ChasingDreams Beoordelingen Forum

Boekbeoordelingen van leden van het Forum ChasingDreams
Het is nu 27 apr 2024 17:05




Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 27 nov 2008 21:56 
Offline
Site Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 19 nov 2008 22:51
Berichten: 828
Woonplaats: Belgie
Het boekje begon voor mij gevoel best wel saai en pas de laatste 100 bladzijden werden voor mij wat interessanter; toen las ik het ook een ruk uit. Het verhaal is goed bedacht.
Lady Eleonor en Markies Valentine passen heel goed bij elkaar. Beiden een tikje eigenwijs en eigenzinnig. Ik Lady Eleonor het leukste. Markies Valentine dacht heel onvriendelijk over vrouwen, maar dat komt door zijn verleden.

Wat ik leuk vind is dat Eleonor een avontuur wil beleven en dat ook werkelijk met Valentines hulp gaat doen. Dat was echt spannend om te lezen. Dat zij heel snel verliefd op elkaar werden vond ik echt fantastisch. Jammer dat er geen voorgeschiedenis was. Ik weet bijvoorbeeld nog steeds niet alles over Valentines verleden.
Misschien krijgen we een vervolg over de broers van Eleonor. Ik vond het niet zo leuk dat de oudste broer van Eleonor een weduwenaar is met een kind. Voor de rest waren de bijrollen wat slapjes. Af en toe was het verhaal te voorspelbaar. Dat ze geschaakt werd vond ik wel heel leuk. Eindelijk een man met actie dacht ik.

Weinig erotiek. Voldoende humor (ik heb vaak gelachen om de uitspraken van Eleonor).

Cijfer: 7,5

Chickening d.d. 22-01-2008

---------------------------------------------------------------------------------------

Dit is zo’n regencyroman die je niet meer weg kunt leggen. Je moet gewoon weten hoe het afloopt.

Lady Eleanor Griffin heeft drie grotere broers die haar enorm betuttelen en in de gaten houden. Elke potentiële vrijer wordt eerst gekeurd door de heren en de meeste fortuinzoekers blijven wel uit de buurt. Op een dag is ze het zat en ze stelt een verklaring van onafhankelijkheid op. Ze wil géén inmenging meer van haar broers, ze wil zelf haar man uitzoeken én ze wil avonturen beleven (natuurlijk wel binnen de marges van het fatsoen). Haar broers gaan akkoord maar wat ze niet weet is dat ze hun goede vriend én losbol Valentine Corbett, Lord Deverell, inschakelen om een oogje in het zeil te houden. Want wie kan nou beter een andere losbol herkennen dan hij? Maar Valentine gaat Eleanor opeens met hele andere ogen zien, is dat nou het kleine zusje van zijn beste vrienden?

Eleanor is heerlijk pittig en recht door zee. Valentine is een echte losbol maar wel één met goede normen en waarden. Valentine helpt haar om haar avonturen te beleven maar opeens zit hij zelf ook midden in het avontuur, als deelnemer! En help ... hij is toch een losbol zonder moraal maar waarom denkt hij nou steeds aan Eleanor en waar komen al die nobele gedachten opeens vandaan?
De spanning wordt heel goed opgebouwd en de erotiek is ook goed. Humoristische situaties genoeg. De broers van Eleanor komen in de drie vervolgdelen nog aan bod en die zijn ook superleuk!!

Beoordeling: 9/10

Saskia d.d. 14-11-2008

---------------------------------------------------------------------------------------

Heel leuk boek naar mijn mening, ik ben er nog niet over uit welk deel mijn favoriet is tot nu toe, dit of boek nummer drie over Eleanor's broer Charlemagne. Ik vond vooral Valentine heel leuk!

Tessa d.d. 13-03-2012

---------------------------------------------------------------------------------------

Engeland 1811. Lady Eleanor Griffin is de bemoeizucht van haar drie broers meer dan beu en ze stelt haar ‘onafhankelijkheidsverklaring’ op. Sebastian, haar oudste broer en de hertog, gaat hier uiteindelijk mee akkoord. Hij vraagt echter wel zijn beste vriend Lord Valentine Corbett op haar te letten. Gaandeweg wordt Valentine verliefd.
Dit is echt een verhaal zoals ik ze graag lees. Eleanor wil op haar eigen benen staan, zelfstandig zijn, maar vooral wil ze een avontuur beleven. Haar keuze valt onmiddellijk op Valentine om haar ‘avonturier’ te zijn. De dialogen zijn om van te smullen. De romantiek is mooi beschreven. Erotiek is er net genoeg, meer hoeft niet in dit verhaal.

Cijfer: 9

Martine d.d. 13-07-2012

---------------------------------------------------------------------------------------


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Ga naar:  
cron




Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling