ChasingDreams Beoordelingen Forum

Boekbeoordelingen van leden van het Forum ChasingDreams
Het is nu 27 apr 2024 15:03




Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 04 dec 2008 17:04 
Offline
Site Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 19 nov 2008 22:51
Berichten: 828
Woonplaats: Belgie
Deze CL is een heerlijk toetje in de trilogie van Sasha Lord.
Een man met zijn ziel vol zonden en overtuigd van zijn eigen slechtheid word gevonden op het strand door een vrouw die ziet met "onaardse" ogen. Zijn hart en ziel worden gevangen, als een van de wilde paarden op het eiland, door haar schoonheid maar bovenal door haar uitstraling van onschuld, vrede en rust. In deze idyllische dagen schenkt zij hem haar onschuld en geeft hem rust en vrede die hij zelf nooit heeft kunnen of willen vinden.
Maar ook dit is een verhaal waar de rimpels van het water der verleden als een kolkende rivier hun leven binnen walst. Het leid hun naar het hof van Schotland waar hij zijn verleden, familie, vijanden en zijn eigewijze - zo op hem lijkend - 5 jarige dochter, onder ogen moet komen. Te midden van alle intriges is Allanah daar.... haar schoonheid een gedicht waard, begrijpt ze niet veel van deze nieuwe wereld en de mensen daarin. Maar ze probeert met haar eigen unieke kracht te vechten voor wat haar zo dierbaar is. Durft Xanthier, ruwe bolster... eindelijk zijn blanke pit te tonen en dat op te eisen wat hij niet waard acht?
Dit is het verhaal waarin alles samenkomt en alle personages vechten voor wat ze willen en of uiteindelijk de ware liefde overwint... tja, ik zou zeggen lees deze CL en kom erachter!

Mijn cijfer: 8

Lotus-Angel d.d. 05-08-2005

------------------------------------------------------------------------------------------------------

Nou, daar gaan we dus weer: SMAKEN VERSCHILLEN!
Ik vond dit dus geen leuk verhaal. Ik vond het verhaal saai! Hij ging veel te snel overstag voor haar (terwijl hij dus zogenaamd een donkere ziel had, nou niks van gemerkt). Zij was mij te achterdochtig en koppig dat irriteerde me. Het had een heel leuk verhaal kunnen zijn, als de 2 hoofdpersonen niet de hele tijd zo aan het piepen en draaien waren.
Helaas, dit boekje zal ik niet snel herlezen. Mijn cijfer: 5

Maaike d.d. 07-08-2005

------------------------------------------------------------------------------------------------------

Mwah, niet helemaal wat ik had verwacht. Het karakter van Xanthier schommelt zo heen en weer dat ik er misselijk van wordt! Allanah is wel leuk, net als Xanthier's dochter.
Het verhaal heeft niet veel om het lijf. De passie is ook niet geweldig.
En wat is Matalia een doetje geworden... Tenminste, ze komt redelijk huisvrouwerig over in dit boekje... Niks meer het meisje van 16 dat een vent van 30 aan een bed vastbind!

Mijn cijfer: Al met al krijgt het van mij een 6 (dat ook omdat het wel een afsluiter van het geheel is)

Mariska d.d. 09-08-2005

------------------------------------------------------------------------------------------------------

Nou, ik heb hem eindelijk uit. Het heeft me enige moeite gekost. Ik kan er niet over jubelen, maar wil toch even een paar positieve 'zaken' vermelden.
1. Wat ik zeer positief vond was dat Alannah blind bleef. Het stoorde in dit verhaal helemaal niet; eerder zou het verhaal minder zijn geweest als zij niet blind was.
2. Het verhaal op zich was erg leuk verzonnen.
3. De namen vind ik heel erg mooi Alannah, Xanthier, Istabelle, Kurgan (ja, zelfs de boeven hadden mooie namen), etc., etc.
Deel 1 schoot niet op; Xanthier spoelt aan op eiland van Alannah en zij worden geliefden. Hij ontdekt dat zij een erfgename zou kunnen zijn.
Deel 2 was redelijk goed; Omdat hij toestemming moet hebben van de koning om met haar te trouwen, neemt hij haar mee naar Schotland, maar vertelt haar dat niet, waardoor er misverstanden ontstaan.
Deel 3 was redelijk; Hierin wordt gestreden om de bruid door aartsvijand Kurgan en Xanthier.
Volgens mij was het Nicky die eens heeft gevraagd of we boeken kenden waarin de held(-en) niet volmaakt waren. Nou, dit is er dan eentje! Alannah blind en Xanthier één kant van zijn gezicht met (brand-)littekens.

Hanny d.d. 13-08-2005

-------------------------------------------------------------------------------------------------------

Aardig boekje. Ik vond dit toch echt wel het beste deel tot nu toe.
Ik vond het goed dat er veel gedeeltes terugkomen uit de vorige delen.
Allanah is een geweldige vrouw. Zelfs met haar blindheid staat ze erg goed haar mannetje! Xanthier, die door velen wordt gevreesd, is in handen van Allanah een lieverd.
Nieuwe ontdekkingen, tegenslagen, een mooie groeiende romance! Er zit weinig humor in.

Istabelle, de dochter van Xanthier, is een geweldig koppige, vasthoudende deugniet eerste klas ... geweldig! Ik ben daarom benieuwd naar het volgende deel uit deze reeks, want dat gaat over haar!

Beoordeling: 8-

Nicole d.d. 22-01-2009

-------------------------------------------------------------------------------------------------------


CL 568 – Over een wilde zee

Het verhaal begint goed, maar na een tijdje stapelen de misverstanden tussen Alannah en Xanthier zich zo op, dat het boek een beetje begint tegen te staan. Maar uiteindelijk komt het toch nog allemaal goed en kent het boek een mooi einde.

Alannah is een zeer leuk personage, een blinde heldin is eens iets anders. Maar ondanks haar blindheid is ze toch een lieve en zorgzame vrouw die haar mannetje kan staan als het nodig is. Xanthier daarentegen is zeer wispelturig, het ene moment is hij bezorgd en vriendelijk en het volgende moment is hij kwaad. En dan is er nog Istabelle, een echte deugniet. Ze doet wel stoer, maar uiteindelijk is ze toch een klein meisje dat graag haar vader bij zich heeft.

Kortom: ondanks een minder goed middenstuk, toch een leuk verhaal om eens gelezen te hebben.

Fienemien d.d. 20-10-2009

---------------------------------------------------------------------------

Ik klemde dit boekje direct in mijn hand toen ik het zag. Een blinde heldin, daar zou ik ook graag nog eens een roman over schrijven (als ik het talent had).

Maar uiteindelijk vond ik het verhaal een beetje teleurstellen. Ik had het leuker gevonden als Alanna zich wat moeilijker had laten vangen door Xanthier en eigenlijk kwam ik er niet goed achter waarom Xanthier nou zo gehaat wordt. Hij ging ook heel lomp met Alanna om. Zoals hij haar meenam van het eiland, maar zelf de hort op ging.
Ik kon niet begrijpen dat Alanna zo verliefd was op zo'n lompe vent. Ik vond hem niet aantrekkelijk.
Sasha Lord had veel meer kunnen maken van dit verhaal.

Cijfer: 6

Serath d.d. 23-10-2009

---------------------------------------------------------------------------

Xanthier O’Bannon, tweelingbroer van Brogan uit CL 545, spoelt na een schipbreuk aan op een klein eilandje, slechts bewoond door de blinde Alannah, haar grootmoeder en een troep paarden.
Xanthier lijdt erg onder het verleden. Alannah slaagt erin hem tot rust te brengen. De tijd die ze doorbrengen op het eiland is dan ook idyllisch. Erotiek is genoeg aanwezig. Alannah heeft zich enorm goed aangepast aan haar blindheid, zelfs op het haar onbekende Schotse vasteland weet ze haar mannetje te staan.
Als nevenpersonages zijn er Alannahs grootmoeder, Istabelle, Xanthier’s 5-jarige deugniet van een dochter, Kurgan de slechterik. En ook komen Brogan en Matalia aan bod. In hen ben ik wel teleurgesteld, ze zijn zo anders dan in hun eigen verhaal.
Als dier is er het paard van Allanah met wie ze een speciale band heeft.
Het einde viel me wat tegen, ik had het wat uitgebreider verwacht.
Ook in dit boek heb ik me geërgerd aan de vele (type)fouten, maar ook fouten van de schrijfster. Het zoontje van Brogan en Matalia heet in dit boek Mangan, in CL 568 noemen ze hem Teddy.

Cijfer: 6,5

Martine d.d. 21-08-2012

---------------------------------------------------------------------------


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Ga naar:  
cron




Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling