ChasingDreams Beoordelingen Forum

Boekbeoordelingen van leden van het Forum ChasingDreams
Het is nu 28 apr 2024 13:48




Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 04 dec 2008 15:15 
Offline
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 15 nov 2008 15:59
Berichten: 853
Het is het begin van de 20e eeuw. Julia, vechtend voor vrouwenkiesrecht en David, lid van de regering die weigert vrouwen dat kiesrecht te geven, komen elkaar tegen op een demonstratie (Julia gooit een pot stroop over hem heen).
Bij toeval ontmoeten ze elkaar (weer) op het platteland, waar Julia tijdens een korte vakantie mag bijkomen na een gevangenisstraf, in een huisje van zijn tante. Hij betrapte haar na een zwempartij en bleef brutaalweg aan de oever staan kijken hoe ze zich aankleedt. Na zo'n gebeurtenis verwacht je eigenlijk dat de schrijfster ons wat meer erotische scènes zal voorspiegelen. Niets is minder waar. We mogen pas weer "kijken" als "alles achter de rug" is.
Maar enfin, het verhaal is goed. Beiden zijn aan elkaar gewaagd en Julia is zeker niet bang. Zoals uit de titel blijkt, krijgen ze een relatie. Maar doordat hun denkwijzen zo verschillend zijn in de politiek, besluit ze toch alleen verder te gaan.
Als zij weer gearresteerd wordt en niet de status van politieke gevangene krijgt, gaat ze in hongerstaking. De regering besluit dat alle hongerstakers gedwongen gevoed moeten worden.
Maar uiteindelijk gaat David toch op onderzoek uit, en dat komt natuurlijk ook omdat het nu Julia betreft.
Pas als hij ziet hoe mensonterend dit voor de vrouwen is, schrijft hij een boze brief aan een krant en wordt hij ontslagen.
Gelukkig hadden ze elkaar nodig, ook al waren ze totaal verschillend voor wat betreft waarin ze geloofden.
Ja, dit boek las plezierig weg!

Hanny d.d. 30-01-2005

--------------------------------------------------------------------------------

Het verhaal gaat over Julia die voorvechtster is voor vrouwenkiesrecht en David, die in het parlement zit en niet zo voor dat kiesrecht is. Leuk om te lezen hoe ze alle obstakels overwinnen en voor elkaar kiezen in plaats van hun carrière.

Het speelde zich begin 1900 af. Het was wel wat jammer om af en toe te lezen dat hij een auto had en elektriciteit net was toegepast in huizen en zo. Het haalde aan de ene kant wel wat van de historische sfeer af.
Toch vond ik het verhaal erg de moeite waard en was het goed geschreven. Ik kon me helemaal inleven.

Ik geef hem een positieve beoordeling: cijfer: 8,5.

Nnathh d.d. 18-01-2007

--------------------------------------------------------------------------------

Ik had mijn twijfels over dit boekje, gezien de periode (1909) en het thema politiek.

Het verhaal is wel erg politiek getint, maar al bij al viel het nog mee. Julia en David zijn twee sterke personages die aan elkaar gewaagd zijn. De suffragettes en het vrouwenkiesrecht staan centraal, met David, die staatssecretaris is, recht tegenover hen. Daar Julia wel erg drastische maatregelen moet treffen om voor het vrouwenkiesrecht op te komen, komt ze voor de zoveelste keer in de gevangenis terecht en gaat ze in hongerstaking. David kan haar natuurlijk tijdig redden.
Hoewel Julia en David er een geheime relatie op na moeten houden, hebben ze heel veel tijd en gelegenheid om te vrijen. Ze doen dit dan ook wel erg veel. Spijtig genoeg wordt er met één enkel zinnetje ‘komaf mee gemaakt’.

Mijn cijfer: 6.

Martine d.d. 07-08-2007

--------------------------------------------------------------------------------

Ik vond het een redelijk verhaal.
Politiek is niet echt mijn genre en het feit dat ze al stroom en auto’s hadden, vond ik wel minder.
Over het algemeen was het wel een leuk boekje om te lezen. Ik vond ook dat op het gebied van erotiek een beetje meer geschreven had mogen worden. Een klein zinnetje is toch wel erg weinig …

Mijn cijfer: 7,5.

Denise d.d. 16-11-2007

--------------------------------------------------------------------------------


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Ga naar:  
cron




Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling