ChasingDreams Beoordelingen Forum

Boekbeoordelingen van leden van het Forum ChasingDreams
Het is nu 28 maart 2024 12:28




Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 03 dec 2008 22:45 
Offline
Site Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 19 nov 2008 22:51
Berichten: 828
Woonplaats: Belgie
Ik vond het een ontzettend goed boekje. Ik ben er heel tevreden over en heb helemaal geen of weinig commentaar.
Natuurlijk vind ik het wel jammer dat je bepaalde reacties niet zag op de onverwachtse bruiloft.
Maar voor de rest heb ik geen problemen.
De erotiek was matig; humor was er hier en daar wel.

Mijn cijfer: 8

Chickening d.d. 14-07-2007

-------------------------------------------------------------------------------------------

Het is een leuk verhaal. Een beetje droog soms. Een geruïneerde, arme vrouw die denkt dat ze te oud is ooit nog tegen een huwelijkskandidaat aan te lopen, zit tussen vier giechelende meisjes die allemaal azen op de stoere kapitein. Ze is broodnuchter, sceptisch, een tikje brutaal, roodharig en ze draagt ouderwetse kleding. Tussen de verwende nesten rolt ze dan ook menigmaal met haar ogen.

De HIJ in het verhaal besluit dat hij moet trouwen met het jengelige, ontzettend verwende en mooie zusje van zijn beste maat. Maar terwijl hij ja en amen knikt, wordt hij behoorlijk afgeleid door de rode haren in de sneeuw buiten ...

In het begin is hij allesbehalve aardig tegen haar. Ondanks dat hij zich tot haar aangetrokken voelt, probeert hij haar te dwingen zich bepaalde gebeurtenissen te herinneren die haar geest met goede reden voor haar verborgen houdt. Hij drijft haar meermalen tot de rand van tranen. Haar niet-verminderde affectie voor hem vond ik op die stukjes wat lastiger te begrijpen.

Leyn d.d. 10-08-2007

-------------------------------------------------------------------------------------------

Lees het! En zeg me dan wat je ervan vindt!

Dit mysterieuze boek heb ik in één ruk uitgelezen. Het is zó anders dan de andere. Eigenlijk ben ik er sprakeloos van.
Voor liefhebbers van humor in een boek: Geen. Heel misschien, heel af en toe, zwarte.

Een duister verhaal, of liever gezegd ‘grijs’. Maar met zóveel liefde geschreven dat het toch je hart verwarmt.

Het verhaal begint in januari 1812 op het prachtige Pennhyll Castle. De hoofdpersonen Kapitein Sebastian Alexander en roodharige Olivia Willow, zijn twee gewonde personen. Letterlijk en figuurlijk.

Olivia is getuige geweest van de moord op Sebastians broer en zijn echtgenote. Olivia heeft de aanslag nog maar net overleefd. Er zijn in wezen slechts een paar uur uit haar geheugen gewist. Ook al zal er wel iemand reageren met ‘zó makkelijk’ en ‘ik hou niet van geheugenverlies’, ach, het zijn maar een paar uur en het komt het boek ten goede.
Als je bedenkt hoe moeilijk het leven van Olivia is geworden; een zieke moeder, amper geld om de verzorging te betalen en zichzelf te voeden.

Sebastian, ijskoud en behoorlijk arrogant. Vastberaden de moordenaar van mijn broer te vinden. En voordat hij weer terug gaat naar zee, moet hij getrouwd zijn.

Ik ben heel erg blij met dit boek. Zodra ik ook maar iemand hoor zeggen dat deze CL ‘maar een flodderromannetje’ is, zal ik aan diens verstand twijfelen!

Ik hoop van harte dat we vaker verrast worden met dit soort schrijfsters!

Hanny d.d. 11-02-2007

-------------------------------------------------------------------------------------------

Tja, wat zal ik ervan zeggen … Het verhaal op zich was goed, maar de uitwerking had misschien wel beter gekund. Het was soms behoorlijk onduidelijk wie nu welke dingen zei of dacht. Regelmatig heb ik hierdoor stukjes opnieuw gelezen. Ook was niet echt duidelijk wat echt en wat fantasie was. Ik vond het ook jammer dat je als lezer niets te weten komt over de reactie van James op het abrupte huwelijk van Sebastian en Olivia. Vooral omdat James de beste vriend van Sebastian is en zelf aangeboden had om met Olivia te trouwen.

Mijn beoordeling: aardig.

Miriam d.d. 09-03-2007

-------------------------------------------------------------------------------------------

Ik ben het met Hanny en ook met Miriam eens. Ik vond het een heel mooi beschreven verhaal. Inderdaad een grijs verhaal! Ja, als je wilt weten wat dat is, moet je het zelf maar lezen! Maar ik vond het ook af en toe moeilijk wat nu fantasie en wat werkelijkheid was. En de reacties van Diana en Sebastian miste ik ook.

Maar al met al een mooi boek dat ik in één ruk uitgelezen heb.

Cijfer: 8,5

Saskia d.d. 29-10-2007

-------------------------------------------------------------------------------------------

Ik vond het inderdaad een goed verhaal! Op het einde miste ik ook wel de reactie van James en Diana, maar op zich stoorde dit niet zo erg. De fijne lijn tussen realiteit en dromen vond ik echt goed gevonden, het was wel een beetje raar om te lezen, maar het paste in het verhaal met de geest van de zwarte graaf ... en de spanning tussen Sebastian en Olivia. Ik denk dat ze zo naar elkaar verlangden dat ze dagdroomden ...
Ik vond het een beetje in de trend van Susan Carroll geschreven, ik hou daar wel van, beetje duister en mysterieus en met een geest ...
Ook het rode haar van Olivia dat blijkbaar een doorn in het oog van Sebastian is!

Ik vond het wel een 9 waard! Het was goed geschreven.

Ladybug d.d. 03-12-2008

-------------------------------------------------------------------------------------------


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Ga naar:  
cron




Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling