ChasingDreams Beoordelingen Forum

Boekbeoordelingen van leden van het Forum ChasingDreams
Het is nu 27 apr 2024 21:23




Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: CL 62 - Lessen in liefde
BerichtGeplaatst: 04 dec 2008 14:08 
Offline
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 15 nov 2008 15:59
Berichten: 853
Een ouwetje dat ik onlangs voor de tweede keer heb gelezen en waar ik weer hartelijk om heb gelachen. Het leuke aan dit boekje; de vrouw hyperintelligent maar ontzettend naief is; de man slechts gewoontjes maar natuurlijk bij de tijd. Voeg daar een disneyvogel bij, mix het verder met wat aparte omstandigheden en settings en voila. Bij het lezen van dit boekje kwam de volgende gedachte bij me naar boven (niet diep hoor) Waarom zoeken we (ik vereenzelvig me even met andere mij bekende lezeressen) in de historische romans juist dat gedrag, oa feministisch en onafhankelijk, dat in de tijd dat deze verhalen speelden totaal niet geaccepteerd waren. Alhoewel dat mag ik niet zeggen voor nonnen was dit in enigermate wel het geval maar dan zaten er weer zwaar beperkende voorwaarden aan hun leventje. Maw eigenlijk een beetje ongeloofwaardige verhalen. Ik stop er nu mee want ik schiet het doel van deze rubriek voorbij.

Mijn cijfer: 7,5

Gootje d.d. 07-01-2004

--------------------------------------------------------------------------------

Op de site kun je al lezen dat mijn mening over dit boekje was: beregoed!
Ook ik heb hier in een deuk om gelegen. Mijn commentaar in mijn database is kort, maar krachtig: "Humoristisch, romantisch en erotisch, wat wil een mens nog meer?"
En inderdaad, wat wil een leesfreak nog meer?

Op je diepzinnige gedachten ga ik een volgende keer even in, daar is het me nu toch echt te laat voor (ook al heb ik vakantie, haha).

Petra d.d. 08-01-2004

--------------------------------------------------------------------------------

Ik had deze al in de woonkamer gelegd (wachtend op executie), maar op een gegeven moment zat ik boven op m'n kamer en toen heb ik nr 15 genomen. Nr 15 is nog steeds niet uit (ben wel druk bezig) en deze heb ik in één ruk (nou ja, als ik eerlijk ben in 2 á 3 rukken) uitgelezen zodra ik naar beneden kwam.
God, wat heb ik van dit boekje genoten!!!
En ik denk dat ik de rest van de huisbewoners flink op hun zenuwen heb gewerkt.
Ter verduidelijking:
1) Ik was helemaal verdiept in het verhaal waardoor ik niks van de wereld om me heen meekreeg, als ze iets van me wilden moesten ze het wel 3,4 keer vragen en dan had ik het nog maar half gehoord.
2) Ik heb zo ongeveer de hele tijd PLAT gelegen van het schaterlachen! (Stel je voor: je dochter ligt in de zetel te róllen van het lachen, de tranen stromen uit haar ogen, ze komt niet meer bij.... en jij weet niet wat er zó grappig is).
Kortom: dit is er eentje om in te kaderen!!! Met een gouden randje!!!
Sterke punten in dit boek: zij is hilarisch, hij is hilarisch, zij is boekenwijs, hij is wereldwijs,... en op het einde komt werkelijk alles goed.
Een echte aanrader.

Mijn cijfer: een dikke, vette, blinkende 9,5 (en ik twijfelde voor de 10!)

Frenia d.d. 10-04-2004

--------------------------------------------------------------------------------

Ik heb dit boekje enige tijd geleden gekocht. Ik heb constant in een deuk gelegen. We hebben thuis namelijk zelf een Afrikaanse grijze roodstaart en alhoewel die niet zo'n uitgebreide woordenschat heeft als Johannes De Doper, kan die van ons er ook wat van. Hij heeft al een paar keer verraden dat we stiekem gesnoept hadden, hij kent een aantal scheldwoorden en is nogal verzot op ijsjes.
Verder vind ik dit boekje een geweldig voorbeeld dat een heleboel geflirt meer spanning opwekt dan de eigenlijke vrijpartij. Dit boekje heeft een geweldige opbouw, een heleboel humor en natuurlijk ook een flinke dosis erotiek.

Mijn cijfer: 8+

Sara d.d. 14-04-2004

--------------------------------------------------------------------------------

Ik heb het boekje gisteren in één ruk uitgelezen... De naïviteit van haar vond ik hilarisch en hij is natuurlijk geweldig... What more can I say... :-).

Joly d.d. 18-04-2004

--------------------------------------------------------------------------------

Eindelijk heb ik weer eens een super boekje gelezen. Ik heb regelmatig helemaal in een deuk gelegen.
Theodosia is super intelligent, maar o zo naief. Roman is minder intelligent, maar weet wel alles van erotiek. De dialogen die daar uit voortkomen zijn echt super. Verder is er dan nog een vogel, Johannes de Doper, die werkelijk waar alles nazegt, wat tot hele leuke situatie leidt.

Mijn cijfer: 9+

Mascha d.d. 30-05-2005

--------------------------------------------------------------------------------

Een heerlijk boek vol humor!
Theodosia Worth (wat een vreselijke naam!) is een hyper intelligente jonge vrouw, vertrekt naar Texas om daar onderzoek te doen met een even intelligente onderzoeker. Toevallig lijkt deze man sprekend op haar zwager, en dus perfect voor haar plan: haar zus en zwager proberen al enige tijd zwanger te raken, wat maar niet wil lukken. Om haar geliefde zus te helpen, wil ze van de onderzoeker zwanger raken en het kind aan haar zus geven...
Helaas blijkt deze man impotent te zijn. Omdat het onderzoek dat ze in Brazilie nog op zich laat wachten, trekt Theodosia er op uit om een vervanger te zoeken...
Wat ze maar niet inziet, is dat haar lijfwacht Roman Montana de perfecte man is. Daar komt ze op humoristische wijze achter!
Haar papegaai Johannes de Doper is dé stemmingmaker in dit verhaal! Hij herhaalt zinnen op de meest ongelegen momenten wat voor hilarische situaties zorgt!
De chemie tussen de twee is heerlijk beschreven, de humor is top!! Gewoon een heerlijk boek.

Mijn cijfer: 9

Nol d.d. 17-08-2005

--------------------------------------------------------------------------------

Ik had bij CD zulke leuke beoordelingen gelezen en ik vond ze geen van allen overdreven. Dit boekje was echt heel leuk. Die naam van haar alleen al Theodosia. Ik heb echt super moeten lachen om haar onwetendheid, terwijl ze tegelijkertijd juist heel veel wetenschappelijke dingen wel weet. Hij heet Roman, en is juist wat meer wijs in het dagelijks leven. Super leuk en beetje origineel verhaal. En die papegaai maakt het helemaal af!

Nathalie (Nnathh) d.d. 04-04-2007

--------------------------------------------------------------------------------

Ik kan me deze nog heel goed herinneren, maar ik heb hem dan ook al 2 keer gelezen. Het is een geweldig boekje Very Happy Zeker de papagaai die erbij is...

Mascha d.d. 04-04-2007

--------------------------------------------------------------------------------

Amerika. Roman Montana wordt als gids ingehuurd om Theodosia Worth te begeleiden naar dokter Wallaby, zodat ze diens assistente kan worden .Theodosia en haar papegaai zijn helemaal niet wat hij verwacht had.
Theodosia is een naïeve, maar toch wel heel erg intelligente en geleerde jonge vrouw, die haar zus, die al meerdere miskramen heeft gehad, aan een kindje wil helpen. Om dat doel te bereiken plaatst ze een advertentie waarin ze om iemand vraagt die haar zwanger wil maken, in ruil voor 100 dollar. Het plan is het kindje dan af te staan aan haar zus en zwager. Door een overvloed aan reacties is ze verplicht een lijfwacht in dienst te nemen. Roman stelt zich kandidaat.

Een fantastisch boekje met zeer grappige situaties, uitstekende dialogen en een geweldige interactie tussen beide hoofdpersonages. Ook de erotische scènes zijn overvloedig aanwezig.
En de papegaai, die maakt het plaatje compleet.

Mijn cijfer: een dikke 10.

Martine d.d. 30-08-2007

--------------------------------------------------------------------------------

Ik ben speciaal langer in bed blijven liggen om hem uit te kunnen lezen.
Ik geef hem een dikke 9.

Denise d.d. 06-01-2008

--------------------------------------------------------------------------------


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Ga naar:  
cron




Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling