judith), gebruikt, misbruikt, verkracht (door meerderen), in zichzelf gekeerd meisje (vrouw).
Hij (Alisdair), gebroken door familieverlies, het huis afgebrand, geen geld en voor zijn doen ook geen waardegevoel meer.
Nou, dat leest dus in het begin (de eerste 100 blz.) helemaal niet prettig weg.
Het gekke van dit boek is dan ook dat als je even doorleest, de gruwelijkheden die Judith ondergaan heeft daargelaten, het boek voor mijn gevoel heel goed werd.
Je leeft met beide personages mee, begrijpt hun gevoelens die zeer goed worden beschreven, hun onzekerheid, hun angsten.....Zelfs alle wreedheden die begaan zijn horen er op het laatst gewoon bij. Die waren als het ware de drager van het verhaal.

Een beoordeling waar sommigen het volgens mij helemaal niet mee eens zullen zijn (omdat ze dit niet in een verhaal willen lezen), maar ik zou zeggen lees dan even door en geef dit boek een kans.

Mijn cijfer: een heel goed, toch wel gevoelig boek dat van mij een dikke 9 krijgt.

Anne-Marie d.d. 30-12-2004

--------------------------------------------------------------------------------

Dit is zonder enige twijfel één van mijn superfavo's. Je hebt het heel goed omschreven, Anne-Marie, dus voeg ik er niets aan toe.

Mijn cijfer: 9,5

Petra d.d. 31-12-2004

--------------------------------------------------------------------------------

Judith een dappere vrouw, kent alleen maar ellende. Ze is vernederd, ongewenst, mishandeld en verkracht….Toch is nog niet alle wilskracht uit haar leven gevloeid.
Alisdair is een man van eer en zeker van liefde, en probeert haar dan ook met zijn liefde weer tot een mooie warme vrouw te maken.

Een heel mooi verhaal , ik leefde echt met haar mee….zucht.

Beoordeling: 9+

Nicole d.d. 04-09-2009

--------------------------------------------------------------------------------


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Ga naar:  
cron




Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling