ChasingDreams Beoordelingen Forum

Boekbeoordelingen van leden van het Forum ChasingDreams
Het is nu 27 apr 2024 07:36




Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: CL 396 - De belofte
BerichtGeplaatst: 04 dec 2008 15:38 
Offline
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 15 nov 2008 15:59
Berichten: 853
Ik twijfel een beetje tussen goed en heel goed.
Het verhaal speelt zich af in Londen 1760. Hier maken we kennis met de nog jonge vrouwelijke hoofdpersoon die als gouvernante werkzaam is bij een adelijke familie. Op de vlucht geslagen door een voorval met de 'heer' des huizes ontmoet ze een al even wanhopige dame van adel. Samen besluiten ze de oversteek naar Amerika te maken om Engeland te ontvluchten. De vrouw overleeft de oversteek echter niet en Rebecca doet de vrouw de belofte voor haar zoontje James te zorgen.
Tien jaar later staat er opeens een advocaat op de stoep die claimt de zoon en erfgenaam van de graaf van Stanmore te moeten halen. Rebecca die zielsveel va de jongen houdt gaat met hem mee naar Engeland en komt oog in oog te staan met de meest aantrekkelijke man die ze ooit gezien heeft en hij (tja..hoe kan het ook anders) is even onder de indruk van haar verschijning.
Het verhaal is erg leuk (veel zijdelingse personages die proberen de graaf van Stanmore en Rebecca uit elkaar te krijgen) en het leest lekker vlot door.
Jammer dat er toch net 'iets' miste. Het verhaal concentreerde zich voornamelijk op de relatie zoon/graaf in plaats van de graaf/Rebecca. Toch al met al meer dan de moeite waard.

Mijn cijfer: 8

Cleopatra d.d. 28-01-2005

--------------------------------------------------------------------------------

Lekker boekje. Goed geschreven, leuke karakters en een spannend plot. Zelf vond ik de groeiende band tussen Stanmore/Jamey en Stanmore/Rebecca een beetje mak omschreven, er gebeurde niet echt veel schokkends... Maar dat mocht de pret niet drukken, ik heb erg van het boek genoten!

Mijn cijfer: 8

Nol d.d. 14-12-2005

--------------------------------------------------------------------------------

We maken kennis met Rebecca op het moment dat ze als gouvernante bij een rijke familie werkt en op de vlucht slaat omdat ze denkt dat ze de heer des huizes heeft vermoord.
Ze komt een dame van adel tegen met haar pasgeboren zoontje. Zij wil haar wel meenemen naar Amerika.
10 jaar later woont Rebeca gelukkig met James in Amerika, maar de advocaat van de vader van James vindt haar. Hij haalt haar over om mee terug te gaan naar Londen om de jongen bij zijn vader op te laten groeien.
Eenmaal in Londen ontmoet ze de vader van James, de graaf van Stanemore. Natuurlijk is hij een heerlijke vent! Het is een erg leuk verhaal waar veel in gebeurt. Je leest het verhaal van verschillende kanten en dat maakte het voor mij nog leuker. Ik heb het in een ruk uitgelezen.

Mijn beoordeling: Heel goed

Mascha d.d. 20 april 2007

--------------------------------------------------------------------------------

Het boek klopt helemaal van begin tot einde.

Op bladzijde 116 staat een mooie quote. Ze kussen elkaar voor de eerste keer en dit is wat Rebecca denkt: "Haar jarenlange angst voor intimiteit sloeg opeens om in een eeuwigheid van verlangen". Mooi!

Saskia d.d. 8 augustus 2007

--------------------------------------------------------------------------------

Ik vond dit boek ook gewoonweg geweldig!
Ik heb er echt van genoten!

Nicole d.d. 9 augustus 2007

--------------------------------------------------------------------------------

Pittig boekje vond ik dit! Er stonden scènes in, die in een boek van Bertrice Small niet zouden misstaan! Het verhaal heeft een paar leuke wendingen, het is spannend en ik heb het in een ruk uitgelezen!

Zeker een aanrader! Mijn beoordeling: heel goed!

Monique d.d. 16-02-2011

--------------------------------------------------------------------------------


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Ga naar:  
cron




Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling