ChasingDreams Beoordelingen Forum

Boekbeoordelingen van leden van het Forum ChasingDreams
Het is nu 28 apr 2024 13:46




Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 03 dec 2008 20:25 
Offline
Site Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 19 nov 2008 22:51
Berichten: 828
Woonplaats: Belgie
Zoals een hardcore Howell-fan betaamt, heb ik dit boekje alweer gelezen.
Tja, wat kan ik zeggen, HEERLIJK!!!!!

Ik begon er helaas te laat aan (22.00 uur) en dat is me duur komen te staan, want ik ging pas om 1.15 uur slapen. Kortom in één ruk uitgelezen!

Het verhaal is spannend van begin tot eind. Het is een echt Howell-verhaal. De hoofdpersonages waren sterke persoonlijkheden, die heel goed bij elkaar pasten. Ik heb echter wel betere karakters van Howell gelezen. Het zijn geen Sigimor (cl 566) of Fiona (cl 532). Wat ook jammer was, ze vonden elkaar al heel vroeg in het verhaal en waren eigenlijk meteen verliefd. De 'witty converstation', waar Howell zo goed in is, was hierdoor niet in dit verhaal aanwezig. Iets wat ik erg jammer vind. Dit verhaal had minder humor dan gewend, maar het was wel weer superspannend en er zaten meer erotische scenes in dan normaal bij Howell.

Natuurlijk waren de bijfiguren weer geweldig! Grote Martha steelt je hart, maar degene die me echt intrigeerde was Simon Innes. Ik kan niet wachten op zijn verhaal!

Kortom een heerlijke CL, maar niet Howells beste. Maar ja, eigenlijk ken ik geen slecht verhaal van haar en dus is dit als een CL wel weer een geweldig boekje!!!

Cijfer voor Howell: 8+
Cijfer voor de CL: 9+

Maaike d.d. 27-10-2008

-------------------------------------------------------------------------------------------

Op verdenking van moord op zijn vrouw wordt James Drummond vogelvrij verklaard. Dat houdt in dat iedereen hem mag vermoorden zonder gevolgen. Om zichzelf te redden moet hij zijn dochtertje en burcht opgeven.
Jaren later onderneemt hij een gewaagde poging om zijn onschuld te bewijzen. Vermomd als een houtsnijder gaat hij de burcht binnen, op zoek naar bewijzen tegen de man die hij zelf verdenkt: de huidige Laird Donnell MacKay. Al snel ontmoet hij diens nichtje Annora die nu het kindermeisje is van de kleine Meggie.

Ook Annora vertrouwt de Laird allerminst en dat schept meteen een band tussen James en haar. Tijdens de zoektocht naar de waarheid voelen zij zich steeds meer tot elkaar aangetrokken, zeker als Annora achter de ware identiteit van de knappe houtsnijder komt. Naarmate ze meer zicht krijgen op de ware toedracht van de moord, lopen hun levens echter steeds meer gevaar.

Bijrollen van Grote Marta die James meteen doorheeft en van de broer van James Tormand, zijn erg leuk (ik kan niet wachten tot zijn boek uitkomt). En Simon Innes is erg interessant. Ik hoop eigenlijk dat er ook een boek van hem verschijnt, maar ik zelf denk van niet, omdat hij niet van de familie is.

Cijfer: 8

Chantal d.d. 19-07-2008

-------------------------------------------------------------------------------------------


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Ga naar:  
cron




Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling