ChasingDreams Beoordelingen Forum

Boekbeoordelingen van leden van het Forum ChasingDreams
Het is nu 27 apr 2024 20:05




Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 17 okt 2012 15:24 
Offline
Site Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 19 nov 2008 22:51
Berichten: 828
Woonplaats: Belgie
Drie jongens, een tweeling van 14 jaar en hun broertje van 10, worden na de begrafenis van hun door hun oom vermoorde vader opgesloten en dan bevrijd door de 12-jarige avontuurlijk aangelegde Mary. Na twaalf jaar komen ze weer tevoorschijn, alle drie getekend door wat ze meemaakten in die twaalf jaar. Ook Mary is in zekere zin niet helemaal onbeschadigd uit die twaalf jaar gekomen.
Helden (en heldinnen) met een verleden, vind ik wel een handelsmerk van Lorraine Heath. Sebastian vormt hierop geen uitzondering. Hij is zowel geestelijk als lichamelijk getekend. Om als knaap van 14 jaar te kunnen overleven heeft hij dingen moeten doen die hij zichzelf moeilijk kan vergeven. Maar de vaste wil om wraak te nemen op zijn oom heeft hem staande en in sommige gevallen zelfs levend gehouden. Verweven in het verhaal komen we meer te weten over wat in de afgelopen 12 jaar met Sebastian is gebeurd.
Mary werd, toen ze de broers bevrijd had, voor straf opgesloten in een klooster. Dat heeft ook zijn invloed op haar gedrag, maar haar vrijheidsdrang komt toch weer bovendrijven.
Mary en Sebastian voelen zich onmiddellijk tot elkaar aangetrokken, maar het verhaal zou te snel verteld zijn mochten ze daar direct aan toegeven. Dus zijn er genoeg hindernissen in dit toch wel pakkende verhaal om het boeiend te maken. Romantiek en hartstocht zijn ook in voldoende mate aanwezig. Weinig humor. Ik heb het boek in één ruk uitgelezen.

Cijfer: 9

Marleen d.d. 18-07-2012

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Het boek met een halve zucht neergelegd.
Aan de ene kant vind ik het een heel mooi boek, ietwat dramatischer dan ik gewend ben en daarmee dus minder lichtvoetig, wat ik zeer kan waarderen. Sebastian is al met al een goede, gekwelde vent die toch ook ontzettend mooi (niet geheel het juiste woord) kan zijn. Mary is minder origineel, maar verbleekt alsnog niet. Ze is heerlijk koppig. Het verhaal vond ik prima, het geheel deed redelijk duister aan. Ik las het redelijk vlot door, dat zegt altijd iets en het kon me dus goed bekoren.
Aan de andere kant was me het af en toe wel iets té zwaar, waardoor ik gedeprimeerd het boek dicht deed ondanks het feelgoodeinde.

Fitzwilliam, de verloofde, was overigens niet zo eikelig als normaal de andere man in het leven van de wordt neergezet, ook een welkome afwisseling.
De twee broers blijven nog lekker in mysterie gehuld, Heaths boeken vind ik altijd wel zodanig goed, dat ik ze graag lees.

Tussen een 8, en een 8,5 zit dit wel weer in, mede door Heath's prima schrijfstijl.

Alicia d.d. 25 juli 2012

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Ik vond dit boek geweldig! Ik heb het in een ruk uitgelezen en dat wil zeggen. Ik lag pas om kwart over vier lag te slapen. Het is ook de eerste HR die ik in maanden heb gelezen, want ik was ze even helemaal zat. De obstakels vond ik eigenlijk wel meevallen en dat vond ik wel verfrissend, ik kan me er juist heel erg aan ergeren als de schrijver ze om domme redenen om elkaar heen laat draaien en dat gebeurde in dit boek niet. Ook nadat ze gedwongen waren te trouwen , wat altijd weer voor meer ruzies zorgt in andere boeken, komen ze er snel weer uit en wordt bijna meteen duidelijk dat ze wel degelijk van elkaar houden. Dat kon ik wel waarderen.
Sebastian was een topvent, getekend door wat er de laatste twaalf jaar met hem en zijn broers is gebeurd, komt hij terug naar Londen om wraak te nemen en zijn rechtmatige titel terug te krijgen. Dat hij die balzaal binnen komt stormen samen met zijn broers, is meteen een van mijn favoriete stukjes. Ik vond hem als personage zelf ook heel goed geschreven. Wat hij deed was geloofwaardig en je ziet echt zijn pijn.
Mary was ook heel leuk, ik moet er even een citaat van haar inzetten:

Toen keek hij haar aan. 'Je bent... onschuldig, neem ik aan.'
Ze knikte en slikte krampachtig. Wat voelde haar mond ineens droog aan.
Hij woelde met zijn hand door zijn haren. 'Ik heb nog nooi-'
'O, lieve hemel. ben jij ook nog maagd? Ik had gehoopt dat jij ervaring had. Ik heb geen idee waar ik moet beginnen. Het enige wat tante Sophie heeft verteld is dat ik eerst een of twee glazen cognac moet drinken.'
Zijn mond trok. Zou ze dan tenminste hier zijn glimlach mogen zien? Ze hield haar hoofd schuin en keek hem aan.
'Probeer je nou te glimlachen? Dat heb ik wel vaker gedaan. Dat kan ik je wel leren.'
Hij glimlachte. 'Ik ben geen maagd meer. Ik wilde je duidelijk maken dat ik nog nooit het bed heb gedeeld met een onervaren vrouw. Ik heb gehoord dat de eerste keer pijnlijk kan zijn. Ik wilde dat het niet zo was. Ik wil je absoluut geen pijn doen, Mary.'


Een van mijn favoriete stukjes. Het enige wat ik eigenlijk tegen dit boek heb, is dat het te kort is. Het had van mij nog wel even door mogen gaan. De broers waren ook heel leuk en terwijl ik het boek las voelde ik twee vervolgen aankomen. Ik hoop dat ze snel vertaald worden.

Echt een aanrader!

Cijfer: 9

Tessa d.d. 05-08-2012

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------



-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Ga naar:  
cron




Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling