ChasingDreams Beoordelingen Forum

Boekbeoordelingen van leden van het Forum ChasingDreams
Het is nu 28 apr 2024 22:10




Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 04 dec 2008 15:01 
Offline
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 15 nov 2008 15:59
Berichten: 853
Toen ik deze CL in de winkel zag liggen was het echt weer van ‘whoepiedepoepie’.Gisteren ben ik er dan ook in begonnen. Ik vond hem zo erg leuk! Echt waar.
Holly die zich heel erg lelijk maakt en haar mening overal luid en duidelijk verkondigt. Heerlijk!
Tot ongeveer aan bladzijde 200. Jeetje, wat sloeg het boek daar verschrikkelijk om! Austyn wordt plots een domme, domme, domme idioot en Holly verandert in een huilerig misbaksel.
Hij sluit haar dus op in een toren, omdat hij erachter komt dat zij eigenlijk heel mooi is en tegen hem gelogen heeft.
Ok, ik kan begrijpen dat hij boos is. Maar dat in-de-toren-opsluiten-gedoe past zo totaal niet bij zijn personage. Hij was daarvoor echt een lieve vent. Oké, hij had zijn fouten. Maar dit?!
Het verhaal zou nog te redden zijn geweest als Holly zich had verzet tegen die tiran. Op een paar momenten dacht ik nog: Jaaaa, eindelijk! Ze gaat terugvechten!!! Om dan mijn hoop weer helemaal te verliezen.
Dan hing ze het arme schaap uit. Ze zei zelfs dat ze die opsluiting en slechte behandeling had verdiend! Hij had het er ook de hele tijd over dat zij hem ontrouw was geweest. Ja, halloo?!! Ontrouw is naar mijn weten een heel ander gegeven.
Anyway, op een zeker moment hangt ze de vlag buiten. Ik dacht toen weer, nu gaat het komen, nu gaat ze hem op z'n kop geven.
Niks van dat alles ... hopeloos gewoon! In plaats daarvan komt hij haar iedere nacht bezoeken en behandelt haar als ‘crap’.

Oh ja, dan is er nog die gekke vader van Austyn. Die probeert Holly te vermoorden. Austyn komt haar wel redden, maar raad eens waar ze terecht komen? Jazeker ... in bed! Terwijl het heel duidelijk is dat Holly compleet gebrainwasht is door die kl***zak van een Austyn.

Door het gevecht met de gekke vader is haar jurk losgeraakt. Austyn en zijn vriend zijn haar komen redden. Pas na een tijdje merkt ze dat haar jurk los zit en haar borsten bloot zijn. Ze begint te janken en zegt dat alles haar schuld is en dat Carey (de vriend van Austyn) niks heeft gedaan, hij kon er niks aan doen dat hij keek, want zij had hem verleid ...?!

En dus, wat gebeurt er dan? Zoals altijd in van deze stomme verhalen: 'Hij-heeft-nog-een-laatste-keer-seks-met-haar-om-die-herinnering-voor-altijd-te-koesteren-en-stuurt-haar-de-volgende-dag-weg-omdat-het-veel-te-gevaarlijk-voor-haar-is-om-te-blijven'-scenario.
Op het moment dat hij dat zei tegen haar: “Ik stuur je weg”, had ik het wel gehad en heb ik het boek aan de kant gesmeten. Dat was op pagina 271.

Een paar bedenkingen nog: Holly was toch ook best dom. Ze heeft naar mijn weten verschillende, tientallen, nee talloze gelegenheden gehad om te ontsnappen uit haar toren. Maar wat doet ze? Juist ja, lekker blijven zitten en boehoe, op dat moment kon ik geen medeleven meer opwekken. Niet voor haar, ook niet voor hem.
Eigenlijk, ik ben niet van plan het boek uit te lezen. Ik weet gewoon dat er een totaal (in mijn ogen dan toch) kotsmisselijke hereniging komt en iedereen is weer gelukkig.

Nee bedankt, ik stel me liever voor dat ze elkaar afmaken. Hopelijk heeeeel traag. Liefst een scène van ongeveer 40 bladzijden. Hmmm ja, sweet, een heerlijke gedachte!

Andi d.d. 20-11-2006

--------------------------------------------------------------------------------------------

Hahahaha, wat een grappige beoordeling Andi!

Ik ga gedeeltelijk met je mee, maar ik wil toch melden dat ik het boekje zonder problemen heb gelezen.

Het verhaal haperde inderdaad vanaf de helft. Inderdaad was het begin tiptop in orde. Jammer, hoe een verhaal helemaal in kan storten.

Helaas zie ik dit soort dingen veel te vaak gebeuren bij veel schrijfsters. Soms lijkt het wel alsof ze niet meer weten, wat ze nou aan het schrijven waren. Omdat de hoofdpersonen halverwege opeens een persoonsverandering ondergaan. Inderdaad heel jammer.

Ik vond de held een slappe zak, omdat hij zijn geloof in de vloek belangrijker vond dan de heldin. Tenslotte zou hij er anders wel tegen vechten. Zij werd inderdaad opeens een heel zielig vrouwtje, terwijl ik juist van pit hou. Het was veel leuker geweest, als ze had weten te ontsnappen en hem een paar schoppen onder zijn bips had verkocht!

Oh ja over het einde. Dat zit dus wel weer lekker in elkaar! Al komt de held daar nou niet heel ‘helderig’ in uit de verf. Maar in ieder geval minder kotsmisselijk dan je zou verwachten!

Mijn cijfer is een 8 voor het begin en een 5 voor de rest van het verhaal.

Maaike d.d. 20-11-2006

--------------------------------------------------------------------------------------------

Wat ik overgehouden heb van dit boek zijn sombere gevoelens. Soms kan je een boek uitgelezen hebben en duurt het even voordat je een nieuw exemplaar wilt pakken, omdat het je zo goed is bevallen!

De heldin hoeft natuurlijk niet altijd supersterk te zijn en de held evenmin.

Zijn gedrag stamde duidelijk uit zijn geloof aan de vloek en de bittere teleurstelling die hij in zijn jeugd heeft ervaren (die later weer werden rechtgetrokken doordat hij de waarheid over zijn ouders vernam).

Toch vond ik dit boek het lezen waard. Helemaal tot het einde … Nogmaals, het hoeft niet altijd te gaan zoals wij willen en zoals je ziet, levert het weer enige discussie op!

Hanny d.d. 26-11-2006

--------------------------------------------------------------------------------------------

Ik heb dit boek vrij vlot uitgelezen. Daar ik na de beoordelingen niet veel van het boek verwachtte, is het me uiteindelijk 100% meegevallen

Kijk, het kan altijd beter, maar het is beslist geen rotverhaal!

Ik geef het verhaal een 7+.

Sonja d.d. 17-12-2006

--------------------------------------------------------------------------------------------

Ik sluit me aan bij voorgaande beoordeling. Geen 7+, maar een 6-je.

Toevallig heb ik gisteren het boekje uitgelezen en vond ik het niet zo erg als hier wordt omschreven. Maar ik verschil wel vaker van mening met mensen hier over CL's en schrijfsters. Wel klopt het dat het begint goed is, maar zo rond het midden moet je even doorzetten om te blijven lezen.

Dreamer d.d. 25-01-2007

--------------------------------------------------------------------------------------------

Ik vond dit een goed boekje. Mijn cijfer is een 8.

Denise d.d. 17-10-2007

--------------------------------------------------------------------------------------------

Ik heb dit boekje al een tijdje geleden gelezen, misschien raar, maar ik vond het eigenlijk wel een leuk boekje.
Er zaten ook wel stukjes in waar je niet echt vrolijk van werd, maar ja, dat vind ik wel van meer boekjes.
Gelukkig heeft Teresa Medeiros ook een heleboel, heel mooie boekjes geschreven.

Ellen d.d. 22-10-2007

--------------------------------------------------------------------------------------------

Wederom een meeslepend verhaal van Teresa Medeiros.
Ik heb van het begin tot het einde genoten. Er zitten verrassende wendingen in dit spannende boek.
Mooi beschreven liefdesscènes tussen twee hoofdpersonen die het elkaar behoorlijk moeilijk maken.
Van mij krijgt hij een dikke duim!

Mirjan d.d. 15-04-2009

--------------------------------------------------------------------------------------------

Het verhaal speelt zich af in 1325, in Wales en Engeland. Alle mannen uit de familie van ridder Austyn Gavenmore zijn vervloekt. Als ze op een mooie vrouw verliefd worden en met hen trouwen, komt die vrouw ongelukkig aan haar einde na haar man bedrogen te hebben. Austyn is vastbesloten aan de vloek te ontkomen en hij doet zijn best om met een lelijke vrouw te trouwen van wie hij niet houdt.
Lady Holly de Chastel is de mooiste vrouw van Engeland. Haar vader wil haar tegen haar wil uithuwelijken en ze besluit zichzelf zo lelijk mogelijk te maken. Austyn wint haar hand in een steekspel en neemt zijn onwillige vrouw mee naar Wales.
Ik vond het een heel goed verhaal, vooral in het begin veel humor, goed geschreven met pittige dialogen. De relatie tussen Austyn en Holly verloopt niet van een leien dakje. Wanneer Austyn erachter komt dat zijn vrouw niet lelijk is, zet hij haar gevangen. Beiden zijn koppig en geven niet toe, dat zorgt voor heel wat vuurwerk, maar ook voor wat trieste emoties. Er zijn ook personages bij die het verhaal de nodige spanning geven.

Cijfer: 8,5

Martine d.d. 12-02-2012

--------------------------------------------------------------------------------------------

Nou kan ik Medeiros sowieso al waarderen, maar dit was ook wel weer een juweeltje.
Ik ben het helemaal eens met je beschrijving, de humor was leuk.
Ik kon me aan de koppigheid wel ergeren, maar gelukkig komt altijd alles weer goed.

Alicia d.d. 12-02-2012

--------------------------------------------------------------------------------------------


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Ga naar:  
cron




Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling