ChasingDreams Beoordelingen Forum

Boekbeoordelingen van leden van het Forum ChasingDreams
Het is nu 28 maart 2024 21:08




Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: CL 197 - Wilde begeerte
BerichtGeplaatst: 04 dec 2008 18:06 
Offline
Site Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 19 nov 2008 22:51
Berichten: 828
Woonplaats: Belgie
Een lekker fel boekje. Camille en Simon doen absoluut niet voor elkaar onder. Een leuke verhaallijn. Ja, een fijne roman met alles erin!
Ik vond het zeker de moeite waard hem (het woord roman is mannelijk!) in twee zuchten uit te lezen!

Hanny d.d. 21-10-2004

---------------------------------------------------------------------------------------

Ik heb nog nooit een boek gelezen met dit thema (Franstalige creolen in New Orleans en de Amerikaanse bezetters).
Camille Giron is een creoolse. Ze woont al elf jaar bij haar oom na het overlijden van haar ouders. De creolen houden er strenge omgangsvormen op na. Hierdoor, en mede omdat haar vader een piraat was, heeft de 25-jarige Camille nog nooit een vrijer gehad. Op een bal ontmoet ze de ruige Amerikaanse majoor Simon Woodward. Ze zijn in elkaar geïnteresseerd, maar er zal geen sprake van zijn dat ze met elkaar gezien mogen worden. Als het nichtje van Camille haar een geheim toevertrouwt, is de majoor de enige die haar daarmee kan helpen. Tijdens de samenwerking loopt de passie hoog op, wat uiteindelijk tot een schandaal én een huwelijk leidt.

Ik kwam niet echt in het verhaal. De streng gecontroleerde creoolse cultuur komt erg star over. De oom van Camille is een vreselijk hardvochtige man. Haar tante en nichtjes zijn erg lief én onderdanig. Camille is een trotse vrouw die zich niet onderdanig wil opstellen en dat is precies waartoe Simon haar twee keer toe dwingt in hun liefdesspel. Niet leuk om te lezen vond ik dat. Er is tweestrijd tussen Camille en Simon over een samenwerking tussen Simon en een andere oom van Camille. Voor wie moet Camille kiezen? Simon vertelt haar bijna niets, maar bedoelt alles wel goed. Pff ... gelukkig komt alles op de laatste pagina nog goed.

Beoordeling: 7

Saskia d.d. 13-11-2008

---------------------------------------------------------------------------------------

Aan deze beoordeling heb ik niet veel toe te voegen, mijn cijfer is 7,5.

Wel wil ik nog even vermelden dat de omslagfoto (waarop wigwams te zien zijn), niet van toepassing is op dit verhaal. Er komen geen indianen in voor!

Martine d.d. 16-03-2009

---------------------------------------------------------------------------------------


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Ga naar:  
cron




Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling