ChasingDreams Beoordelingen Forum

Boekbeoordelingen van leden van het Forum ChasingDreams
Het is nu 27 apr 2024 16:53




Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 01 dec 2008 22:41 
Offline
Site Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 19 nov 2008 22:51
Berichten: 828
Woonplaats: Belgie
Ik heb het verhaal in één keer uitgelezen en het bleef boeien tot het einde. De relatie staat centraal, hoe winnen ze elkaars liefde en vertrouwen na een gedwongen huwelijk? Spelbrekers zijn een eerdere liefde van Kate en het geheim rond de moeder van Michael.

Kate is erg standvastig en beheert de centen van haar vader, waardoor ze Michael flink in de tang heeft. Ze eist liefde van haar man en niets minder. Michael vond ik aan de ene kant superlief zoals hij probeert met haar rekening te houden, aan de andere kant vond ik zijn plotselinge verlangen naar haar een beetje puberaal overkomen (hij had wat meer de hautaine markies mogen zijn).

Erotiek is goed, leuke dialogen. De broer van Kate is een leuke bijfiguur (vooral hun gesprek over maîtresses).

Beoordeling: 8

Saskia d.d. 02-07-2008

----------------------------------------------------------------------------------------

De held Michael is het type Mr. Darcy (Jane Austen): van adel, donker, trots en gesloten. Hij geeft zich niet snel bloot aan vreemden. Alleen heeft Michael geen fortuin, maar wel schulden.

Het is een heerlijk boekje om te lezen. Ook omdat er geen problemen worden verzonnen om de hoofdpersonen uit elkaar te drijven, of ellenlange dialogen heeft. Er is genoeg wat boeit aan hun verschillende karakters en hun huwelijk.

Michael vind ik een gevoelige man die een muur om zich heen heeft gebouwd in de loop der jaren, zodat hij alle gevoelens buitensluit. Dit is niet zonder reden. Kate weet hem te ontdooien met haar charme, vasthoudendheid en begrip. Ik was benieuwd hoe het af zou lopen.

Soms staan er wat moderne dialogen/taalgebruik in het boekje, wat het juist weer makkelijker maakt om je in te leven en het wat moderner maakt.

Een mooi einde, wat nog even doorloopt in de toekomst, als ze kinderen hebben. Dus echt een boekje wat helemaal af is en je niet met vragen laat zitten.

Cijfer: 8+

Zeemeermin d.d. 07-08-2008

----------------------------------------------------------------------------------------

Ik heb echt genoten van dit boek en ook in zeer korte tijd uitgelezen!
Het is boeiend, spannend en sensueel! Op een leuke manier geschreven.

Ik geef het een dikke 9!

Mirjan d.d. 18-11-2008

----------------------------------------------------------------------------------------

Ik vond het een zeer aangenaam verhaal, het leest eerlijk weg en het is zeker een aanrader.
Ik vond de hoofdrolspeelster heel erg lief en gezellig, alleen vond ik dat ze soms naïef was en dat ze ook gewoon soms eerlijk kon zijn tegen Michael. Michael vond ik helemaal geweldig. Dat hij dankzij zijn verleden niet echt met relaties kan omgaan was begrijpelijk. Ik vond hem zo lief en het was al duidelijk dat hij snel verliefd was. Zo lief en leuk verhaal en ze zijn samen echt een leuk koppel. En dan die spannende uren in bed.
Ik vond de bijrollen van bijvoorbeeld Kate haar zus en haar broer en haar vriendin heel leuk en de vriend van Michael was ook heel erg leuk. Ik heb vaak gelachen om bepaalde opmerkingen.

Heerlijk boekje met humor, spanning en seks.

Cijfer: 9

Chickening d.d. 07-05-2009

----------------------------------------------------------------------------------------

Engeland 1888. Michael, markies van Falconridge, heeft dringend geld nodig. Hij besluit een geheime veiling te houden waarop hij zichzelf, en vooral zijn titel, aanbiedt aan de hoogste bieder. James Rose, vader van Jenny en Kate wint de veiling en Michael trouwt met Kate. Het spreekt voor zich dat de relatie tussen Michael en Kate niet van een leien dakje verloopt. Het geld staat steeds tussen hen in en als Kate erachter komt dat haar vader Michael gekocht heeft, lopen de emoties hoog op.
Het is een zeer interessant verhaal. De hoofdpersonages hebben elk hun eigen geheimen, wat de verhaallijnen ten goede komt. Ook hun karakters worden genoeg uitgediept. Spijtig dat Lorraine Heath het verhaal van Ravensley en Jenny nooit geschreven heeft en wat mij betreft mag ze ook een verhaal schrijven over Jeremy en Caroline. Wie weet, ooit nog eens…

Cijfer: 8,5

Martine d.d. 30-07-2012

----------------------------------------------------------------------------------------

In het begin van het verhaal worden we een beetje op het verkeerde been gezet, omdat Michael geen hoge dunk van zichzelf heeft. Hij denkt van zichzelf dat hij zelfzuchtig is en van niemand kan houden.
Met een vleugje humor, een tokkeltje op de gevoelige snaar, een dramatische gebeurtenis, veel romantiek (het lijstje met kleuren, het verkopen van de ring...) en hartstocht. Toch weer een mooi verhaal over twee gevoelige mensen, die na wat hindernissen beseffen dat ze van elkaar houden.
Hoewel ik deel 1 beter vond, is dit boek eigenlijk niet minder goed geschreven. Het ligt misschien aan het verhaal op zich, minder verrassende wendingen en de dramatische gebeurtenis heeft minder impact dan die uit deel 1.
Daarom geef ik een 8,8.

Van dit verhaal herinnerde ik me hoegenaamd niets meer, dus het was het herlezen waard. En hopelijk komt de muze Lorraine Heath bezoeken om alsnog het verhaal van Jenny en Ravensley te schrijven.

Marleen d.d. 04-09-2012

----------------------------------------------------------------------------------------


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Ga naar:  
cron




Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling