ChasingDreams Beoordelingen Forum

Boekbeoordelingen van leden van het Forum ChasingDreams
Het is nu 28 apr 2024 00:37




Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 04 dec 2008 17:05 
Offline
Site Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 19 nov 2008 22:51
Berichten: 828
Woonplaats: Belgie
Ja wat moet ik je over dit boekje vertellen. Toen ik de titel las leek het mij wel een leuk boekje. Toen ik de achterflap las werd ik meer aangemoedigd om het te lezen. Maar ondanks dat het verhaal goed in elkaar zat vond ik hem te langdradig worden. Ik heb totaal geen commentaar op de held of heldin. Ok een klein beetje dan. Ik vond wel dat ze snel de liefde vonden bij elkaar en dat de heldin pas na een vrijpartij ontdekte dat hij het was vond ik best wel dom en ze deden het op hele rare momenten, maar dat lees je vanzelf wel. En het einde was ook perfect, maar ik miste toch iets in het hele verhaal. Ik vond hem ook niet spannend genoeg.

Humor: moest soms wel lachen maar niet al te vaak
Erotiek: was er wel, maar ook niet te veel en soms op tijden waarvan ik dacht WAAROM NU?
Slot: niet verwacht, aan de ene kant een goed einde en aan de andere kant totaal niet
Cijfer: 7,5

Chickening d.d. 02-11-2006

-----------------------------------------------------------------------------------------

Istabelle (dus niet Isabelle, zoals ik bijna gans het boekje gelezen had ...) is piraat en dan niet in de Caraïben, maar de kusten van Schotland ... ik dacht leuke format, vrouwelijke piraat, maar wat viel dit tegen. Ze is pas 19 en al de schrik van andere schurken .... Weinig uitleg hoe ze eigenlijk piraat geworden is en hoe ze aan haar schip is gekomen. Ze vecht tegen schurken, gaat bordelen binnen om Ruark bij de hoeren weg te houden ... Zou ze ouder zijn geweest dan was het al iets geloofwaardiger.
Ruark (flauw afkooksel van de enige echte van Woodiwiss) is huursoldaat en moet Istabelle helpen (ze denkt dat hij haar neef is). Ik vond deze Ruark echt niet leuk, zeker in begin niet, geen scrupules, zelfbevrediging, gaat bij de hoeren. Later wordt hij iets beter ...
Er stond eigenlijk ook niet bij in welke tijd het zich afspeelde, je had geen enkel aanknopingspunt. Ik denk naar Ruarks achternaam Haagen is,vroege middeleeuwen in Schotland??

De aantrekkingskracht wordt wel goed beschreven tussen beiden (is het enige goede eigenlijk).
ik heb me echt moeten ‘weren’ om het boek uit te krijgen.
Ik vond het een niet-geloofwaardig verhaal en niet goed uitgewerkt.

Ladybug d.d. 22-11-2008

-----------------------------------------------------------------------------------------

Istabelle O’Bannon, dochter van Xanthier uit CL 568. is pirate en hoewel ze alleen maar schepen berooft om de buit daarna uit te delen aan de armen, doodt ze de bestolenen niet. Als ze hulp nodig heeft om haar vijand te verslaan, roept ze de hulp in van haar neef Mangan. Hij kan echter zelf niet komen en stuurt Ruark in zijn plaats. Istabelle denkt dat hij Mangan is. Als beiden gevoelens krijgen voor elkaar, staat hun ‘familieband’ in de weg.
Opmerkelijk is de band die Istabelle heeft met haar giervalk.
Het verhaal is goed opgebouwd met veel onverwachte wendingen. Ruark is een apart geval, hij is een meedogenloos huurling, heeft seks met elke vrouw die wil en hij doet ook aan masturbatie (dat had ik in een CL nog niet gelezen). Toch is er genoeg aandacht voor de romantiek en de erotiek. Veel geweld, actie en spanning; ook een verdrietige gebeurtenis.
Als nevenpersonages zijn er Mangan, die denkt monnik te willen worden, en Horik, de slechterik.
Ook in dit boek klopt er iets niet, ligt het aan de schrijfster of aan de vertaalster? Geen idee. Het gaat hier vooral om de leeftijd van Istabelle. Zij en haar neef Mangan zijn slechts enkele minuten na elkaar geboren, dat vormt een groot deel van het plot van CL 545. Ook in CL 796, het verhaal over Mangan, wordt dit zo vermeld. In dit verhaal echter, lijkt het of ze vele jaren jonger is.

Cijfer: 7

Martine d.d. 21-08-2012

-----------------------------------------------------------------------------------------


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Ga naar:  
cron




Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling