ChasingDreams Beoordelingen Forum

Boekbeoordelingen van leden van het Forum ChasingDreams
Het is nu 27 apr 2024 19:18




Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 27 nov 2008 21:57 
Offline
Site Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 19 nov 2008 22:51
Berichten: 828
Woonplaats: Belgie
Ik vond dit verhaal nogal ongeloofwaardig. De eerste 95 pagina's zijn uitgesproken saai met huiselijke gesprekjes aan zijn kant en vermoeiend gezever van Sarala's ambitieuze koppelzieke moeder aan haar kant. Dan volgt een wat leuker gedeelte waarin Sarala en Charlemagne (wat een naam trouwens, jemig) elkaar aftasten en dan komt het totaal ongeloofwaardige gedeelte.

Komt ie: Beide hoofdpersonen zijn binnen twee dagen verliefd op elkaar. Er is nog geen week voorbij als ze een gedwongen verloving opgelegd krijgen en Charlemagne verdedigt haar hartstochtelijk. Er is een week voorbij als ze met elkaar het bed in duiken. Er is ietsje meer dan een week voorbij als Charlemagne op informatie stuit die voldoende is om Sarala voorgoed uit Londen te bannen en dat neemt hij nou niet heel vreselijk zwaar op of zo. Vervolgens gaat die gevoelige info naar beide families die Sarala vervolgens totaal niets aanrekenen. Ze hebben haar pas een paar keer gezien en een aantal familieleden van zijn kant zien haar tot dat moment nog als een meisje dat met opzet hun broer tot een huwelijk heeft gedwongen. Sarala verzet zich zo'n beetje het hele boek tegen de verloving met de man waar ze verliefd op is en hij heeft bij alles wat ze doet niet de intentie haar te laten gaan. (Waarom niet? Hij kent haar koud een week!)

Daarbij klopt het verhaal gewoon niet. Gebeurtenissen komen zomaar uit de lucht vallen en de samenhang viel mij een beetje tegen. Er zitten fikse karakterfouten in een aantal personages en dat vind ik op zijn minst ergerlijk. De erotiek is heel dof en kaal en het duurt beide keren maar een halve pagina. Oh, en er is niet eens voorspel, zomaar uit het niets krijgen twee mensen die elkaar net kennen gewoon zin om elkaar te bespringen op een totaal niet romantische manier. Blegh. Aan het einde zitten nog een aantal slijmerige momenten met als een van de toppunten dat Charlemagne Sarala eindelijk zijn liefde verklaard en haar vervolgens hartstochtelijk begint te zoenen. Daar is op zich niets mis mee, maar hij doet het uitgebreid voor de neus van haar ouders. Jaik.

Het boekje is aardig met leuke stukjes, maar niet super. Wat mij betreft geen aanrader, ik denk dat ik dit boek volgende week al vergeten ben.

Plot-idee: 8
Uiteindelijk verhaal: 6.5
Romantiek: 7
Erotiek:4

Uiteindelijk dus de magere eindstand van 6.5

Leyn d.d. 19-07-2008

-----------------------------------------------------------------------------------------

Pittige en grappige dialogen over de zijde. Vele uitjes en een picknick onder het mom van "zakenbesprekingen", maar onder de oppervlakte broeit het en stijgt de spanning. De familie Griffin is weer ruim vertegenwoordigd en sluit de gelederen als één van hen bedreigd wordt.

Cijfer: 8

Saskia d.d. 25-11-2008

-----------------------------------------------------------------------------------------

Ik vond het een heerlijk verhaal, vasthoudend en spannend.

Soms wel een beetje langdradig.

Ik geef het verhaal een 8,5

Denise d.d. 21-04-2009

-----------------------------------------------------------------------------------------

Dit verhaal vond ik ook heel leuk, maar ik vond 'het luchtje dat aan de zijde zat' nogal ongeloofwaardig, zonder dat was het verhaal perfect geweest! Gelukkig hield Sebastian zich in dit boek iets meer koest met zijn bemoeizucht.
Zoals ik bij het vorige deel al aangaf zit hier ook weer een irritante moeder in die maar niet op haar gedrag wordt aangesproken! Ze noemt haar dochter bijvoorbeeld Anne omdat ze dat meer Engels vindt dan Sarala (ze hebben Sarala's hele leven in India gewoond) en hoopt dat haar dochter zo beter aansluiting vindt in de adel en vooral een goede man aan de haak slaat. Ze houdt totaal geen rekening met de gevoelens van haar dochter en dat moeten we haar dan maar vergeven nadat ze tussen neus en lippen zegt dat ze liefde toch wel belangrijk vindt voor haar dochter. Heel irritant, maar het verhaal is wel goed.

Cijfer: 9

Tessa d.d. 13-03-2012

-----------------------------------------------------------------------------------------

Dit boek had ik nooit aangeschaft, omdat ik het maar een beetje apart achterkantverhaal vond. Een verhaal over zijde kon toch nooit interessant zijn. Maar toen las ik de andere delen en mijn serie moest natuurlijk wel compleet zijn. Charlemagne heeft helaas een belachelijk naam, maar is wel een hele fijne vent die zich lekker in de luren laat leggen. Sarala is een hele leuke, zelfstandige vrouw die vooral heel goed uit de verf komt. Shay kan nog wel eens irritant overkomen en is niet altijd even leuk.
De familie Griffin (van Shay) komt veelvuldig voor en dat maakt het boek ook wel leuk. Het verhaal zelf was af en toe een beetje magertjes, wel leuk bedacht, maar het schoot voor geen meter op. Al dat gedraai en gezeur om elkaar heen, af en toe moet er toch iets gebeuren! Gelukkig wordt er genoeg stiekem gezoend, en minder stiekem gezoend. Richting het einde wordt het allemaal wel harstikke leuk en lief, dus dat is wel beter. De aanloop naar alles was gewoon wat minder.
Zo goed als geen erotiek, twee keer van een maximaal één pagina, kom op zeg! Dat is toch niet genoeg?

Naja, gelukkig dat het al met al wel gewoon heerlijk leest, dus geef ik het boek nog wel weer een 8,5.

Alicia d.d. 26-5-2012

-----------------------------------------------------------------------------------------

Engeland 1812. Charlemagne, Shay, Griffin Loopt door zijn eigen schuld een zakendeal mis. Lady Sarala Carlisle, een Engelse die opgroeide in India, was hem voor. Hij is vastbesloten ‘zijn’ partij zijde weer in handen te krijgen en hij begint met haar te onderhandelen.
Het verhaal verloopt aanvankelijk zeer goed met leuke plotwendingen en gevatte dialogen. Shay en Sarala passen goed bij elkaar. Naar het einde toe zijn er wat gebeurtenissen die ongeloofwaardig overkomen. Als belangrijkste nevenfiguur is er Sebastian, oudste broer van Shay en tevens de hertog van Melbourne. Ook de andere familieleden komen aan bod.

Cijfer: 7

Martine d.d. 13-07-2012

-----------------------------------------------------------------------------------------


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Ga naar:  
cron




Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling