ChasingDreams Beoordelingen Forum

Boekbeoordelingen van leden van het Forum ChasingDreams
Het is nu 16 apr 2024 16:07




Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 26 nov 2008 19:00 
Offline
Site Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 19 nov 2008 22:51
Berichten: 828
Woonplaats: Belgie
Niet een speciaal boekje, gewoon leuk om te lezen.
Zij is in het begin wat naief (schrijf ik het zo goed?), hij is erg afstandelijk in het begin.
Halverwege begint het leuk te worden. Einde vond ik niet leuk, was te simpel voor mijn gevoel.

Mijn cijfer: 7

Jacquelien d.d. 30-06-2004

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Ik heb genoten van dit boekje. Het was weer eens wat anders dan anders. Het speelt zich af in New York in 1895, dus mag zich nog net een historische roman noemen (tenminste, volgens die regels die ik een keer op het forum heb geplaatst).
Zij is een doortastende, vasthoudende, lieve, maar desalniettemin goedgebekte dame.
Hij is een depressieve, zwartgallige, sombere, maar bij vlagen humoristische vent.
Hun relatie vond ik erg leuk, met name door haar oprechtheid en haar snibbige opmerkingen.
Ik vond het verhaal van een wat diepere humor getuigen (daar bedoel ik mee dat er geen leuke one-liners instaan, maar dat de humor meer uit de karakters spreekt), de erotiek (pas op het einde) liefdevol en het verhaal gewoon goed.
Tijdens het lezen vroeg ik me wel af hoe dit allemaal moest eindigen (zij een rijke erfgename, hij een arme sloeber) en hoopte ik maar dat er niet ineens een rijke oom op de proppen kwam (zou zo'n standaardoplossing geweest zijn).
Achteraf had dat misschien toch beter geweest, want het nu gekozen einde vond ik echt drie keer niks (maar dat ga ik niet verklappen).
Al met al vond ik het een heel goed boekje, maar het einde had wat meer fantasie kunnen gebruiken.

Mijn cijfer: 8

Petra d.d. 14-07-2004

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------

New York 1895. Clara Carrington heeft een groot hart, ze zet zich in voor elk liefdadigheidsproject dat er beschikbaar is en dat niet met woorden, maar met daden.
Op een dag staat gewezen kapitein Stone Hawke uit India voor de deur. Hij is een vriend van haar zwager en lijdt aan malaria. Ze staat zoals gewoonlijk weer klaar om te helpen. Stone echter, heeft het niet zo op haar liefdadigheid begrepen en hij wil geen ‘project’ voor haar zijn; komt daar nog bij dat hij met een huizenhoog schuldgevoel kampt over wat hij in India heeft meegemaakt. Hij is dan ook erg down gedurende bijna het hele boek.
Haar rijke ouders zetten Clara nogal onder druk om te trouwen, zij is daar echter niet toe bereid, tenzij met Stone. Helaas behoort hij niet tot hun klasse.
Ik vond dit een vrij middelmatig verhaal, er is wat romantiek, pas aan het einde is er een beetje erotiek. Er zijn wel een aantal nevenpersonages, zoals Lucy, Clara’s diensmeisje, haar ouders en een aanbidder, maar geen van hen springt er echt uit. Het verhaal gaat eigenlijk vooral om de klassenverschillen.

Cijfer: 7

Martine d.d. 05-07-2011

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Ga naar:  
cron




Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling