ChasingDreams Beoordelingen Forum

Boekbeoordelingen van leden van het Forum ChasingDreams
Het is nu 27 apr 2024 13:44




Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 04 dec 2008 16:12 
Offline
Site Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 19 nov 2008 22:51
Berichten: 828
Woonplaats: Belgie
Een regencyroman met een wat andere verhaallijn dan anders, maar wel érg leuk.
Daisy Tanner komt weer terug in Londen na 8 jaar in strafkolonie New South Wales te hebben gewoond. Ze werd daar naartoe gestuurd toen ze 16 was, omdat ze samen met haar aan lager wal geraakte vader aan het stropen was. Ze moest daar trouwen met een bruut maar nu hij dood is wil ze trouwen met graaf Geoffrey Sauvage, een vriend van haar. Hij is, denkt ze, oud genoeg om genoegen te nemen met een gezapig en sexloos huwelijk, want in haar eerdere huwelijk is ze te vaak mishandeld om dat nog te willen.
Geoffrey introduceerd haar bij de ton en ze worden vaak vergezeld door zijn vriend, Leland Grant. Héél langzaam begint ze meer voor Leland te voelen. Maar dat wil ze toch helemaal niet?

Daisy is charmant, bloedmooi en intelligent. Leland is niet erg knap maar wel een rokkenjager, omdat hij weet wat vrouwen willen. Hij laat Daisy langzaam uit haar schulp komen. Maar wat gebeurt er toch met zijn hart?
Leuke dialogen, humor en respect. Ze groeien langzaam naar elkaar toe en erotiek komt er dan ook pas het laatste hoofdstuk in voor.

Beoordeling: 8,5

Saskia d.d. 05-05-2008

------------------------------------------------------------------------------------------

Ik was ook onder de indruk. Het was een aangenaam boekje wat heel lekker leesbaar was. Ik werd er als het ware ingezogen en kwam er bevredigd weer uit. Zeker de moeite waard om te lezen en ik ben benieuwd na de andere verhalen van deze schrijfster.

Chickening d.d. 22-09-2008

------------------------------------------------------------------------------------------

Wat een draak van een boek zeg. Ja, laat ik maar direct met de deur in huis vallen. Na 200 pagina's stug door te hebben gelezen is er nog steeds niks gebeurd, geen spannende gesprekken, heimelijk toekijken of het inslaan van de donder. NIKS! Daisy is een van de vervelendste hoofdpersonen over wie ik ooit gelezen heb. Ze blijft telkens in dat verleden hangen, wat begrijpelijk is, maar haar manier van praten en doen maakt haar niet charmant of zo. Leland is nog redelijk, hij wordt omschreven als niet zo heel knap, maar hij is juist wel charmant. Toen er rond bladzijde 250 nog steeds niks echt spannends was gebeurd, behalve dan een halfbakken aanzoek, een arrestatie en nóg een slecht aanzoek, heb ik het zuchtend opgegeven om nog serieus door te lezen. Er komt hier en daar een lieflijk iets doorheen stromen, maar de dialogen vragen er om bekritiseerd te worden.

Nope, in de prullenbak ermee, dit wordt niks.

Alicia d.d. 04-01-2013

------------------------------------------------------------------------------------------

Daisy Tanner heeft een doel: na een miserabel leven wil ze trouwen met Geoff, zodat ze eindelijk gelukkig kan worden. Hiervoor dringt ze zich nogal erg op aan Geoff, die dat alles nogal gelaten ondergaat. Dan is er nog Lee, een vriend van Geoff, hij heeft Daisy door en probeert te verhinderen dat Daisy Geoff gebruikt en haar doel bereikt.
Als Lee gewond raakt groeien hij en Daisy dichter naar elkaar toe. Daisy is getraumatiseerd op het gebied van sex, dat wil ze dan ook nooit meer doen. Lee kan haar pas op het eind van het verhaal zo ver krijgen, er is dus weinig erotiek in het verhaal.
Dit is het laatste deel in de Botany Bay serie en ook het enige vertaalde.
Ik mis heel wat achtergrondinformatie. Zo had ik graag de verhalen gelezen van Christian, Amyas en Daffyd en over hun relatie met Geoff, voor wie in dit verhaal ook een happy end is weggelegd. Ik moet dus aanbevelen eerst de Engelse delen van de reeks te lezen.

Cijfer: 7,5

Martine d.d. 12-02-2015

------------------------------------------------------------------------------------------


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Ga naar:  
cron




Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling