ChasingDreams Beoordelingen Forum

Boekbeoordelingen van leden van het Forum ChasingDreams
Het is nu 27 apr 2024 22:05




Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 30 nov 2008 15:09 
Offline
Site Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 19 nov 2008 22:51
Berichten: 828
Woonplaats: Belgie
Debuutverhaal bij CL van deze schrijfster. Wat mij betreft komen er nog meer!

Lucia is een buitenechtelijke dochter van een Italiaanse prins. Ian is een zeer saaie, strenge diplomaat. Ian moet ervoor zorgen dat Lucia een Engelse echtgenoot krijgt en dat wel binnen zes weken! Lucia is heerlijk recht door zee en hartstochtelijk. Ian lijkt heel saai (maar is dat natuurlijk niet!).
Ik heb het boekje in 1 ruk uitgelezen en dat is lang geleden!

Mijn cijfer: 9.

Ellen d.d. 09-08-2007

-----------------------------------------------------------------------------------------

OMG! Dames, wat een schitterend boek! Om maar meteen met de deur in huis te vallen, ha ha!

Dit boekje is een van mijn nieuwe boekenvoordeel-aanwinsten van vrijdag en ik ben er dus meteen in begonnen. Tja, het achterflapje sprak me dan ook he-le-maal aan, dus...

Het gaat om de Italiaanse dochter van een Italiaanse prins, een buitenechtelijke dochter. Aangezien ze een enorme lastpak blijkt te zijn, besluit haar vader maar dat ze moet trouwen. Liefst omdat ze dan zover mogelijk bij hem vandaan kan gaan wonen.
Hij roept de hulp in van een Brits diplomaat, die een huwelijk moet regelen voor zijn dochter.

Ach, wat kan ik zeggen? Ik 'klikte' meteen met de heldin, Lucia. Je hebt vaak in een HR dat zowel de heldin als de held overkomen als een beetje stereotiepjes. Je weet wel, vooral in regencyverhalen. De held is een 'rake', gewoon omdat alle helden dat nou eenmaal zijn. Jullie zullen vast wel begrijpen wat ik bedoel.
Hier is daar dus absoluut geen sprake van! Beiden zijn zo formidabel goed uitgewerkt. Ze zijn echte persoonlijkheden, hebben karaktertrekjes, angsten, hoop en ideeën.
De heldin, Lucia, is een echte Italiaanse furie en veel dingen van haar herkende ik erg goed in mezelf. Best wel leuk om eens zo'n heldin voorgeschoteld te krijgen. Eentje die best wel op jezelf lijkt. Ik begreep haar dan ook perfect.
Ze is brutaal en zeker niet vies om te manipuleren voor een 'goed' doel. Ze neemt haar lot in eigen handen en staat niet toe dat iemand anders haar de wet dicteert. Ze heeft geen goede band met haar vader en houdt zielsveel van haar moeder (the same here).

De held, Ian, mocht ik in het begin niet. Helemaal niet eigenlijk. Irritante man, ik kon hem in het begin wel zijn ogen uitkrabben. Totdat ik hem beter begon te kennen, toen ging het van 'boeeeh' naar 'waauw'!
Hij is serieus, bijna saai en altijd zoooo fatsoenlijk. Hij houdt van zijn baan als diplomaat en leest dagelijks een stapel kranten van over de hele wereld.
Het is trouwens Lucia die hém gaat verleiden, in plaats van het gebruikelijke omgekeerde. Girlpower, tee hee!!

De twee spreken ook met elkaar, geen Grote Misverstanden hier. Ian respecteert Lucia, dat is ook prachtig om te lezen. Hoe hij het voor haar opneemt ...

De dialogen spetteren ook, iets wat zeker het vermelden waard is. Ik heb vaak een traantje moeten wegvegen, dus ontroerend is het zeker.

Wat ook leuk was, was dat midden in het verhaal ongeveer, een paar personages geïntroduceerd werden die ik al kende. En ja hoor! Ik ging even mijn boeken bekijken en wat bleek nu? Ik heb al een boek eerder uit de serie, maar dan in het Engels! Even voor de examens heb ik het gelezen ('Guilty Pleasures' heet het), dus het was een leuke verrassing om die personages weer te zien.
Ik moet er wel bij zeggen dat dit boek 10 keer beter is.

Dit verhaal verdient een dikke, dikke 9,5 (gewoon omdat ik geen tienen geef). Ik vraag me af of het in het Engels nog beter zou zijn. Want zo ja, dan zal ik hemel en aarde bewegen om een HC in het Engels te krijgen!

Ik ben benieuwd wat jullie ervan vonden!

Een zeer tevreden Andi, d.d. 20-01-2008

-----------------------------------------------------------------------------------------

Geweldig boek, ik heb er van genoten! Dikke 9,5!

Saskia d.d. 23-01-2008

-----------------------------------------------------------------------------------------

Wat een heerlijk verhaal, zucht...
Ik ben het dan ook helemaal eens met de dames die mij voor zijn gegaan in het lezen van dit boekje!

Het wordt wel steeds moeilijker om zomaar een boekje te pakken als je al deze toppers gewend bent.

Nicole d.d. 29-01-2008

-----------------------------------------------------------------------------------------

Dit verhaal is grappig! Losgeslagen, lieftallige Lucia is een nagel aan haar vaders doodskist. En terecht, want hij negeert haar omdat zij zijn bastaarddochter is. Haar moeder is een heel sexy en eigenzinnige courtisane, die dol is op Lucia, maar haar helaas niet al te vaak op is komen zoeken. Dus wil Lucia graag aandacht en dat doet ze door alle regels aan haar laars te lappen. I like her!

Stijve diplomaat Ian is helemaal niet blij met zijn nieuwe opdracht. Hij neemt zichzelf erg serieus en speelt graag een cruciale rol in oorlogen en dan vooral het voorkomen of oplossen ervan. Maar nu heeft hij een opdracht gekregen die hem helemaal niet zint. Voor de wettige dochter van de Italiaanse prins heeft hij al een huwelijk gearrangeerd, maar nu zijn er problemen met zijn onwettige dochter en hij moet maar zorgen dat ze trouwt. Hij heeft er flink de pest in.

Hij moet al zijn diplomatieke trucjes uit de kast halen om Lucia zover te krijgen dat ze doet wat hij wil. Lucia daarentegen is fulltime bezig hem te verleiden om haar zin te krijgen. Ze verveelt zich suf tussen alle miezerige heren van adel die haar ellenlange saaie verhalen vertellen bij verschillende gelegenheden. Zij wil een sterke aantrekkelijke man die wat te melden heeft. Tegen alle sociale wetten in zet ze alle zeilen bij om dat ene breedgeschouderde exemplaar voor zich te winnen.

Ik ben gek op dit soort verhalen. Haar vurige temperament tegenover zijn wanhopige pogingen zichzelf in haar bijzijn in bedwang te houden. Haar gepassioneerde persoonlijkheid vult de ruimtes in het boek en het is kostelijk te lezen hoe de vertwijfeling bij hem toeslaat. Aan het einde is er nog een kleine crisis, maar dat hoort erbij en het einde is natuurlijk wel happy. Echt een aanrader!

Leyn d.d. 12-02-2008

-----------------------------------------------------------------------------------------

Lucia is de buitenechtelijke dochter van een Italiaanse prins, die er alles aan doet om haar bestaan weg te moffelen. Lucia gaat echter heel wat minder discreet door het leven dan haar vader zou willen. Nadat zij het zoveelste schandaaltje heeft veroorzaakt, is voor hem de maat vol. Hij vraagt Ian Moore, een stijve diplomaat, om voor Lucia een echtgenoot te zoeken die haar onder de duim kan houden.
De eigenzinnige Lucia is het hier uiteraard niet mee eens en probeert Ian over te halen om haar een beslissende stem te geven bij de partnerkeuze. Ian wil op zijn beurt de lastige opdracht het liefst zo gauw mogelijk afronden, maar het duurt even voor hij de perfecte kandidaat voor Lucia heeft gevonden…

Ik ben echt zooooooo verliefd op dit boekje! De spanning tussen Lucia en Ian voelde ik tot zelfs in mijn onderbuik…

Beoordeling 10+

Riannah d.d. 08-03-2010

--------------------------------------------------------------------

Het is echt de moeite waard, Lucia is echt geweldig!
De spanning tussen beiden is echt te voelen. Zeker een 10 waard!

Priya d.d. 08-03-2010

--------------------------------------------------------------------

Het is een van mijn lievelings CL's geworden. Die spanning was inderdaad heerlijk en ik keek in dit boekje uit naar iedere ontmoeting tussen Lucia en Ian.

Girly d.d. 08-03-2010

--------------------------------------------------------------------

Dit was echt een fantastisch boek. Heel mooi en ook veel spanning (zeker een goede opbouw)!

Ariel d.d. 08-03-2010

--------------------------------------------------------------------

Helemaal met jullie eens! Dit is een van mijn favorieten. Hoe Ian zichzelf op zit te vreten van weggestopt verlangen. Lucia is echt een zinnelijke droom.
Naar het eind van het boek haakte ik af bij al het verplichte geregel. Ik ben het met Ariel eens, maar het is een ijzersterk geschreven verhaal.

Cijfer: 9,5

Serath d.d. 08-03-2010

--------------------------------------------------------------------

Inderdaad een heel goede CL!

Lucia is fantastisch, heerlijk doortastend bij de stijve diplomaat Ian. Heel leuk hoe hij zich probeert te bedwingen... (ik heb wel al over leukere mannen gelezen, maar hij valt nog mee).

Het verhaal leest lekker weg, het duurt wel een tijdje eer er wat erotiek is, maar dat stoort eigenlijk niet. Er zijn leuke dialogen en humor.
Als er wat tegenvalt, blijft de schrijfster er niet op doorhameren zoals sommige anderen, maar ze maken het snel weergoed.

Kortom een aanrader! En een schrijfster van wie ik zeker meer ga lezen!

Ladybug d.d. 04-06-2010

--------------------------------------------------------------------

Ik vond het een beetje langdradig. Het duurt te lang voordat Ian aan zijn gevoelens toegeeft. En als hij dat eenmaal gedaan heeft, is hij voortdurend kwaad op haar.
Lucia is een temperamentvolle en vurige Italiaanse, ze is gepassioneerd en eigenzinnig. Toch legt ze zich te snel neer bij de situatie. Ik had verwacht dat ze erop zou reageren zoals haar karakter aangeeft, ze is niet weerspannig genoeg op dat vlak.
Als nevenpersonages zijn er Dylan, Ians broer en Grace, de vrouw van Dylan. Zij hebben eerder in deze reeks een verhaal gekregen dat niet vertaald is. CL 699 is het enige vertaalde deel uit deze serie.

Cijfer: 7

Martine d.d. 06-07-2015

--------------------------------------------------------------------


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Ga naar:  
cron




Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling