ChasingDreams Beoordelingen Forum

Boekbeoordelingen van leden van het Forum ChasingDreams
Het is nu 27 apr 2024 15:40




Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: CL 628 - Liefdesbuit
BerichtGeplaatst: 30 nov 2008 13:28 
Offline
Site Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 19 nov 2008 22:51
Berichten: 828
Woonplaats: Belgie
Dit is een serie over vier jeugdvrienden die bekend staan als ‘De Kompasclub’. Alle vier verhalen overlappen elkaar en spelen in 1818. In elk boekje komen stukken terug uit de andere delen, maar dan gezien vanuit het oogpunt van een ander lid van ‘De Kompasclub’. De rode draad in het verhaal is de strijd van de vier vrienden tegen de Sociëteit van Bisschoppen. Het laatste deel geeft duidelijk een ontknoping, dus ik zou ze zeker in volgorde lezen.

Miram

------------------------------------------------------------------------------------------

Hier is mijn beoordeling voor de Kompasclub als reeks.

De vier vrienden met de bijnamen North, South, East en West vormen sinds hun schooltijd samen De Kompasclub. Die hebben ze opgericht omdat ze niet werden toegelaten tot de Sociëteit van Bisschoppen. Alle leden van deze club hadden toen al een titel. De leden van de Kompasclub kregen hun titel pas veel later. West zelfs pas tijdens het verhaal.
Ze krijgen regelmatig alle vier een opdracht van Kolonel Blackwood, om dieven, landverraders en moordenaars op te sporen.
De mannen zijn sterke persoonlijkheden, alleen West is wat meer karaktervol. De vrouwelijke hoofdpersonages, hebben bijna allemaal een geheimzinnig verleden dat langzaamaan onthuld wordt.
Erotiek komt veelvuldig aan bod.
De verhalen overlappen elkaar ook gedeeltelijk, maar de schrijfster slaagt erin niet in herhaling te vallen.

Beoordeling: 8,5.

Martine

------------------------------------------------------------------------------------------

Fantastisch verhaal, goed complot, intrigerend, onverwachte gebeurtenissen en niets is wat het lijkt. Vrij veel erotiek, een vleugje humor en naar het einde toe een beetje spannend. North en zijn vrienden, met de toepasselijke namen South, East en West, vormen samen sinds hun schooltijd de ‘kompasclub’. Elizabeth heeft heel wat meegemaakt in haar leven, ze beschouwt zichzelf als een hoer, maar ze vertrouwt North niet genoeg om het hem haar verhaal te vertellen. Ook North, een toch wel sterke persoonlijkheid verliest zijn vertrouwen in haar.

Cijfer: 8,5

Martine d.d. 23-06-2008

------------------------------------------------------------------------------------------

North voelt zich vanaf het begin aangetrokken tot Elizabeth, maar zij doet er alles aan wat in haar macht ligt om dit tegen te werken. Hij weet instinctief dat er iets mis is in het leven van Elizabeth. Iets wat hij zou kunnen oplossen als ze hem maar vertrouwt. Elizabeth voelt zich aangetrokken tot North, maar ze ziet zichzelf als een hoer of nog slechter. Ze vindt zichzelf niet goed genoeg voor North. Hij heeft heel veel geduld met haar en bewijst haar dat echte liefde alle tests kan doorstaan.

North is een hele sterke, mannelijke man en Elizabeth is een slimme, geestige en sterke vrouw. Samen zijn zij een onverslaanbaar paar.

Dit is een geweldig boekje met veel interessante karakters en intriges, zoals de zoektocht naar de Gentleman Dief.

Mijn beoordeling: heel goed

Miriam d.d. 17-05-2007

------------------------------------------------------------------------------------------

Dit is het eerste deel van vier over de leden van de Kompasclub : North, South, East en West.

Het is lang geleden, maar de clou heeft me verrast! Ik ga niets meer zeggen, maar het is echt verrassend!
Ik geef een 9. De erotiek is top en natuurlijk ook het plot!
Ik vind het ook wel leuk gevonden, de Kompasclub, want de drie andere leden zijn ook heerlijk!

Ladybug d.d. 23-09-2008

------------------------------------------------------------------------------------------


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Ga naar:  
cron




Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling