ChasingDreams Beoordelingen Forum

Boekbeoordelingen van leden van het Forum ChasingDreams
Het is nu 28 apr 2024 14:31




Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: CL 804 - Vertrouw op mij
BerichtGeplaatst: 20 jun 2009 18:53 
Offline
Site Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 19 nov 2008 22:51
Berichten: 828
Woonplaats: Belgie
Bijna in een ruk uitgelezen!

Er gebeurt eigenlijk steeds wel iets in dit verhaal over Moira Robertson en Tavig MacAlpin.
Tavig is een laird die beschuldigd wordt van moorden, die hij niet heeft gepleegd.
Hij heeft Moira gered uit handen van haar brute oom, en samen reizen ze naar de burcht van Tavig om zijn onschuld te bewijzen.
Het speelt zich af in Schotland, mijn favoriet!
Ik vond het een avontuurlijk verhaal, soms iets te langdradig.
Het woordje 'aye' gebruiken ze wel erg vaak, maar ondanks dat leest het lekker weg.

Hij krijgt van mij een 7

Mirjan d.d. 07-03-2009

-----------------------------------------------------------------------------------------------
Wat een verschrikking dit boek.
Het is knullig geschreven en de karakters zijn ook totaal ongeloofwaardig. En dan heb ik het niet over hun "gaven" maar om hoe ze zich ontwikkelen in het verhaal. Tavig zijn voorgevoelens komen me een beetje mijn neus uit want meestal heeft Moira betere intuitie en voorgevoelens. Ook Moira haar karakter is niet geloofwaardig; wie al zo lang mishandeld wordt en zogenaamd helemaal angstig is, kan toch niet binnen 2 dagen helemaal ontdooien, al haar angsten vergeten en een lichamelijke relatie aangaan?

Dit boek krijg van mij een 3. Ik zal hem met moeite uitlezen en dan ver weg leggen.

Prinses Laura d.d. 26-03-2009

-----------------------------------------------------------------------------------------------
Het is zeker niet Howell's beste. Het is dan ook een heel oudje.
In eerste instantie uitgebracht onder de naam Anna Jennet, waarom dit nou weer was, ik heb geen idee.

Hij staat dus los van de Highland serie en het is zeker geen hoogstandje. Ik irriteerde me ook mateloos aan Moira en dat gezanik van haar. Het duurde gewoon allemaal te lang, dat gedraai en gedoe.

Van hem kon ik ook niet onder de indruk raken, zeker niet omdat Howell over het algemeen juist wel heel goede helden kan creeeren.

Mijn cijfer: een 6 (tja dat is even een shock, want ik ben een enorme fan).

Maaike d.d. 27-03-2009

----------------------------------------------------------------------------------------------

Het verhaal viel mij een beetje tegen. Er gebeurt genoeg in, maar op sommige momenten vond ik het wat langdradig en andere momenten worden dan weer veel te snel afgehandeld.

Tavig vond ik wel een leuk personage, maar Moira niet, ze kwam nergens sterk over. Ook blijft ze maar bezig over het bijgeloof van andere mensen, ze heeft het er zo vaak over dat het een beetje ergerlijk wordt. Verder duurde het ook veel te lang voor ze toegeven dat ze van elkaar houden. Meestal duurt het in dit soort verhalen wel lang, maar hier duurde het echt extreem lang.

Enkele nevenpersonages zijn wel tof, zoals Mungan, de neef van Tavig.
Verder zit er weinig humor in, geen knetterende dialogen en de passie die er is tussen de hoofdpersonages is komt zeer weinig aan bod.

Mijn cijfer: 6-

Fienemien d.d. 22-03-2010

------------------------------------------------------------------------

Vond deze niet super, maar was nog wel een 7 waard.
Ik ben sowieso geen Howell-fan.

Ariel d.d. 23-03-2010

------------------------------------------------------------------------


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Ga naar:  
cron




Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling