ChasingDreams Beoordelingen Forum

Boekbeoordelingen van leden van het Forum ChasingDreams
Het is nu 28 apr 2024 21:00




Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 04 dec 2008 13:39 
Offline
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 15 nov 2008 15:59
Berichten: 853
Een heerlijk boekje met een leuke heldin en een leuke held. Al vond ik de held in het begin niet zo leuk, hij drinkt nog al veel. Gelukkig komt hij er op tijd achter dat hij moet stoppen.
Reggie erft een landgoed waar toevallig een vrouw de rentemeester is, maar is ze wel wie ze zegt dat ze is? De dialogen zijn wel leuk tussen beide, maar echte spanning is er niet.

Mijn cijfer: 7,5

Mascha d.d. 12-03-2006

--------------------------------------------------------------------------------

Nou, ik heb het boekje ook net uit en vind het erg moeilijk om een beoordeling te schrijven. Dat heb ik trouwens wel vaker met Putney. Putney heeft nogal (naar mijn mening) de neiging om iets te serieus te zijn. De manier van schrijven is van hoge kwaliteit, maar het maakt de boekjes niet altijd leuker.
Dit boekje heeft een anti-held en ik weet niet wat ik van hem moet denken. Ik heb altijd erg moeite met drankmisbruik. Ik vind het een zwakke eigenschap en ik hou niet van zwakke mannen. In het begin van het verhaal is hij dus duidelijk alcoholist en heeft zich geschikt in een slachtoffer-rol. Niet echt mannelijke en stoere eigenschappen. Aan de andere kant is hij wel weer begaan met anderen en in andere opzichten ultra-mannelijk. Kortom nogal verwarrend.
Zij is een wat oudere heldin voor een cl (30 jaar). Geen heilige en ook erg wisselend. Aan de ene kant enorm geëmancipeerd en stoer. Maar ze gaat naar mijn mening best makkelijk overstag wat hem betreft. Er had wel wat meer 'gevochten' mogen worden.
De bijrollen waren niet goed uitgediept, omdat er gewoon te veel bijrollen waren. Het maakte het verhaal nogal warrig en het einde werd echt een beetje afgeraffeld. Maar dat kan ook aan de vertaling liggen.
Vond ik het verhaal op zich nou leuk? Ja dat wel, het was echt geen stom boekje. Hoe raar dit ook mag klinken na het bovenstaande. Zal ik dit verhaal herlezen? Nee, dat niet. Daarvoor had ik teveel moeite met de hoofdpersonen. Ik miste vooral de humor heel erg in dit boekje. Kortom, Putney is gewoon niet 1 van mijn favoriete schrijfsters en zal dat ook niet snel worden.

Mijn cijfer: 6

Maaike d.d. 12-03-2006

--------------------------------------------------------------------------------

Viel nogal tegen dit verhaal van MJP. Misschien ligt het eraan dat de hoofdrol spelers al een stukje ouder zijn dan de "normale" personages. Iets minder serieus had wel gemogen, hoor.

Gerko d.d. 14-03-2006

--------------------------------------------------------------------------------

Even een afwijkende mening. Ik vond het wel een goed boekje en over het algemeen mag ik MJP graag lezen. Een oudere heldin is ook wel prettig, ben ik zelf namelijk ook ;-). Verder is het weer eens wat anders dan ingewikkelde intriges en manipulerende exen... Nee hoor, vond het een onderhoudend boekje en heb hier en daar een traantje weg gepinkt.

Mijn cijfer: 7,5

Kaakje d.d. 17-03-2006

--------------------------------------------------------------------------------

Het verhaal begint met Reggie, die het eigendom van zijn familielandgoed krijgt. Hij viert dat door zo dronken te worden dat hij zich de volgend ochtend niet meer kan herinneren wat er gebeurd is. In het begin komt hij niet sympathiek over, meer als een rijke nietsnut. Een verveelde aristocraat die afhankelijk is van zijn neef voor geld om te gokken en te drinken. Maar gaandeweg het verhaal blijkt dat hij een vriendelijk en grootmoedig hart heeft, hij wil alleen niet dat iedereen dat weet. Als hij naar zijn nieuwe landgoed gaat toont hij een intelligentie en bekwaamheid die verrassend is.

Alys is een geweldige vrouw, ze is intelligent en gevoelig. Wanneer het duidelijk wordt dat Reggie een alcoholist is blijft ze bij hem en steunt hem wanneer hij probeert te stoppen met drinken. Reggie en Alys voelen zich vanaf het begin sterk tot elkaar aangetrokken maar zij worden eerst goede vrienden. Ze zien elkaar allebei op hun slechtst. Alys ziet Reggie hele slechte dingen doen en zeggen wanneer hij dronken is, hij heeft een nogal kwade dronk. Reggie ziet de onzekerheid van Alys over haar bovengemiddelde lengte en haar verschillend gekleurde ogen. Ondanks dat worden ze toch verliefd op elkaar.

Ik heb genoten van dit boekje ... Reggie en Alys zijn net "echte mensen", ze zijn niet perfect en hebben hun gebreken en onzekerheden. Ook leuk was dat een groot deel van het boekje vanuit het oogpunt van Reggie was geschreven. Er waren niet zo heel veel dialogen, maar dat heb ik niet als een gemis ervaren ...

Mijn beoordeling: heel goed

Miriam d.d. 27-08-2006

--------------------------------------------------------------------------------

Een heel mooie beoordeling!
Ik ben blij dat je het verhaal positief bekijkt.
Ik vind MJP een geweldig schrijfster, die niet schroomt een moeilijk onderwerp aan te pakken.
Het vertrouwen in Reggie moest ook bij de lezer groeien. En alhoewel het voor alcoholisten erg moeilijk is dat vertrouwen weer te krijgen van anderen, lukt het hem en heb ik het volste vertrouwen gekregen in hun toekomst samen.

Hanny d.d. 28-08-2006

--------------------------------------------------------------------------------

Ik vond het een goed boekje. Alles is aanwezig, maar ik heb de indruk dat er het een en ander uitgeknipt is. Het leest wel lekker, maar het mocht voor mij allemaal iets uitgebreider geschreven zijn. Ik geef het daarom ‘maar’ een 8,5.

Het boekje is bekroond met romance Writers of America Rita Award

Ladybug d.d. 21-09-2008

--------------------------------------------------------------------------------


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Ga naar:  
cron




Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling