ChasingDreams Beoordelingen Forum

Boekbeoordelingen van leden van het Forum ChasingDreams
Het is nu 28 maart 2024 13:11




Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: CL 420 - De Ierse ridder
BerichtGeplaatst: 29 nov 2008 19:52 
Offline
Site Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 19 nov 2008 22:51
Berichten: 828
Woonplaats: Belgie
Nou, niet echt "my cup of tea". Ik heb niet zo veel met hekserij. Bovendien was de hartstocht erg ver te zoeken en afgelopen voordat het eigenlijk begonnen was. Zij is wel lekker pittig, hij is (met name in het begin) erg "zakelijk".

Mijn cijfer: mager 7-tje

Hélène d.d. 21-02-2004

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------

"De Ierse goocheldoos" was waarschijnlijk een betere titel geweest!
Ik heb me vreselijk laten bedotten door de schitterende kaft (geen foto!). Een klein beetje magie vind ik niet erg, maar dit liep de spuigaten uit. En het leek alsof het de schrijfster goed van pas kwam omdat ze anders geen clou wist te verzinnen in bepaalde hoofdstukken.
Connal (wel een lekker ding trouwens!) moet van Richard Leeuwenhart trouwen met Sinead. Uiteraard (anders heb je geen verhaal) wil ze dat niet. Zij heeft magische krachten (die ze niet op/voor Connal kan gebruiken, maar wel op/voor anderen) en gebruikt die te pas en te onpas. Dat vind ik tenminste.
De redenen dat zij zich niet door hem liet verleiden werden oeverloos herhaald. Je hoopt dan, dat als het wel zo ver is, dat een enorme knal zal geven. Maar nee hoor! In één zin is alles gedaan! Komt een beetje hypocriet over. En ik was al aan het 'alineahoppen', dus ik had er zowat overheen gelezen!
Nee, jammer, maar dit boekje blijft in het vervolg in de kast staan.

Hanny d.d. 21-08-2005

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Dit boekje is mij ook erg tegengevallen. Zeker als je het vorige deel leest van Sinead's moeder. Mijn verwachtingen voor dit deel lagen dus hoog en ik werd zwaar teleur gesteld. Jammer!!

Lieveke d.d. 22-08-2005

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Hmm, zie je nog maar eens dat smaken verschillen. Ik heb juist zo genoten van het boek!

Heidi d.d. 04-06-2006

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Het derde deel van de serie gaat over de zoon van Gaelen en Siobhan (deel 1) en over de dochter van Raymond en Fionna (deel 2).

Eigenlijk was dit deel een behoorlijke tegenvaller. Connal moet van Richard Leeuwenhart met Sinead trouwen en zij wil natuurlijk niet. Net als haar moeder heeft Sinead magische krachten die ze naar mijn mening toch echt te vaak gebruikt. Het verhaal is lang niet zo spannend als de vorige delen. Sinead is wel lekker pittig, maar herhaalt zichzelf wel heel erg vaak. Connal is zeker wel een lekker ding, maar laat zich te lang door zijn plicht leiden.

Mijn cijfer: 7.

Mascha d.d. 28-02-2007

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------


Het verhaal was wel mooi, maar niet zo goed als de eerste twee delen. Het had ook veel weg van het tweede deel. En een beetje magie is wel leuk maar niet constant.
Het grappige aan dit verhaal vond ik wel dat op het laatst Robin Hood en Marianne er in voorkwamen.

Beoordeling: 7,5.

Nicole 04-03-2008

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Leuk boek. Veel magie, maar dat vond ik in dit boek leuk. In deel 2 vond ik de magie wat minder goed beschreven en in deel 1 weer te weinig.

Beoordeling: 8/10.

Saskia d.d. 27-03-2008

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Ierland 1193. Ik had veel verwacht van dit verhaal, helaas viel het me wat tegen.
Connal, het dappere jongetje uit CL 263 en 372 en Sinead, het kleine heksje uit CL 372, zijn volwassen geworden. Net zoals in de vorige delen is er genoeg intrige en mysterie, magie is er ook in overvloed. De relatie tussen hen beiden komt pas veel te laat in het verhaal op gang. Erotiek is er niet. En op het einde komen daar plots Robin Hood en Marian opdagen, alsof de schrijfster even niets anders wist te verzinnen.

Beoordeling: 6

Martine d.d. 04-04-2011

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Ga naar:  
cron




Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling