ChasingDreams Beoordelingen Forum

Boekbeoordelingen van leden van het Forum ChasingDreams
Het is nu 29 maart 2024 00:36




Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: CL 65 - De erfenis
BerichtGeplaatst: 03 dec 2008 22:51 
Offline
Site Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 19 nov 2008 22:51
Berichten: 828
Woonplaats: Belgie
Dit is het eerste boekje dat ik van deze schrijfster gelezen heb, en ik ga meteen op zoek naar meer. Dit boekje was, om het met Petra's woorden te zeggen: BEREGOED.
Het had gewoon alles: een (on)opgeloste intrige, drama, erotiek, liefde, traantjes en lachbuien (humor dus).
Ik heb bij dit boekje zitten schaterlachen, maar ik heb ook heel erg zitten huilen, soms was het echt zooo triest. Allebei zijn ze krachtige personages en met het contact tussen hen zat het gewoon heel erg goed. Wat ik verder nog leuk vond was dat ook bijpersonages wat werden uitgediept, Priss en Charles, Collin en Roanna, de butler,... het waren niet zomaar bijpersonen, maar je kwam (over de ene iets meer dan bij de andere) delen van hun karakter te weten.
Ik kan alleen nog maar eens zeggen dat het een ontroerend goed verhaal was!

Mijn cijfer: 9

Frenia d.d. 12-05-2004

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Ik heb in mijn dbase maar één piepklein commentaartje staan: 'Hangt tussen heel goed en beregoed in.'
Gut Frenia, we zijn het eens!

Petra d.d. 12-05-2004

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Ik sluit mij geheel aan bij het commentaar van Frenia. Niets meer aan toe te voegen.

Hélène d.d. 09-06-2004

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Dit boek had een leuk verhaal rond twee heerlijke karakters: Nicholas, een verbitterd man door het leed hem en zijn moeder aangedaan en Daisey, een lieve, en ook wel teleurgestelde, weduwe die uiteindelijk de kaas niet van haar brood laat eten.
Een geheim is als een rode draad door het verhaal geweven, maar speelde niet steeds een prominente rol. Het geheim wordt uiteindelijk opgelost.
Zoon Colin en hun naaste buren met hun dochter, spelen ook een leuke rol in het geheel.
Alle emoties waren wel aanwezig. Een fijn boekje om te lezen.

Hanny d.d. 26-11-2004

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Sterk verhaal met een dilemma waar denk ik tegenwoordig veel mensen mee te maken hebben die ver uiteen leven; gaan we hier of daar wonen?!
Twee hele sterke en gevoelige mensen, die zich tot elkaar aangetrokken voelen, maar bang zijn voor het afscheid, omdat ze allebei een andere keuze hebben, zij wil in Engeland blijven en hij wil terug naar Amerika.
De relatie van Nicholas met zijn zoon is ook heel ontroerend, vooral aan het eind van het verhaal. Goede verhaallijnen naast het verhaal over Nicholas en Daisy, over hun buren en de zoon van Nicholas. Een heel goed boek, vooral ook heel emotioneel (voor mij dan...).

Mijn cijfer: 8,5

Monique d.d. 01-01-2006


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Ga naar:  
cron




Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling