ChasingDreams Beoordelingen Forum

Boekbeoordelingen van leden van het Forum ChasingDreams
Het is nu 27 apr 2024 15:07




Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: CL 805 - Hart op hol
BerichtGeplaatst: 08 feb 2010 21:44 
Offline
Site Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 19 nov 2008 22:51
Berichten: 828
Woonplaats: Belgie
Ik vond het een heel mooi boek. Isabel Chalsey staat midden in de nacht oog in oog met een insluiper. De aantrekkelijke dief geeft haar een kus en verdwijnt in de nacht. De volgende dag is ze met haar broer op de paardenveiling en herkent daar de dief, niemand minder dan de meest gerespecteerde paardenfokker van Engeland, Sullivan Waring.
Omdat Isabel een verwend meisje is dat zeer geliefd is en altijd van iedereen haar zin krijgt, besluit ze hem te chanteren. Ze vindt het fijn dat hij helemaal afhankelijk is van haar nukken en grillen. Ze dwingt hem om haar te leren paardrijden in ruil voor geheimhouding dat hij de dief is. Maar Sullivan is minder makkelijk te temmen dan ze dacht en al snel lijken de rollen omgedraaid te zijn. Daarnaast krijgt ze steeds meer sympathie voor zijn beweegredenen en krijgt ze een zwak voor deze warme en gevoelige man.

Er volgt een mooi verhaal over een meisje dat langzaam volwassen wordt en steeds meer doorkrijgt hoe hypocriet de aristocratie is. Ze ondervindt aan den lijve dat populariteit vergankelijk is, maar dat liefde en vriendschap de belangrijkste zaken in het leven zijn. En Sullivan ervaart dat wraak maar een eenzame emotie is. Is deze romance gedoemd te mislukken door hun standsverschil?

Cijfer: 9

Saskia d.d. 09-03-2009

---------------------------------------------------------------------------------

Ik heb het boek net uit en vond het 'wel oké'.
Het verhaal is wel leuk, alleen het is wel erg vergezocht allemaal. Een meisje van adel dat verliefd wordt op een paardenfokker kan natuurlijk altijd, alleen zij krijgt wel heel veel vrijheid van haar ouders! Er wordt verder helemaal niet moeilijk gedaan en ik zat me daar op sommige momenten toch wel aan te ergeren. En dat de hertog in de laatste paar bladzijden ineens besluit hem te erkennen? Why?

Maar goed, verder was het wel goed uit te lezen, alleen ik zal hem niet snel weer lezen.

Laura d.d. 16-03-2009

---------------------------------------------------------------------------------

Een romantisch boekje (gekke uitdrukking eigenlijk, maar ik vind niet elke historische roman romantisch). De aanrakingen, de sfeer, het tegen de draad in gaan, doen wat je zelf wilt, familie die tegen de 'ton' in met je meeleeft… Ik heb er echt van genoten.

Waarom hij op het laatst inderdaad nog erkent moet worden, vind ik zelfs jammer.

Beoordeling: 9

Nicole d.d. 19-03-2009

---------------------------------------------------------------------------------

Ik vond pas de tweede helft van het verhaal boeiend.
Ik lees toch liever wat meer spanning tussen de hoofdpersonen en hier waren Isabel en Sullivan zo 'braaf'.
Terwijl het op zich wel een mooi verhaal is, voornamelijk als Isabel merkt dat populariteit bij de ton heel snel over kan zijn.
En dan kiest ze toch voor hem!

Beoordeling: 7,5

Mirjan d.d. 19-10-2009

---------------------------------------------------------------------------------

Toen deze uitkwam was ik pas net 'bezeten' door de Candlelights. Ik koos deze toen niet om het eerste zinnetje. Dat kon alleen maar slecht worden. Nu, wel heel wat maanden later en bekend met Enoch, heb ik hem wel aangeschaft en daar heb ik geen moment spijt van gehad. De opvolgende twee delen van deze serie kende ik al wel en daar komt Sullivan inderdaad ook in voor.
Isabel is echt een verwend meisje, nogal naïef maar door haar hart te volgen leert ze heel wat nieuwe dingen. Enoch beschrijft het weer fantastisch en weet personages te creëren, vooral Sullivan, die echt heel goed zijn.
Vooral het einde, als er toch ook een beetje verwijdering in moet voorkomen, vond ik heel goed en zelfs ontroerend.

Cijfer: 9

Alicia d.d. 10-05-2012

---------------------------------------------------------------------------------

Lady Isabel, Tibby, is een frivole jonge vrouw met angst voor paarden. Sullivan Waring is de niet-erkende bastaardzoon van een markies. Hij verdient de kost door het verkopen van fokpaarden van zijn paardenkwekerij. Sullivan wil wraak op zijn vader, die heeft immers Sullivans erfenis gestolen en de schilderijen van Sullivans moeder zijn verkocht. Sullivan wil ze allemaal terugstelen.
Zo ontmoet hij Isabel. Niet alleen steelt hij een schilderij, maar ook een kus van haar. Als Isabel hem de volgdende dag herkent, besluit ze hem te chanteren. Hij moet haar paardrijlessen geven.
Het is een goed en origineel verhaal met interessante hoofdpersonages, de vonk tussen hen springt al snel over. Er is heel wat chemie tussen hen beiden wat heerlijk is om over te lezen. Alleen het einde viel me wat tegen, Sullivan mocht toch wat sneller tot z’n verstand komen en haar voor zichzelf opeisen.

Cijfer: 8,5

Martine d.d. 15-02-2015

---------------------------------------------------------------------------------


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Ga naar:  
cron




Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling